Gå til innhold

Skryt til Expert på Økern


Anbefalte innlegg

som regel er det ikke butikkens feil om ting tar lang tid men butikken får altid skylden.

På samme måten som "nei vi må vente på svar fra produsenten" er ganske vanlig når de har glemt å sende inn reklamasjoner og servicebestillinger :whistle:

Ja, for butikken er alltid den store stygge ulven.

 

Man kan alltid få butikken til å ringe og purre og høre hvor i løypa produsenten ligger i forhold til den aktuelle saken.

7715350[/snapback]

Har flere tilfeller der det ikke er mulig fordi butikken ikke har startet noen sak engang. Noen ganger kan det være interessant å kontakte produsenten først, og ha infoen fra dem i bakhånd før man snakker med butikken.

 

Du trenger ikke gå i krig for butikkene forøvrig. Jeg påpekte bare at skylden for tidsbruk nok er litt mere likt fordelt enn mange tror.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva andre har opplevd med andre butikker har fint lite med akkurat denne kunden og denne saken - expert bonus økern har fått skryt av en kunde som var fornøyd, og det lar vi det være med. Så ingen metadiskusjoner av hva andre har opplevd som god og dårlig service andre steder lengre.

 

Jeg er enig i at det var god service av butikken.

Lenke til kommentar

Fra mitt ståsted ble denne service håndtert bra. Tok riktignok litt tid før man fant ut at produktet ikke kunne leveres lenger, men dette kan man ikke legge skylden på Expert for. Butikken prøver alltid å skaffe lik vare, hvis ikke dette går skaffer man en tilsvarende. Det var helt sikkert produsenten som brukte noen dager på å svare at de ikke hadde igjen noen hodetelefoner av denne typen lenger. Produsentene pleier stort sett å ha en del produkter som er utgått i bakhånd, nettopp med tanke på slike ting. Synes tiden derfor er rimelig med tanke på kontak frem og tilbake med levrandør.

 

Var utrolig bra av Expert å gi deg tilsvarende vare, og i tillegg 500 kr tilbake. Dette er ikke noe du i utgangspunktet har krav på hvis du får en vare som er tilsvarende den som var ødelagt. En annen ting er at du faktisk fikk godkjent knekt bøyle på garantien. Kan nok med sikkerhet si at flere andre butikker hadde avfeid den med en gang..

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det var god service av butikken.

7717078[/snapback]

Hva er bra med servicen? Er servicen bedre enn man burde forvente? De gjorde opp for seg - hverken mer eller mindre. Les hva denne tråden handler om: skryt. Fortjener den det? Gjorde butikken mer enn hva som er rimelig?

 

Edit: ingen vet hvem sin feil dette er - selger eller distributør/produsent. I beste fall bør selger informere om hvem det er som sløser tid.

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det var god service av butikken.

7717078[/snapback]

Hva er bra med servicen? Er servicen bedre enn man burde forvente? De gjorde opp for seg - hverken mer eller mindre. Les hva denne tråden handler om: skryt. Fortjener den det? Gjorde butikken mer enn hva som er rimelig?

 

Edit: ingen vet hvem sin feil dette er - selger eller distributør/produsent. I beste fall bør selger informere om hvem det er som sløser tid.

7717217[/snapback]

Servicen er god fordi et brukket headset vanligvis ikke er en reklamasjonsak. Men at butikken denne gangen ordnet det for kunden.

 

I tillegg så fikk ikke kunde bare tilsvarende vare (som han har etter forbrukerkjøpsloven krav på) - han fikk også mellomlegget igjen, noe butikken ikke hadde trengt.

Lenke til kommentar
Servicen er god fordi et brukket headset vanligvis ikke er en reklamasjonsak. Men at butikken denne gangen ordnet det for kunden.

 

I tillegg så fikk ikke kunde bare tilsvarende vare (som han har etter forbrukerkjøpsloven krav på) - han fikk også mellomlegget igjen, noe butikken ikke hadde trengt.

7720176[/snapback]

Jeg tror det siste innlegget her fra Alastor oppsummerer alt ganske greit. Hvis noen har problemer med å forstå det, så kan man jo alltid ta en kjapp telefon til Forbrukerrådet. Kunden fikk mer enn hva han kunne forvente/ha krav på = god service.

 

Slutt på diskusjonen spør du meg..

Lenke til kommentar

veggiss: Vel, Philips er ikke den enkleste å reklamere til og skifter ofte meninger om hvordan vi skal håndtere saker. Jeg har selv sittet igjen med varer fra kunder som leverandør ikke vil erstatte for de vil gjøre det på en annen måte med noen produkter osv... Det at butikken sjekker opp dette først er jo ikke så rart.

Dette er jo heller ikke normalt en reklamasjon siden hodebøylen knakk!

Lenke til kommentar

Hmmm... Med vondt skal selv godt fordrives :)

 

Har med stor interresse lest innleggene i denne tråden men hadde i utgangspunktet ingenlunde forventet en slik respons :)

 

Uten å starte det hele på nytt og konkret i forhold til første post:

 

1. Jeg mente i utgangspunktet ikke å ta opp saken med Expert som en reklamasjon.... Ville bare ha fikset headsettet og var forberedt på å måtte betale for det. At Expert allikevel tok dette som en reklamasjon er jeg selvsagt nå veldig glad for :)

 

2. Ved innlevering ble vi enige om at om jeg ikke hørte noe innen en uke skulle JEG ringe dem. Var derfor ikke slik at jeg ventet en telefon fra dem. Jeg ringte dem etter en uke på en fredags kveld... Har stor forståelse for at de ikke kunne svare meg akkurat da...

 

3. Oppfølgingen fra Expert etter dette var helt upåklagelig og langt bedre enn forventet, men som nevnt har jeg bare andres dårlige erfaringer å sammenligne med :)

 

4. Jeg er fremdeles kjempefornøyd med servicen derfra og bruker dem gjerne igjen. Håper bare at de ikke leser denne tråden og bestemmer seg for at de har vært FOR flexible....

 

Jobber selv med kundebehandling hvor service er den viktigste grunnen til at kunder kommer tilbake igjen og igjen og vet godt at man som regel bare får tilbakemeldinger når noe går galt.... Derfor er jeg glad for å kunne gi den butikken et pluss i margen, selv om det kanskje bare har med enkeltpersoners innsats å gjøre :)

 

Det som er helt sikkert er at med en god tone kommer man langt lenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...