Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Blackout" når jeg reiser meg opp raskt


AiKi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

husker når jeg skulle i dusjen en gang.

Merka at jeg var litt svimmel når jeg begynte og dusje, og noen sekunder senere så fikk jeg total-blackout. våkna i en blod-pøl på flisgulvet utafor dusjen.

 

da hadde jeg klart å knuse fortanna når jeg traff gulvet og jeg fikk et jævla dypt kutt i haka som blødde i flere timer... Ble ny fortann oss tannlegen noen timer etterpå.

 

Men det som skjedde har jeg ingen anelse av. Aldri hørt om noen som har opplevd det samme. Noen som veit sånn konkret hva som muligens skjedde? for jeg har ingen anelse ;s

Endret av Freak627
Lenke til kommentar
Gjest member-101642
det er vel ikke stort jeg får gjort med det.

7960799[/snapback]

 

Jo, det er det. Jeg hadde problem med blackout tidligere, men det løste seg da jeg begynte å spise jernholdig kost.

Lenke til kommentar

Freak: Antagligvis har varmen gått til hodet ditt eller noe, evt. fuktigheten. Jeg dusjet uten noe lufting på badet, og jeg dusjer alltid veldig varmt...endte med at jeg måtte legge meg ned å puste rolig inn og ut, ble helt svimmel og var sekunder før jeg stupte i bakken...

 

Ellers opplever jeg Kjetils(trådstarters) opplevelse ofte...jeg syns det er deilig, selv om jeg alltid må holde meg fast før jeg slukner, jeg trynte en gang og det var ikke deilig...*poff* så er du borte liksom :wee:

Lenke til kommentar
husker når jeg skulle i dusjen en gang.

Merka at jeg var litt svimmel når jeg begynte og dusje, og noen sekunder senere så fikk jeg total-blackout. våkna i en blod-pøl på flisgulvet utafor dusjen.

7960774[/snapback]

 

Hadde en lignende opplevelse for ikke lenge siden. Det startet med at jeg stod opp av sengen om morgenen før skolen og skulle dusje. Etter ca et halvminutt hører jeg en intens piping i ørene og omgivelsene ble bare mer og mer borte for meg. Så jeg måtte rett og slett slå av dusjen og sette meg ned i noen minutter. Prøvde å fortsette igjen etterpå, men da skjede det samme igjen. Men jeg rakk og sette meg ned før jeg ble borte, vil ikke slå meg fordervet heller. :) Så etter andre forsøk gikk jeg og la meg i senga igjen i et kvarter og hvilte, prøvde igjen, og da gikk det helt fint. Merkelige greier gitt. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjenner til denne følelsen, og det er føles ikke spesielt bra. Føles som om man skal besvime :dontgetit: (ikke at jeg ar besvimt før da)

 

Men har dere også det slik at dere blir svimmel, og nesten faller? slik at dere pmå ta og holde dere fast i noe?

Lenke til kommentar
Men har dere også det slik at dere blir svimmel, og nesten faller? slik at dere pmå ta og holde dere fast i noe?

8235618[/snapback]

 

Jeg mister synet helt noen ganger, alt blir bare helt hvitt foran meg. Så det hender jeg må holde meg fast, eller rett og slett sette meg ned akkurat der jeg er for at det skal gå over. Men det er sjelden det er så ille, som oftest står jeg bare å lener meg mot veggen og så går det over etter to tre sek.

Lenke til kommentar

Når man sitter eller ligger er det ikke behov for stort blodtrykk fra beina til hodet. Når man så reiser seg opp vil blodtrykket til hodet bli for lavt, og kroppens forsvarsmekanisme "slår av systemet". Dette fører til tap av bevissthet, men er ment å forebygge hjerneskade. Dog kan det føre til andre fysiske skader, som nevnt tidligere skade på fortenner.

Lenke til kommentar

Jeg tipper dårlig kondis på de fleste som sliter med dette LoL. Tren mer!

 

Jernmangel er jo en mulighet, men tipper det ikke gjelder alle...

Ikke ta jerntabletter uten å ha vært hos lege.

Tar du jerntabletter uten at du trenger det blir man syk!

Lenke til kommentar

Det kan ikke være tilfellet med meg iallefall, trente aktivt i fjor, men starten av dette året har det vært litt slapt. Men skal ta meg sammen og begynne på igjen. Så kondisen min er i orden den. :)

 

Jeg har også tenkt på jerntabeletter, men det har aldri blitt til at jeg har dratt ned til legen. Jeg føler at det har blitt mindre med tiden, var værre før. Har jo spist mye leverpostei med masse jern i. :) Men hvis ikke det er nok får jeg bare stikke på skraphandleren og begynne å tygge på en gammel bil.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Får det selv noen ganger, men det er som regel ganske svakt. Fikk uansett en helt syk en her om dagen, merket at det kom men det pleier jo ikke å være no stress, denne gangen derimot ble jeg helt borte og bare ramla i gulvet. Kom til meg selv etter noen sekunder og huska ikke noe fra jeg falt til jeg "våkna" :p

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem i det siste, kan det ha noe med at jeg sitter å snuser mens jeg spiller (Snus øker blodtrykk). Og at når jeg da spytter ut snusen OG reiser meg opp vil blodtrykket synke fort fra høyt til lavt? Har ikke hatt det problemet før, ihvertfall ikke så ofte som nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...