Gå til innhold

Hotmail åpnes i explorer! :@

Zumcern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Begyner å bli mektig forbanna på at når man åpner mailboksen gjennom msn kommer den alltid opp i explorer... Går det ant å få den til å åpnes i Firefox?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Går det ant å få den til å åpnes i Firefox?

7701556[/snapback]

Har sett en del tråder om dette, og det virker som det enkle svaret dessverre er "nei".

Skrevet (endret)

nei, å trykke på mail-ikonet i msn fører til at IE spretter opp og viser kontoen. Selv om en annen nettleser er standard, så vises fortsatt mailen i IE.

Men hvorfor må man trykke på mail-ikonet i msn? Hva med å lage en snarvei/bokmerke til hotmail.com, og plassere denne på en lett trykk-bar posisjon på pc'en. Både Opera og Firefox har dedikerte plasser hvor man kan plassere bokmerker/linker til nettsteder. Og jeg vet at i Opera kan man også plassere slike knapper overalt ellers også (tipper det er likt i FF). I tillegg går det an å plassere en snarvei på oppgavelinjen, start-menyen eller skriveboder om det trengs..

Hvis ikke noe av det som står ovenfor tilfredstiller dine krav, er eneste måten å slutte å bruke microsoft sin chatte-klient. Programmer som gaim og trillian fungerer fint til msn. Også nevner Frohmage at det går an å laste ned patcher til msn som fikser opp

Edit1: ser nå at frohmage sa at det IKKE blir fikset med patcher.. jaja

Edit2: er ikke denne egentlig feilpostet? Dette har lite med fysisk hardware, og ville passet bedre under programvare -> programvare

Endret av qualbeen
Skrevet
Satte FF'en min som standard nettleser, og da kom hotmailen opp i FF.

7734140[/snapback]

hvor da? valgte du det kun i FF eller er det andre plasser man kan styre det og?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hvordan lager jeg en snarvei til firefox som er dedikert til en URL. Sånn at jeg kan ha en snarvei til msn og en til firefox i seg selv. Da jeg bruker blank i firefox for å få kortest mulig oppstartstid. Hvis vi sier at jeg skal ha google.no som URL i en snarvei, hvordan skal jeg gjøre det? Har allerede laget en snarvei til firefox.

Edit: Jeg åpna notepad. Skreiv:

Start "url til min innloggede msn side f.eks www.hotmail.com"

Så lagra jeg fila som: hotmail.bat

Endra ikonet til en konvolutt, og vips hadde jeg en snarvei til hotmailen min, som da starter i firefox siden jeg har den som standard nettleser. :thumbup:

Endret av exin89
Skrevet

• Hvordan opprette snarveier i windows:
  • høyreklikk på skrivebordet / ønsket mappe, og velg ny -> snarvei
  • skriv inn ønsket internett-adresse i ruten som kommer opp. F.eks. http://hotmail.com
  • Gå videre, og i neste felt kan du skrive inn ønsket navn på snarveien! Så er du ferdig

Denne vil åpnes i default nettleser, og det finnes flere ulike måter å angi hvilken nettleser som skal være det. Selv synes jeg det er greiest å gi denne oppgaven til nettleseren (altså la nettleseren selv kontrollere at den er standard nettleser).

• Slik slår du på sjekk for standard nettleser:
  • Opera: Innstillinger (alt + p) -> avansert -> programmer -> "sjekk at Opera er satt som standard nettleser"
  • Firefox: Verktøy -> instillinger -> hovedside -> "Alltid sjekk om Firefox er satt som forvalgt nettleser ved oppstart"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...