Gå til innhold

Er denne tven bra nok? xbox360


TheOats

Anbefalte innlegg

Jeg har en HDTV med støtte for 720p og 1080i. Den har ikke HDMI, men har DVI og komponent. Kjører Xbox360 med 720p på den. Betyr det at jeg kan kjøre hd signaler i fremtiden da? (som f.eks. PS3)

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er veldig usikker på om tven min har HDCP støtte...

7842868[/snapback]

 

Du har allerede HDklar TV. Det er her mange misforstår, men DVI m/HDCP er HD-READY merket.

 

Og DVI og HDMI er digitale begge to og går om hverandre. Med andre og simple ord:

DVI i den ene enden av kabelen og HDMI i den andre.

7843854[/snapback]

 

HD-READY or not, hva er forskjellen? Har hørt at uten HDCP får man svart skjerm med HD signaler fra PS3...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en HDTV med støtte for 720p og 1080i. Den har ikke HDMI, men har DVI og komponent. Kjører Xbox360 med 720p på den. Betyr det at jeg kan kjøre hd signaler i fremtiden da? (som f.eks. PS3)

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er veldig usikker på om tven min har HDCP støtte...

7842868[/snapback]

 

Du har allerede HDklar TV. Det er her mange misforstår, men DVI m/HDCP er HD-READY merket.

 

Og DVI og HDMI er digitale begge to og går om hverandre. Med andre og simple ord:

DVI i den ene enden av kabelen og HDMI i den andre.

7843854[/snapback]

Er det så lite forskjeld på 720p oppløsningen og vanlige "gamle" tver at man ikke merker det??

Lenke til kommentar
Du burde virkelig ta deg en tur på Elkjøp og se forskjellen. Og når det gjelder spilling på 720p, så kan jeg garantere deg en skikkelig "WOW" opplevelse.

7844885[/snapback]

 

slenger meg med på den! :thumbup:

7845259[/snapback]

Men blir det ikke vanskelig å finne en tv som er lik til denne på kontrast og lys?

Særlig når det produsenten oppgir ikke er realistisk.

Å bare for å mase litt til; :p er 8ms dårlig?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Du burde virkelig ta deg en tur på Elkjøp og se forskjellen. Og når det gjelder spilling på 720p, så kan jeg garantere deg en skikkelig "WOW" opplevelse.

7844885[/snapback]

 

slenger meg med på den! :thumbup:

7845259[/snapback]

Men blir det ikke vanskelig å finne en tv som er lik til denne på kontrast og lys?

Særlig når det produsenten oppgir ikke er realistisk.

Å bare for å mase litt til; :p er 8ms dårlig?

7845425[/snapback]

 

For all del, det blir ikke vanskelig i det hele tatt. Men da koster det langt mer. Bare for å si meg selv litt i mot, og gjøre det enda vanskeligere for deg; Det er også andre hensyn å ta. Paneltypen som benyttes sier også om hva slags potensialet skjermen har. For det er ikke nødvendigvis slik at bare kontrast og lysstyrke ene og alene gir deg en knallgod skjerm. Det er også hvordan scanning av bildet blir utført og hva slags filter som ligger over for å redusere støy, fargebelastning osv... Det er en hel smørbrød liste. Skal du følge denne, så vil du aldri få god nok skjerm.

 

Og jeg selv har 8ms på min TV. Det er en QPVision 32" fra 2005. Den gjør jobben mer enn godt nok for meg. Faktisk så digger jeg TV'en min.

 

Bare et råd jeg ikke kan få sagt nok: HOLD DEG TIL BUDSJETT! Skrider du over, så vil du fort merke at kr begynner å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...