Zumcern Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Hei:-) Begyner å bli mektig forbanna på at når man åpner mailboksen gjennom msn kommer den alltid opp i explorer... Går det ant å få den til å åpnes i Firefox?
Vod kaNockers Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Hiver meg på denne tråden, fordi jeg har det samme spørsmål.
frohmage Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Går det ant å få den til å åpnes i Firefox? 7701556[/snapback] Har sett en del tråder om dette, og det virker som det enkle svaret dessverre er "nei".
frohmage Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Sikkert.. men selv ikke mess.be patchen kan (såvidt jeg vet) fikse på det. Så løsninga blir i tilfellet å bruke f.eks Gaim i steden for Messenger.
akira7 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Satte FF'en min som standard nettleser, og da kom hotmailen opp i FF.
qualbeen Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 (endret) nei, å trykke på mail-ikonet i msn fører til at IE spretter opp og viser kontoen. Selv om en annen nettleser er standard, så vises fortsatt mailen i IE. Men hvorfor må man trykke på mail-ikonet i msn? Hva med å lage en snarvei/bokmerke til hotmail.com, og plassere denne på en lett trykk-bar posisjon på pc'en. Både Opera og Firefox har dedikerte plasser hvor man kan plassere bokmerker/linker til nettsteder. Og jeg vet at i Opera kan man også plassere slike knapper overalt ellers også (tipper det er likt i FF). I tillegg går det an å plassere en snarvei på oppgavelinjen, start-menyen eller skriveboder om det trengs.. Hvis ikke noe av det som står ovenfor tilfredstiller dine krav, er eneste måten å slutte å bruke microsoft sin chatte-klient. Programmer som gaim og trillian fungerer fint til msn. Også nevner Frohmage at det går an å laste ned patcher til msn som fikser opp Edit1: ser nå at frohmage sa at det IKKE blir fikset med patcher.. jaja Edit2: er ikke denne egentlig feilpostet? Dette har lite med fysisk hardware, og ville passet bedre under programvare -> programvare Endret 16. januar 2007 av qualbeen
eXa Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Satte FF'en min som standard nettleser, og da kom hotmailen opp i FF. 7734140[/snapback] hvor da? valgte du det kun i FF eller er det andre plasser man kan styre det og?
Espein Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Som nevnt tidligere, lage et bookmerke til hotmailen er vel den enkleste av de "tunge måtene". Fungerer helt fint for meg..
exin89 Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hvordan lager jeg en snarvei til firefox som er dedikert til en URL. Sånn at jeg kan ha en snarvei til msn og en til firefox i seg selv. Da jeg bruker blank i firefox for å få kortest mulig oppstartstid. Hvis vi sier at jeg skal ha google.no som URL i en snarvei, hvordan skal jeg gjøre det? Har allerede laget en snarvei til firefox. Edit: Jeg åpna notepad. Skreiv: Start "url til min innloggede msn side f.eks www.hotmail.com" Så lagra jeg fila som: hotmail.bat Endra ikonet til en konvolutt, og vips hadde jeg en snarvei til hotmailen min, som da starter i firefox siden jeg har den som standard nettleser. Endret 30. januar 2007 av exin89
qualbeen Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Hvordan opprette snarveier i windows: høyreklikk på skrivebordet / ønsket mappe, og velg ny -> snarvei skriv inn ønsket internett-adresse i ruten som kommer opp. F.eks. http://hotmail.com Gå videre, og i neste felt kan du skrive inn ønsket navn på snarveien! Så er du ferdig Denne vil åpnes i default nettleser, og det finnes flere ulike måter å angi hvilken nettleser som skal være det. Selv synes jeg det er greiest å gi denne oppgaven til nettleseren (altså la nettleseren selv kontrollere at den er standard nettleser). Slik slår du på sjekk for standard nettleser: Opera: Innstillinger (alt + p) -> avansert -> programmer -> "sjekk at Opera er satt som standard nettleser" Firefox: Verktøy -> instillinger -> hovedside -> "Alltid sjekk om Firefox er satt som forvalgt nettleser ved oppstart"
Kjelsli Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Dette kom av seg selv når IE 7 oppdateringen kom. men nå hvet jag ikke om den har kommet på norsk enda, siden jeg har engelsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå