Gå til innhold

Endelig et fungerende modchip til Xbox360 :)


Anbefalte innlegg

Noen som har testet den nye modchip'en NME-360?

http://www.team-underdog.com/

 

Den skal visst være sterkt anbefalt av mange på diverse forum rundt omkring, og et mye bedre alternativ enn firmware-modding av drive. Den virker på samtlige DVD-drives.

 

De har den bl.a. her:

http://www.chipper.se/pages-productinfo/pr...ly-patcher.html

Endret av IbanezIceman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse modchippene er jo bare firmware chipper, m.a.o. helt waste of money.

Disse lages kun for å tjene penger på folk som ikke vet bedre.

 

Hvorfor tror dere ingen av de store "kjente" modchip produsentene har produsert slike chipper? Nettopp fordi de ikke har noen funksjon kontra flashing.

 

Team Xecuter har også sluppet ut koden for slike chipper, slik at folk kan lage de selv hvis de absolutt vil ha de.

 

Når de knekker bios, og vi kan få mediacenter osv, ja da er det vits med chip.

Eller da må man vel ha det :)

Lenke til kommentar

Vel, faktisk er backups det eneste interessante for flertallet. Homebrew, mediacenter, emulatorer, osv. kommer lengre ned på ønskelista. Dette får en jo for fullt allerede i gamle Xbox også, og mange som har Xbox360 har allerede en Xbox eller en kan få kjøpt dem svinebillig og slenge inn det en vil av homebrew der.

 

Folk kjøper seg Xbox360 fordi den har neste generasjons grafikk og imponerende spill. Enkelt og greit.

 

Så mulighet for å lese av backups på selveste Xbox360 er nok første prioritet for de fleste, og hovedårsak til den store interessen i modding. (Og jada, det finnes selvfølgelig de som bare vil kjøre homebrew og greier men det er et faktum at de er i fåtall).

 

Det at NME-360 kjører backups er godt nok for meg. Homebrew er totalt uinterssant på 360 for min del, da min Xbox har alt jeg trenger der og fungerer glimrende som mediacenter i hjemmekinoen. :)

 

Kommer til å bestille denne nye chip'en. Som sagt er veldig mange svært fornøyd med den. Jeg driter i om den er en "ekte" chip. Hvordan den fungerer teknisk sett gir jeg også blaffen i. At den fungerer er det viktigste! :D

 

Og firmware flashing er også på vei ut. Faktisk melder chip produsentene at de som har flashet drives vil få problemer eller må tilbakestille firmware for de nye generasjoner chips som nå kommer.

Endret av IbanezIceman
Lenke til kommentar
Berre synd at den einaste grunnen til å ha noko slik er pirat spel. Ikkje gi meg det tullet med backups.

Hadde det derimot gått an å køyre homebrew på boksen, hadde eg vurdert dette.

7680095[/snapback]

Er helt enig. MEN må innrømme at dette hadde vært digg å hatt, til nettopp å ta backup av spillene sine. Selv er jeg uheldig og fikk en X360 som liker å ripe opp spillene mine. Verken MS eller EBGames vil erstatte det ødelagt spillet, så jeg jeg har kastet bort 600 kroner. Jeg må derved kjøpe spillet på nytt, og Gears of War er ikke verdt 1200 kroner. Så hadde vært kjekt med backup i denne situasjonen ja.

 

Heldigvis har jeg fått en splitter ny maskin fra MS. Men ikke like heldig med spillet som sagt.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Det at NME-360 kjører backups er godt nok for meg. Homebrew er totalt uinterssant på 360 for min del, da min Xbox har alt jeg trenger der og fungerer glimrende som mediacenter i hjemmekinoen. :)

7680288[/snapback]

Du har med andre ord ikkje HD prosjektor, sidan du ikkje vil ha mediacenter på ei maskin som kan outputta HD signal.

 

Homebrew gjengen er nok ikkje i mindretal.

Lenke til kommentar
Det at NME-360 kjører backups er godt nok for meg. Homebrew er totalt uinterssant på 360 for min del, da min Xbox har alt jeg trenger der og fungerer glimrende som mediacenter i hjemmekinoen. :)

7680288[/snapback]

Du har med andre ord ikkje HD prosjektor, sidan du ikkje vil ha mediacenter på ei maskin som kan outputta HD signal.

 

Homebrew gjengen er nok ikkje i mindretal.

7680428[/snapback]

 

Ehh... for det første så har jeg hatt en HDTV i snart 7 år. En helt glimrende 61" tv med progressive scan og utmerket bildekvalitet på både DVD og spill. Kjørte til og med de spillene som støttet f.eks. 1080i på gamle Xbox også. Så HD er ikke noe nytt for min del. Bare fortsatte i samme stil med Xbox360.

 

For det andre; Hombrew gjengen ER nok i mindretall sammenlignet med de som hovedsakelig vil modde pga. backup-bruk. Dette er ikke min påstand, men en konklusjon en kan ta etter å sett rundt om på mange store internasjonale diskusjonsforum og polls (avstemninger) en ser om akkurat det emnet på disse. ;)

Lenke til kommentar
Så mulighet for å lese av backups på selveste Xbox360 er nok første prioritet for de fleste, og hovedårsak til den store interessen i modding. (Og jada, det finnes selvfølgelig de som bare vil kjøre homebrew og greier men det er et faktum at de er i fåtall).

 

Det at NME-360 kjører backups er godt nok for meg. Homebrew er totalt uinterssant på 360 for min del, da min Xbox har alt jeg trenger der og fungerer glimrende som mediacenter i hjemmekinoen. :)

 

Dette er jo nesten bare totalt vås og ikke begrunnet med noen kilder...

 

1. De aller fleste som flasher/chiper 360 i disse dager gjør det for å kunne spille med ISO'er hentet fra nettet. "Jeg skal kjøre backups" er tidenes dårligste unnskyldning for de aller fleste. Mener du å påstå at de fleste som flasher/chipper 360 faktisk kjøper spillene sine? Den skal du lenger ut på landet med.. Like teit som at alle nfo-filer har "If you like it buy it".

 

2. Homebrew på 360 er meget interessant for veldig mange, inkl meg selv. Enkelt og greit fordi gamle boxen ikke duger i dagens HD-verden. Ett eksempel her er XBMC og dens begrensninger når det kommer til avspilling av HD-film. Sett igang gamle boxen mot en HD-projektor og du ser veldig fort hvorfor XBMC360 er en stor drøm for mange der ute.

 

PS! Jeg har personlig ingen store motforestillinger mot å modde 360 for å spille nedlastede spill. Har mine svin på skogen selv jeg, vel og merke ikke på 360 da. Men ler like mye hver gang jeg ser den "jeg vil spille backups"-unnskyldningen.

 

Edit; Ser jeg klager på mangel av kilder og ikke kommer med kilder selv :blush: Men så slapp er jeg :cool:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Tror nok MS, kommer til å knekke koden, og alle med chips vil bli banna fra Liven, den sjansen tar jeg ikke!

7680681[/snapback]

This way it can not be detected online

when you play an original onlinegame.

 

 

Samme som xbox1 nesten, etterhvert så kunne du slå av chippen og spille live uten at microsoft noen gang merker det.

Lenke til kommentar

Kva for ein TV då IbanezIceman? :)

 

Må sei meg enig med Mctoffy. Dummaste eg høyrer, "Eg skal spele backups"..

Og, den orginale XBOXen duger ikkje når det kjem til HD materiale. Men, som mediacenter for alt anna [enn HD] er den det beste som fins. Derfor hadde XBMC på 360 vært heilt supert. Akkurat same moglegheitene som XBMC på XBOX1, men og moglegheita for playback av h./x.264 og VC1.

Lenke til kommentar
Så mulighet for å lese av backups på selveste Xbox360 er nok første prioritet for de fleste, og hovedårsak til den store interessen i modding. (Og jada, det finnes selvfølgelig de som bare vil kjøre homebrew og greier men det er et faktum at de er i fåtall).

 

Det at NME-360 kjører backups er godt nok for meg. Homebrew er totalt uinterssant på 360 for min del, da min Xbox har alt jeg trenger der og fungerer glimrende som mediacenter i hjemmekinoen. :)

 

 

Dette er jo nesten bare totalt vås og ikke begrunnet med noen kilder...

 

1. De aller fleste som flasher/chiper 360 i disse dager gjør det for å kunne spille med ISO'er hentet fra nettet. "Jeg skal kjøre backups" er tidenes dårligste unnskyldning for de aller fleste. Mener du å påstå at de fleste som flasher/chipper 360 faktisk kjøper spillene sine? Den skal du lenger ut på landet med.. Like teit som at alle nfo-filer har "If you like it buy it".

Totalt vås? Lol... :)

Vel, jeg påstod aldri at jeg selv er interessert i å lage backups av egne spill eller kun kjøre backups av spill jeg har. Jeg var vel kanskje litt forsiktig i språkbruken her, men la meg påpeke hva jeg mente: Det jeg er interessert i, og mange med meg, er å laste ned piratkopier av spill og bruke disse. :)

 

Helt enig i at "Jeg skal kjøre backups" er en elendig unnskyldning. Det er jo bare et begrep som brukes istedet for å si rett ut at "Jeg vil kopiere og laste ned spill illegalt". Nei jeg påstår langt ifra at de fleste som modder/flasher/chipper bare kopierer sine egne ting. Jeg påstår faktisk det samme som deg: At de fleste vil laste ned alle de nyeste spillene fra nettet og spille gratis. Det er et faktum ingen trenger å legge fram kilder for, og som du også er enig i :)

 

2. Homebrew på 360 er meget interessant for veldig mange, inkl meg selv. Enkelt og greit fordi gamle boxen ikke duger i dagens HD-verden. Ett eksempel her er XBMC og dens begrensninger når det kommer til avspilling av HD-film. Sett igang gamle boxen mot en HD-projektor og du ser veldig fort hvorfor XBMC360 er en stor drøm for mange der ute.

 

PS! Jeg har personlig ingen store motforestillinger mot å modde 360 for å spille nedlastede spill. Har mine svin på skogen selv jeg, vel og merke ikke på 360 da. Men ler like mye hver gang jeg ser den "jeg vil spille backups"-unnskyldningen.

 

Edit; Ser jeg klager på mangel av kilder og ikke kommer med kilder selv :blush:  Men så slapp er jeg :cool:

7680507[/snapback]

 

Vel, HD film er nok ikke noe særlig på gamle Xbox'en nei. Men inntil videre ser jeg all film (Divx og DVD) på den. Det ser bra ut i massevis. HD-DVD kjøper jeg uansett til 360 når det kommer. The best of both worlds. :)

Lenke til kommentar
Kva for ein TV då IbanezIceman? :)

Det er en utgått Toshiba modell fra 2000. Husker ikke modellnr. i farten og er for lat til å gå ned i hjemmekinorommet i kjelleren for å sjekke akkurat nå. :)

 

Må sei meg enig med Mctoffy. Dummaste eg høyrer, "Eg skal spele backups"..

Og, den orginale XBOXen duger ikkje når det kjem til HD materiale. Men, som mediacenter for alt anna [enn HD] er den det beste som fins. Derfor hadde XBMC på 360 vært heilt supert. Akkurat same moglegheitene som XBMC på XBOX1, men og moglegheita for playback av h./x.264 og VC1.

7680709[/snapback]

 

Ja, som sagt i min forrige post så er også det dummeste jeg hører at en "bare skal spille backup av egne spill". Det at chip-produsentene bruker dette begrepet er jo mer forståelig, da de ville blitt saksøkt i hue og rævva dersom de hadde reklamert med "perfekt til dine nedlaste og piratkopierte spill". :)

Lenke til kommentar

snipp snipp

 

Vel, HD film er nok ikke noe særlig på gamle Xbox'en nei. Men inntil videre ser jeg all film (Divx og DVD) på den. Det ser bra ut i massevis. HD-DVD kjøper jeg uansett til 360 når det kommer. The best of both worlds. :)

7680831[/snapback]

Hehehehe en ærlig pirat :D Det kan vi like.

 

Når det kommer til XBOX1 og hd-projektor ble jeg veldig skuffet over kvaliteten målt opp mot f.eks en dvd med god oppskalering eller hd-materiale fra 360.

 

Blås bildet opp til 2meter eller mer i bredden og du får våte drømmer om XBMC360..

 

Dette behovet er faktisk eneste grunnen, akkurat nå, til at jeg vurderer å kjøpe meg en PS3 hvis det viser seg at den kan erstatte XBMC på en OK måte.

 

PS!! Jeg kjøpte min XBOX1 kun pga homebrew mulighetene. Moddet faktisk boxen før jeg hadde spilt 1sek på den :D Og dette var vel i 2003? Elsker den boxen, men den fikk seg en på trynet når den skulle leke med projektoren min dessverre :cry: Menmen nok åff-tåppikk fra min side.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...