Gå til innhold

kritiske spørsmål om homofilt partnerskap ?


Anbefalte innlegg

Når det gjelder homofilt ekteskap, så skal kirken da altså velsigne at ekteskapet er BYGGET PÅ SYND. .. Kirken ville da ikke velsignet et *tyversk ekteskap* eller et ekteskap som var bygget på begjær. Alle synder og homofili er ikke noe verre enn å stjele - synd er synd for Gud (han rangerer ikke synd slik vi gjør her på jorda) , MEN du ser forksjellen på det at 2 syndere har et normalt eksteskap /hetero, enn at 2 syndere bygger ekteskapet sitt på synd/homofilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke forskjellen. Hvorfor skal syndere få gifte seg, men ikke hvis "synden" er homofili? Dette er ikke noe folk bestemmer selv. De sier ikke, "Hei, nå tror jeg at jeg blir homse!". Du er tydeligvis en homofob som prøver å finne en begrunnelse for dine syn, og derfor kommer du opp med begrunnelser fra en hellig bok. Det er feigt. Kan du ikke stå for dine egne meninger?

Lenke til kommentar

[Jeg ser ikke forskjellen. Hvorfor skal syndere få gifte seg, men ikke hvis "synden" er homofili? ]

 

det er IKKE det jeg sier... det jeg sier, er at ALLE er syndere, men det er forskjell på å ha et normalt ekteskap, og det å BYGGE ekteskapet på synd, hvilket man gjør hvis man inngår homofilt partnerskap...

 

[/Du er tydeligvis en homofob som prøver å finne en begrunnelse for dine syn, og derfor kommer du opp med begrunnelser fra en hellig bok. Det er feigt. Kan du ikke stå for dine egne meninger?]

 

Jeg er absolutt ikke homofob.. jeg kjenner flere homofile som jeg absolutt ike har noe som helst imot. Selve den homofile PERSONEN er like bra som hvem som helst andre! Og til å med det å ha følelser for en av samme kjønn, kan man lite for selv. det er det å LEVE UT denne legningen jeg mener blir feil.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke forskjellen. Hvorfor skal syndere få gifte seg, men ikke hvis "synden" er homofili? Dette er ikke noe folk bestemmer selv. De sier ikke, "Hei, nå tror jeg at jeg blir homse!". Du er tydeligvis en homofob som prøver å finne en begrunnelse for dine syn, og derfor kommer du opp med begrunnelser fra en hellig bok. Det er feigt. Kan du ikke stå for dine egne meninger?

7698043[/snapback]

Du misforstår jo helt. Hvis de skal gifte seg homofilt, så må jo kirken velsigne selve synden.

Hvis en løgner gifter seg, er det jo ikke løgnen man velsigner, men kjærligheten han har til kona si.

Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du misforstår jo helt. Hvis de skal gifte seg homofilt, så må jo kirken velsigne selve synden.

Hvis en løgner gifter seg, er det jo ikke løgnen man velsigner, men kjærligheten han har til kona si.

Ser du forskjellen?

7703326[/snapback]

 

Så kjærlighet er synd? Dette er det aller verste med kristendommen i Norge. Gjerninger betyr ingenting, men hva man tror/føler/mener betyr nåde eller fortapelse.

Lenke til kommentar
Så kjærlighet er synd?

Stemmer nok det ja

 

Gjerninger betyr ingenting...

Betyr ikke gjerninger noe? Hvor får du det fra? Det er å utøve homofili som er synd, på samme måte som å lyve/slå/baksnakke etc. er synd.

 

Om ikke du er enig i at homofili er synd er greit, men jeg svarte på hvorfor ikke kirken vil vie homofile.

Lenke til kommentar

Synes det er litt ironisk alt dette her.

 

Hvordan kan det eksistere kristne homofile dersom kristendommen anser homofili som synd? Vil ikke det være det samme som at en jøde melder seg inn i et nazistparti?

Må være litt slitsomt å være homofil i dag og finne ut at man tror på Gud kun for å få dritt tilbake.

 

Virker på meg som at kristendommen fungerer som et hvilket som helst politisk parti. Noen velger å stemme på høyre, men ikke fordi dem er enig med alt det høyre gjør. Samme med kristne. Dem tror på Gud men ikke i alt det han gjør. Han muligens almektig men med forbehold. Hvis ikke så ville jo den kristne homofil være nærmest en selvmotsigelse.

Lenke til kommentar

 

Og til å med det å ha følelser for en av samme kjønn, kan man lite for selv. det er det å LEVE UT denne legningen jeg mener blir feil.

7698253[/snapback]

 

 

Og hvem er du til å bestemme hvordan andre utdøver sin kjærlighet og sine handlinger knyttet til den? Hele idéen din er egentlig utrolig barbarisk, trodde menneskeheten var kommet så langt at individets frihet stod sterkere enn som så. Blir som om jeg skulle nekte kristne å leve ut sin religion.

Lenke til kommentar
Så kjærlighet er synd?

Stemmer nok det ja

 

Fysj. Det høres umenneskelig ut.

 

Gjerninger betyr ingenting...

Betyr ikke gjerninger noe? Hvor får du det fra? Det er å utøve homofili som er synd, på samme måte som å lyve/slå/baksnakke etc. er synd.

 

Jeg har fått streng beskjed av mine medstudenter at det er likegyldig hvor godt menneske jeg er. Så lenge jeg ikke tror på jesus, kommer jeg til helvete.

 

 

Om ikke du er enig i at homofili er synd er greit, men jeg svarte på hvorfor ikke kirken vil vie homofile.

7781184[/snapback]

 

Jada. Jeg benyttet muligheten til å si fra om hvor umenneskelig jeg synes begrunnelsen er.

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar
Er det helt utenkelig at man ikke er født homofil, men at man blir det som et resultat av oppvekst/miljø?

7783632[/snapback]

 

Begge deler finnes, ifølge folks egne utsagn. Christine Hope er visstnok født sånn, mens (den kvinnelige) kjæresten hennes valgte å leve ut den delen av seg, siden det var akseptert i miljøet hun vokste opp i. (Jada, de kommer sikkert til helvete, begge to. La dem få leve i fred frem til det.)

Lenke til kommentar
Begge deler finnes, ifølge folks egne utsagn.

Selv om folk tror de er født homofile, betyr det jo ikke nødvendigvis at de faktisk er det. Det er vel umulig både å bekrefte og avkrefte.

 

(Jada, de kommer sikkert til helvete, begge to. La dem få leve i fred frem til det.)

For 759-ende gang, de kommer ikke til helvete av den grunn. Homofili er synd, men det finnes tilgivelse.

 

Moren min har alltid sagt at jeg ikke skal slå søsknene mine, men hun har ikke kastet meg ut selv om jeg har gjort det.

Lenke til kommentar

Selv om folk tror de er født homofile, betyr det jo ikke nødvendigvis at de faktisk er det. Det er vel umulig både å bekrefte og avkrefte.

 

7783811[/snapback]

 

Nei vi velger jo om vi skal være hetro eller homo. Ingen er født sånn :!:

7784089[/snapback]

Hvordan kan man vite at man er født homofil, eller om det er resultat av oppveksten din? Kan du på noen måte bevise eller motbevise det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...