Gå til innhold

Er denne tven bra nok? xbox360


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nedbetaling er dumt uansett, så lenge du ikke kan betale hele lånesummen før rentene begynner å løpe, men det er en helt annen diskusjon.

 

En slik vil funke hos deg : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315084

 

Har selv denne set-upen til en NEC 20''.

7678779[/snapback]

Har ed HD kabel som fulgte med konsollen når jeg køpte den ved lanserinen, trenger jeg den da?

 

Edit: Glemte å spørre, er respons tiden bra nok på den tven?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Den oppgitte responstiden er flott,  i praksis er nok dette tallet overdrevet, men  tror nok den blir bra.

 

HD kabelen er vel en komponentkabel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

 

Se bilde til høyre...

 

Edit:

Ja, TVen støtter komponent signaler.

7681068[/snapback]

Betyr det bare att den støtter HD? Eller en spesiel type kabler?

Er veldig lite inni dette.

Edit: ja kabelen ser slik ut ja.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Regner med den støtter 720P over komponent, ja. Den støtter jo ihvertfall HD oppløsningen og kabelen, regner med det skal gå.

7681253[/snapback]

Hva er forskjelden på 720p, 1080i?

 

Edit:

Kan være bare meg som er træg men er den tven wide-sreen?

Lurer også på om merket er kjent for å være bra?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
HERRE!

Fikk nettop melding om att de ikke kan få inn flere av den tven lengre.

Fikk tilbud om denne i stede:AOC 32"

Noen som kan si meg hvor bra denne hadde vert til spilling ca?

7840654[/snapback]

 

HDMI er en digital "scart" kabel. Gjør det samme som scart, bare at du får alt overført digitalt. I tillegg støtter HDMI (DVI, som er det samme, men uten lyd) HDCP (som er krypteringsstandarden HD signaler vil sende med). Om du har en TV uten støtte for HDCP, så har det svært lite å si hvis du skal se på HD signaler.

 

Når det gjelder TV'en til spill, kan du se på følgende områder:

 

-- Kontrast. Det bør være mye kontrast. Dette gir deg store muligheter for å justere TVen riktig i forhold til farger og sortfarge

 

-- Lysstyrke. Det er viktig med mye lysstyrke. Dette kan kompanseres for ved f.eks mye kontrast. Noen produsenter oppgir en lysstyrke som langtifra stemmer med hva som er oppgitt. Det samme kan gjelder for kontrast.

 

-- Responstid. Om du har en stor TV og farger glir inn i hverandre, vil dette si at du har en TV med dårlig respons. Dette er særlig typisk for "billige" TV'er. Det er ingen fast regel.

 

-- Tilkoblinger. Xbox360 kjører HD signaler over component. RED/GREEN/BLUE. Disse må være tilstede for at du skal kunne kjøre spill i HD. Gears of War er ikke å sammenligne å en gammel TV mot nyere HDTV'er. :D

 

Og hvis du lurer på forskjellen mellom HD-ready og Full HD, så er dette 720p og 1080p. Sistenevnte er mye dyrere. Det er ingen nødvendighet, da du kun vil oppskalere bildet. Enkelte TV'er gjør dette bedre enn andre. Skal du ha en god Full HD TV, så koster det skjorta.

 

Noen her snakket om interlaced. Dette er det stikk motsatte av progressiv. Det er forskjellige måter å scanne bildet på. Hvor interlaced gjør dette linje for linje nedover, så gjør progressiv dette annenhver linje og bortover. Det gir et langt bedre bilde og mer stabilt. Det er ofte at du kan se "bevegelser" i scanning ved interlaced.

 

I praksis vil dette si at 1080i er en dårligere løsning enn 720p.

 

Og har du tenkt å koble PC til TV'en over f.eks DVI, så tenk over følgende: Du sitter tre, fire meter fra TV'en med en oppløsning på 1080p (1980*1080)... Det blir SVÆRT smått. Det er med andre ord lettere jo mindre oppløsning du har.

 

Som du sikkert skjønner, så må du gi og ta litt. Se på behovene dine. Og fremfor alt, lommeboka. Og for all del, ikke kjøp på avbetaling.

 

Håper dette svaret ga deg litt mer info :)

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
HERRE!

Fikk nettop melding om att de ikke kan få inn flere av den tven lengre.

Fikk tilbud om denne i stede:AOC 32"

Noen som kan si meg hvor bra denne hadde vert til spilling ca?

7840654[/snapback]

 

HDMI er en digital "scart" kabel. Gjør det samme som scart, bare at du får alt overført digitalt. I tillegg støtter HDMI (DVI, som er det samme, men uten lyd) HDCP (som er krypteringsstandarden HD signaler vil sende med). Om du har en TV uten støtte for HDCP, så har det svært lite å si hvis du skal se på HD signaler.

 

Når det gjelder TV'en til spill, kan du se på følgende områder:

 

-- Kontrast. Det bør være mye kontrast. Dette gir deg store muligheter for å justere TVen riktig i forhold til farger og sortfarge

 

-- Lysstyrke. Det er viktig med mye lysstyrke. Dette kan kompanseres for ved f.eks mye kontrast. Noen produsenter oppgir en lysstyrke som langtifra stemmer med hva som er oppgitt. Det samme kan gjelder for kontrast.

 

-- Responstid. Om du har en stor TV og farger glir inn i hverandre, vil dette si at du har en TV med dårlig respons. Dette er særlig typisk for "billige" TV'er. Det er ingen fast regel.

 

-- Tilkoblinger. Xbox360 kjører HD signaler over component. RED/GREEN/BLUE. Disse må være tilstede for at du skal kunne kjøre spill i HD. Gears of War er ikke å sammenligne å en gammel TV mot nyere HDTV'er. :D

 

Og hvis du lurer på forskjellen mellom HD-ready og Full HD, så er dette 720p og 1080p. Sistenevnte er mye dyrere. Det er ingen nødvendighet, da du kun vil oppskalere bildet. Enkelte TV'er gjør dette bedre enn andre. Skal du ha en god Full HD TV, så koster det skjorta.

 

Noen her snakket om interlaced. Dette er det stikk motsatte av progressiv. Det er forskjellige måter å scanne bildet på. Hvor interlaced gjør dette linje for linje nedover, så gjør progressiv dette annenhver linje og bortover. Det gir et langt bedre bilde og mer stabilt. Det er ofte at du kan se "bevegelser" i scanning ved interlaced.

 

I praksis vil dette si at 1080i er en dårligere løsning enn 720p.

 

Og har du tenkt å koble PC til TV'en over f.eks DVI, så tenk over følgende: Du sitter tre, fire meter fra TV'en med en oppløsning på 1080p (1980*1080)... Det blir SVÆRT smått. Det er med andre ord lettere jo mindre oppløsning du har.

 

Som du sikkert skjønner, så må du gi og ta litt. Se på behovene dine. Og fremfor alt, lommeboka. Og for all del, ikke kjøp på avbetaling.

 

Håper dette svaret ga deg litt mer info :)

Lykke til! :thumbup:

7840801[/snapback]

Takk for rådene.

Men hvor bra er 8ms respons tide å spille med?

Men siden infoen om lys styrke og kontrast ikke er realistisk, hva skal jeg forholde meg til da? Att den sannsynlig vis er dårligere enn hva de sier?

Hvordan høres lyset og kontrasten ut på denne tven? Bra Dårlig?

Lenke til kommentar
Jeg har en HDTV med støtte for 720p og 1080i. Den har ikke HDMI, men har DVI og komponent. Kjører Xbox360 med 720p på den. Betyr det at jeg kan kjøre hd signaler i fremtiden da? (som f.eks. PS3)

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er veldig usikker på om tven min har HDCP støtte...

7842868[/snapback]

 

Du har allerede HDklar TV. Det er her mange misforstår, men DVI m/HDCP er HD-READY merket.

 

Og DVI og HDMI er digitale begge to og går om hverandre. Med andre og simple ord:

DVI i den ene enden av kabelen og HDMI i den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...