Gå til innhold

SE K800i vs Nokia N73


MeSs

Anbefalte innlegg

Hvem er mest stabil?

Best kamera?

Lagringsplass (maks minnekort størrelse og)

Radio?

Mp3 spiller?

Filmavspilling?

WAP?

annet fint tidsfordriv??

Oppgradering av firmware?

Bra batteri??

 

Har 2 kompisser som er veldig misfornøyde med N73, klikker ofte, bruker lang tid på å sende meldinger, men dette er kansje noe som blir bedre ved oppgradering av firmware?

 

Hvem skal jeg velge? :D

Endret av MeSs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en avansert telefon med bedre støtte for å legge til eksterne programmer og andre duppedingser til så velger du N73.

 

Ønsker du en telefon som er "what u see is what u get" i forhold til menyene så velger du K800. På denne kan du ikke egendefinere innholdet i telefonen på samme måte som N73

 

Kameraet på disse telefonene skal stort sett være gjevn gode.

Lenke til kommentar

Valget sto mellom k800i og n73 hos meg også, men jeg valgte n73 og angrer ikke på det. Liker å ha en fleksibel mobil som jeg kan gjøre det jeg vil med. Mobilen kan virke litt små treig inni mellom, men det plager ikke meg. Etter oppgradering av firmware har den blitt mye mer stabil også. Ikke krasjet en eneste gang. Kameraet på n73 er mer fargerikt/detaljert hvis man liker å ta bilde ute i naturen. Om du liker å ta bilder inne vil k800i være et mye bedre alternativ. Mp3 spilleren er like så på begge(spiller bra), om du vil ha en mp3 mobil så kan du heller ta en titt på w850i.

 

Man kan laste ned mange spill til n73 hvis du liker å fordrive tida med sånne ting. Mulighetene er mange så lenge du er villig til å betale for dem. Batteriet som sitter i n73 er spesielt utvilket, og er mye bedre enn de som sitter i n70 som for eksempel. Til tross den store skjermen, varer batteriet lenge. En på forumet har testa at man kan spille mp3 sammenhengende i ca 13-14 timer når man lar den spille og ikke bruker skjermen og taster på den.

 

Filmavspilling vil være best på den største skjermen, og her vil nok n73 ta ledelsen igjen. Itillegg er det innebygd real player, og de filmene er kjent som meget kompakte og tar ikke så mye plass. Men jeg kan ta feil her, har ikke prøvd. n73 kan ta minisd som har 4gb lagring, de kan du få kjøpt på ebay. Sending av sms går fort hos meg, ikke sett noen problemer til teighet. Jeg har installert sms accelerator.

 

k800i er en kjempe mobil også, men n73 trakk det lengste trådet hos meg.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hvem er mest stabil?

Best kamera?

Lagringsplass (maks minnekort størrelse og)

Radio?

Mp3 spiller?

Filmavspilling?

WAP?

annet fint tidsfordriv??

Oppgradering av firmware?

Bra batteri??

 

Har 2 kompisser som er veldig misfornøyde med N73, klikker ofte, bruker lang tid på å sende meldinger, men dette er kansje noe som blir bedre ved oppgradering av firmware?

 

Hvem skal jeg velge? :D

7687054[/snapback]

 

Har en N73 og har lånt en K800i.

K800i fordeler:

- rask

- mye bedre kamera innedørs og i dårlig lys

- bedre batteri

- billigere

- mer stabil

- mer brukervennlig musikkavspiller og bedre radio grunnet RDS

 

N73:

- bedre kamera utendørs

- bedre skjerm

- bedre design (synes nå jeg)

- bedre med tanke på minnekort (du får både større kort og mye billigere kort).

- bedre på programmer (eks kan du ha en miniversjon av office) mobilspill (kan bl.a spille av supernintendospill o.l med emulatorer)

- har EDGE og bedre videofunksjon/avspilling

 

Personlig ville jeg valgt K800i om jeg skulle valgt igjen da jeg ikke trenger endel av funksjonene på N73 og den er tregere og dårligere på fotokamera og mp3/radio. Om du vil ha en mer proff tlf og større muligheter til programmer og skjerm er viktig så velg N73 :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...