Gå til innhold

Bokmerker forsvant fra Firefox


neon king

Anbefalte innlegg

Hei, har fått ett ubetydeli problem som er veldi ille for meg. Jeg har ikke lagret bokmerkene mine og i dag når jeg restartet PC en er de borte. Noen som vet Hva som kan ha sjedd og hvordan jeg kan finne til bake til dem?

Hadde spart meg for utroli mye tid og arbeid hvis noen kunne hjelpe meg.

Bruker siste versjon av Firefox

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke gi deg et godt nok svar på spørsmålet ditt.

 

Det jeg kan gjøre er å hjelpe deg slik at du unngår at noe slikt skjer i fremtiden.

Last ned Foxmarks. Du må opprette en konto, og når du neste gang begynner å fylle opp bokmerkene dine, så vil programmet automatisk fylle opp kontoen med dine bokmerker.(automatisk noen ganger pr dag ,eller du kan gjøre det manuelt)

 

Skulle bokmerkene dine i fremtiden forsvinne fra Pc'en din, så er det bare å besøke kontoen din og laste ned alle bokmerkene dine . Hele prosessen tar bare noen sekunder.

 

Kan også være verdt å prøve Del.icio.us

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke gi deg et godt nok svar på spørsmålet ditt.

 

Det jeg kan gjøre er å hjelpe deg slik at du unngår at noe slikt skjer i fremtiden.

Last ned  Foxmarks.  Du må opprette en konto, og når du neste gang begynner å fylle opp bokmerkene dine,  så vil programmet automatisk fylle opp kontoen med dine bokmerker.(automatisk noen ganger pr dag ,eller du kan gjøre det manuelt)

 

Skulle bokmerkene dine i fremtiden forsvinne fra  Pc'en din, så er det bare å besøke kontoen din og laste ned alle bokmerkene dine . Hele prosessen tar bare noen sekunder.

 

Kan også være verdt å prøve  Del.icio.us

7695022[/snapback]

 

Takk for tips, skal laste det ned, har sotte flere timer bare for å finne til bake til det viktigste

Lenke til kommentar

Dette skjedde faktisk med meg og i dag. :ohmy:

Når eg skrudde når eg skulle bookmarke ett eller anna tidligare i dag, så oppdaga eg at alle mine bookmarks var vekke, eg brukte dei seinast i går.. :cry:

 

edit: køyrer den nyaste versjonen av Firefox eg og..

Får ta og hive ned den extentionen, slik at eg slipper slikt igjen.

Endret av zero_time
Lenke til kommentar
Dette skjedde faktisk med meg og i dag.  :ohmy:

Når eg skrudde når eg skulle bookmarke ett eller anna tidligare i dag, så oppdaga eg at alle mine bookmarks var vekke, eg brukte dei seinast i går..  :cry:

 

edit: køyrer den nyaste versjonen av Firefox eg og..

Får ta og hive ned den extentionen, slik at eg slipper slikt igjen.

7701064[/snapback]

 

ja det er alltid hyggeli å miste alle de 100-150 bookmarks fra det siste året...

No kjører jeg iallfall med Foxmarks.

Lenke til kommentar

Firefox tar backup av dine bokmerker automatisk, se i din profil:

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\

nyeste heter bookmarks.bak (.bak må erstattes med .html dersom du skal bruke fila), det finnes også en mappe der som tar backup hver dag (hos meg har jeg 5 siste dagene), mappa heter bookmarkbackups

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Firefox tar backup av dine bokmerker automatisk, se i din profil:

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\

nyeste heter bookmarks.bak (.bak må erstattes med .html dersom du skal bruke fila), det finnes også en mappe der som tar backup hver dag (hos meg har jeg 5 siste dagene), mappa heter bookmarkbackups

7702676[/snapback]

 

 

Tusen takk! Mine hadde forsvunnet etter at pc'n har avslått siden i går. Jeg fikk importert de fra en av backupfilene, heldigvis.

 

Men det er noe mer tull med Firefox, det virker som den er 50% reset. Verkøylinjene hadde blitt reset, og Firefox starter i en tilmernet korrekt firkant hver gang, noe som er veldig plagsomt da jeg har widescreen. Verktøylinjen for bokmerker er også der, hver gang jeg starter opp - bort med den. Er det noen måte å sette opp Firefox slik man vil ha den, for å så lagre profilen?

 

Passord har overlevd, det samme har startsiden. Merkelig.

Lenke til kommentar
Firefox tar backup av dine bokmerker automatisk, se i din profil:

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\

nyeste heter bookmarks.bak (.bak må erstattes med .html dersom du skal bruke fila), det finnes også en mappe der som tar backup hver dag (hos meg har jeg 5 siste dagene), mappa heter bookmarkbackups

7702676[/snapback]

 

Veldi bra! :thumbup: takk så mye

Lenke til kommentar
Men det er noe mer tull med Firefox, det virker som den er 50% reset. Verkøylinjene hadde blitt reset, og Firefox starter i en tilmernet korrekt firkant hver gang, noe som er veldig plagsomt da jeg har widescreen. Verktøylinjen for bokmerker er også der, hver gang jeg starter opp - bort med den. Er det noen måte å sette opp Firefox slik man vil ha den, for å så lagre profilen?

7719610[/snapback]

jeg kan anbefalle å ha en backup av firefox profilen uansett (delvis slik linken under kan hjelpe deg med, eller full backup av fungerende profil, pass da på å kopiere / zippe alt i denne banen: \Programdata\Mozilla\Firefox\)

http://kb.mozillazine.org/Migrating_settin...o_a_new_profile

 

du er sikker på at du har kun en profil? dersom ja, høres det ut som om den muligens er korrupt. for å lage en ny profil trenger du å ta vare på de filene du har bruk for (se link ovenfor) samt lokalt lagrede utvidelser (dette gjør nyinstallasjonen mye raskere). slett profilmappa og firefox vil lage en ny ved oppstart, deretter limer man inn de filene man har spart, installerer utvidelsene på ny og gjør tilpasninger dersom man har noen. tar ikke så lang tid, mye kjappere enn ny winxp install :D

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...