Gå til innhold

jej.. netopp blitt slått ned..


Beyma

Anbefalte innlegg

jeg tviler litt på at du kan ha fått hjernerystelse.. det skal noe til før du får det..

 

- Hva bør man selv gjøre når man har vært rammet av hjernerystelse?

 

- Det er god grunn til å holde seg i ro. Man bør ta tiden til hjelp. Dessuten vil jeg advare mot at man blir liggende alene etter en hjernerystelse. Natten etter rystelsen bør pasienten vekkes minst to-tre ganger. På den måten kan man forsikre seg om at vedkommende ikke sover seg inn i bevisstløs tilstand. Dessuten må man etter en hjernerystelse være forsiktig med smertestillende midler. Det er i slike situasjoner nødvendig å holde seg unna for eksempel globoid og dispril, fordi dette er smertestillende midler som påvirker blodets evne til å størkne. På den måten kan komplikasjoner utvikle seg.

 

I en del tilfeller vil det vise seg at pasienten ikke kan huske hva som skjedde like før skaden. Det kan derfor være viktig å snakke med eventuelle vitner til ulykken, slik at hendelsesforløpet blir klart. I enkelte tilfeller vil det i ettertid vise seg at et fall som tilsynelatende utløste en hjernerystelse, har andre årsaker, som for eksempel epilepsi, hjerneblødning, overdosering med insulin ved sukkersyke e.l.

 

fint med internett.. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du tar nok feil, gutten min. I selvforsvarssammenheng har du bare lov til å bruke tilsvarende kraft tilbake, så vidt jeg vet. Altså, blir du angrepet med et drapsvåpen har du lov til å forsvare deg med et.

7662730[/snapback]

 

§ 228. Den, som øver Vold mod en andens Person eller paa anden Maade fornærmer ham paa Legeme, eller som medvirker hertil, straffes for Legemsfornærmelse med Bøder eller med Fengsel indtil 6 Maaneder.

 

Har Legemsfornærmelsen tilfølge Skade paa Legeme eller Helbred eller betydelig Smerte, kan Fængsel indtil 3 Aar anvendes, men indtil 5 Aar, hvis den har Døden tilfølge, eller Skaden er betydelig.

 

Er en Legemsfornærmelse gjengjældt med en Legemsfornærmelse, eller er ved en saadan en forudgaaende Legemsfornærmelse eller Ærekrænkelse gjengjældt, kan den lades straffri.

 

 

§ 229. Den, som skader en anden paa Legeme eller Helbred eller hensetter nogen i Afmagt, Bevidstløshed eller lignende Tilstand, eller som medvirker hertil, straffes for Legemsbeskadigelse med Fængsel indtil 3 Aar, men indtil 6 Aar, saafremt nogen Sygdom eller Arbeidsudygtighed, der varer over 2 Uger, eller en uhelbredelig Lyde, Feil eller Skade er voldt, og indtil 8 Aar, saafremt Døden eller betydelig Skade paa Legeme eller Helbred er blevet Følgen.

Endret av Vasily
Lenke til kommentar
Blind vold er aldri gøy  :ermm:

 

Link  :dontgetit:

7662660[/snapback]

Kjenner han der jeg, han har flyttet til kristiansand etter det skjedde å jeg prater med han hver gang jeg ser han, noe som tilsvarer rundt en gang i uken, å det er klart at etter ulykken er det ikke vanskelig å se at han lider. Blind vold finnes dessverre, man kan ikke gjøre mye annet enn å være forsiktig og håpe på det beste.
Lenke til kommentar

Jeg ble selv utsatt for blind vold for et par måneder siden, hoppet på bakfra av 3 stk.. Feigt? Neida, ikke i det hele tatt. Men hvertfall, bestemte meg for å vise at jeg hadde stoltheten min, selv om de skrøyt om hva de hadde gjort til bekjente. 2 av de fikk en saftig bot og samfunnstjeneste. Andre fikk vell bare bot fordi han nektet for alt.

 

Bare ta det rolig ;)

Lenke til kommentar

Jeg ble nesten drept av denne karen: http://www.abbadull.com/index.htm

 

Visste ikke ordet av det før han kastet meg rett ned ei trapp på 3 meter. Resultatet var en haug med brukne ben, svære kuttsår, hjernerystelser og ekstreme smerter. Etter denne hendelsen har jeg også slitt med angstanfall hvis jeg må være alene sammen med folk jeg ikke kjenner. I tillegg hadde jeg ikke mulighet til å komme meg på legevakten, siden denne ekstremt ustabile fyren patruljerte rundt i huset. Ble liggende og holdt på å døy i to-tre dager før jeg kom meg til legen.

 

Ringte politiet senere, men neida. De brydde seg visst ikke med slike "småting". Sånn kan det gå :p

 

-Erlend

Lenke til kommentar
Blind vold er aldri gøy  :ermm:

 

Link  :dontgetit:

7662660[/snapback]

:dontgetit: fy faen

7663737[/snapback]

Venner av meg er vennene hans. Husker da det skjedde. Alle var i sjokk den kvelden (dagen etter) :S

 

Syke greier

7663769[/snapback]

en eller anna junkie som slo han ned tipper jeg, vanlige mennesker gjør bare ikke slikt. hvem fan som har et balltre liggendes på lur borti buskene uansett?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...