Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

90000 service på A4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lystige summer dette ja. Men visste vel igrunnen at det ble dyrt.

7659317[/snapback]

 

 

Gjør det på merkeverksted du ;)

 

De vet hva de driver med og så legger du deg om natten med en god magefølelse.

Er dumt å ha en så ny bil og ikke få noe service stempel fra møller eller dahles.

Lenke til kommentar
lystige summer dette ja. Men visste vel igrunnen at det ble dyrt.

7659317[/snapback]

 

 

Gjør det på merkeverksted du ;)

 

De vet hva de driver med og så legger du deg om natten med en god magefølelse.

Er dumt å ha en så ny bil og ikke få noe service stempel fra møller eller dahles.

7661438[/snapback]

Er det en selvfølge at en jobb blir bedre på et merkeverksted? Nei

Er det full garanti selv om jobben ikke blir gjort på et merkeverksted? Ja

Finn et verksted som du stoler på Merke eller ikke merkeverksted.

Er dere klar over at det i fjor var over 70 % større mulighet for at bilen din ble skrudd på av en ikke fagutlært mekaniker på ett merkeverksted i forhold til ett ikke merkeverksted.Myestørre prosent lærlinger.

Lenke til kommentar
lystige summer dette ja. Men visste vel igrunnen at det ble dyrt.

7659317[/snapback]

 

 

Gjør det på merkeverksted du ;)

 

De vet hva de driver med og så legger du deg om natten med en god magefølelse.

Er dumt å ha en så ny bil og ikke få noe service stempel fra møller eller dahles.

7661438[/snapback]

Er det en selvfølge at en jobb blir bedre på et merkeverksted? Nei

Er det full garanti selv om jobben ikke blir gjort på et merkeverksted? Ja

Finn et verksted som du stoler på Merke eller ikke merkeverksted.

Er dere klar over at det i fjor var over 70 % større mulighet for at bilen din ble skrudd på av en ikke fagutlært mekaniker på ett merkeverksted i forhold til ett ikke merkeverksted.Myestørre prosent lærlinger.

7663522[/snapback]

 

Bedre jobb? Kanskje ikke en selvfølge, men veldig sannsynlig.

 

Garanti ja, men han må til autorisert Audi-verksted for å få Mobilitetsgaranti.

 

70%? Kanskje, men da vil det si at det nesten BARE er merkeverkstedene som utdanner mekanikere. Uansett har i alle fall vi som er mekanikere under Møller et sverd hengende over oss i form av veldig grundige ETTERKONTROLLER. Om jobben jeg har gjort ikke består en etterkontroll får jeg et helsike på jobb og risikerer å få sparken. Sist etterkontroll jeg ikke besto var på grunn av at det manglet støvhette på ventilen på et av hjulene. Ble kalt inn på teppet for det...

Lenke til kommentar

 

Sist etterkontroll jeg ikke besto var på grunn av at det manglet støvhette på ventilen på et av hjulene. Ble kalt inn på teppet for det...

7665057[/snapback]

 

 

Og sånn bør det være, med de prisene de operer med.

 

Hilsen tidligere Møller materiale.

Lenke til kommentar

Har sjekka prisen nå.

 

Selve 90000 servicen koster 4500 kroner + 1000 kroner om jeg ville ha bytta bremseveska.

 

Spurte også om prisen på 120000 servicen der Registerreim blir bytta og prisen på denne blir til sammen 11000 kroner medregnet normal 120000 service olje/filter bytte osv som på 90 tusen.

 

Dette var hos Møller bil Asker og Bærum.

Billingstadsletta 2.

 

Er vel like ved IKEA.

Lenke til kommentar

En fordel med merkeverksted er at de sitter på oppdatert info i forhold til serviceheftet. La oss si at serviceheftet sier at reg. rem skal byttes på 120', men at produsenten finner ut at denne har det med å ryke på 105', og oppdaterer intern serviceinfo slik at denne byttes på 90' i stedet. Dersom du ikke bruker merkeverksted, kan du få en overraskelse, slik enkelte som har Ford Courier fikk, der remskifte ble flyttet fra 80' til 60' (husker ikke hvilken motor), da det viste seg at den ofte røk før 80'.

Lenke til kommentar
En fordel med merkeverksted er at de sitter på oppdatert info i forhold til serviceheftet. La oss si at serviceheftet sier at reg. rem skal byttes på 120', men at produsenten finner ut at denne har det med å ryke på 105', og oppdaterer intern serviceinfo slik at denne byttes på 90' i stedet. Dersom du ikke bruker merkeverksted, kan du få en overraskelse, slik enkelte som har Ford Courier fikk, der remskifte ble flyttet fra 80' til 60' (husker ikke hvilken motor), da det viste seg at den ofte røk før 80'.

7671188[/snapback]

 

Ja, der har man god grunn til å bruke merkeverksted. De vet stortsett slike ting, og de vet stortsett hvordan de monterer ting riktig. Det er nok enklere å reklamere på feil osv som oppstår på merkeverksted også.

 

Jeg velger merkeverksted siden jeg har litt spesiell bil (Activa, ikke noe hvem som helst mekaniker vet hvordan de fikser og vedlikeholder det)

Lenke til kommentar
En fordel med merkeverksted er at de sitter på oppdatert info i forhold til serviceheftet. La oss si at serviceheftet sier at reg. rem skal byttes på 120', men at produsenten finner ut at denne har det med å ryke på 105', og oppdaterer intern serviceinfo slik at denne byttes på 90' i stedet. Dersom du ikke bruker merkeverksted, kan du få en overraskelse, slik enkelte som har Ford Courier fikk, der remskifte ble flyttet fra 80' til 60' (husker ikke hvilken motor), da det viste seg at den ofte røk før 80'.

7671188[/snapback]

Bare tull.Merkeverksted har ikke noe data som ikke uavhengie verksted ikke har tilgang til.Det er jo lovfestet.Bruker kun orginale data.Det er riktig som du sier at dataene i serviceskjemaene ikke er riktige,men uavhengie verksted bruker de siste dataene.

Lenke til kommentar
Dette er jo storservice.

Kamakselreima blir byttet på 90k km.

Dette koster cirka 7-8 tusen, i tillegg kommer servicen.

Regn med cirka 10-15 tusen du.

 

vel, i våre service skjemaer står det(diesel): registerreim kontrolleres ved 90000km, deretter hver 30000km. vi bytter på 120000km, er reima over 5 år bytter vi den uansett km stand. jeg jobber med skoda, som du sikkert vet har volkswagen motorer.

Sist etterkontroll jeg ikke besto var på grunn av at det manglet støvhette på ventilen på et av hjulene. Ble kalt inn på teppet for det...

 

slike tester har vi også fra møller(eller hvem det er som kjører disse), men du kan vel ha 1 av 5 feil? dere stryker ikke hvis du fant de fire andre "innlagde feilene" men kun glemte ventilhetta?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...