Gå til innhold

TREG oppstart i XP. Funnet problem, men trenger hjelp til å


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge slitt med at XP bruker ca 1-2min før alt har startet og jeg kan bruke den.

 

I dag hadde jeg tilfeldigvis tatt ut nettverksledningen, og da jeg slo på maskinen tok det kun noen få sekunder etter XP logoen før maskinen var klar til bruk.

Har noen en ide om hva jeg bør gjøre for at den skal starte fort? Er noen innstillinger el gale?

 

(dropp; "ta ut og inn ledningen ideen").

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm....er jo klart at det er en eller annen tjeneste som den prøver å nå, kun nå nettverket er tilkoblet.

 

Litt vrient å si noe sikkert men sjekk hvilke protokoller og klienter som er installert.

Høyre klikk på Network places og velg properties så advaced og advaced fra menyen der.

 

Sjekk i hvilken rekkefølge protokollene er satt opp. sjek også tab'en Provider Order og se at MS terminal services og MS network ligger øverst.

 

Det var i grunnen det jeg kom på i farten.

 

G.

Lenke til kommentar

Startet Command Promt i "kjør".

Fikk opp en vindu. Det stod:

 

Angitt COMMAND søkekatalog er skadet. og noe om Microsoft windows dos osv...

 

Skrev inn ipconfig og fikk denne beskjeden: ipcongfig gjennkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil.

 

Hva nå?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 16:28, skrev kjello2:

Quote:


Den 2002-11-26 16:19, skrev The Jackal:

Typisk for nettverkskort som leter etter IP-adresse. Sett enten fast IP eller skaff deg en DHCP server.


 

DHCP server = mer kjent som router eller tilsvarende

(for de som ikke var klar over det)

 

DHCP er ikke en router nei. Det er en protokoll som er innstallert i en router. Den deler dynamisk ut ip-adresser til maskiner i et nettverk der ip-adresser er begrenset. DHCP står forøvrig for Dynamic Host Configuration Protocol.

PS: Servere kan ikke få utdelt ip-adresser, de må være manuelt satt slik at klientmaskinene kan nå den.

 

mvh

En farlig Tiger

:razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: En Tiger på 2002-11-26 17:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...