Gå til innhold

torrent og lovlig nedlasting

waste

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

i disse dager hvor man blir tatt for å drive nedlasting av ulovlige filer, så lurte jeg på om hvilke betal programmer dere anbefaler. jeg har lyst til å laste ned filmer etc, men vil ikke få en dom for det.

noen som har erfaring med f.eks KLitePro

link: http://www.safe-share.net/movies/klitepro-...wnload%20movies

der behøver man bl.a bare å betale 39.95 dollar-engangs avgift

for godt til å være sant..? hehe

edit:

lovlige programmer vel og merke

Endret av waste
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Japp, med det programmet kan du betale nærmere 40$ for så å kunne laste ned så mange filmer du vil, men det er fortsatt ulovlig.. :)

Endret av vargaz
Skrevet

da får du trekke tilbake rapporten

så det finnes ingen lovlige nedlastningsprogram...? ingen program som samarbeider med film og musikk industrien...?

noen som vet?

Skrevet

Hva tenker du på med lovlige nedlastnings program da? tenker du å betale x antall kroner, for så å få lov til å laste ned så mye du vil? det finns vel plasser der du får kjøpt filmer på nett, for så å få laste dem ned.

Skrevet
Hva tenker du på med lovlige nedlastnings program da? tenker du å betale x antall kroner, for så å få lov til å laste ned så mye du vil? det finns vel plasser der du får kjøpt filmer på nett, for så å få laste dem ned.

7647193[/snapback]

ja hadde vel egentlig håpet på at det fantes program hvor man betalte noen lapper pr mnd og i gjengjeld fikk laste ned så mange filmer man ville...:)

mener jeg har hørt om det.....

Skrevet

De fleste nedlastingsprogramm er lovlig. Limewire er lovlig, utorrent er lovlig, Azureus er lovlig.. Det er du selv som bruker det til ulovlige saker.

Skrevet

Såvidt jeg vet er det bare uTorrent som er lovlig.

men du må åpne porter på router/routermodem for å kan bruke uTorrent.

jeg bruker bare uTorrent.

men laster ikke så mye ned så.

men funker fint for meg.

full speed hele tiden.

hadde telenor. skifta til Canal Digital. funka bedre da ;)

Skrevet
Såvidt jeg vet er det bare uTorrent som er lovlig.

men du må åpne porter på router/routermodem for å kan bruke uTorrent.

jeg bruker bare uTorrent.

men laster ikke så mye ned så.

men funker fint for meg.

full speed hele tiden.

hadde telenor. skifta til Canal Digital. funka bedre da ;)

7651434[/snapback]

uTorrent er som Hrisebro nevner fullt lovlig, på lik linje med de fleste andre lignende programmer. Det er hva du laster ned som kan føre til noe ulovlig, og ikke programmet i seg selv.

Skrevet (endret)

iTunes skal visstnok byrje med å selge filmar over internett, når og korleis dette skal gå for seg veit eg ikkje, men det har lenge vært snakk om at film via nett blir det neste.

Å kjøpe eit program for å laste ned ulovlege ting er jo rett og slett tåpeleg, bruk heller pengane på å kjøpe produktet. uTorrent er lovleg, Azureus er lovleg, BitComet er lovleg, dei er alle lovlege, det er du som gjer noko ulovleg dersom du lastar ned piratkopiert musikk, film, programvare osv.

Du kan samanlikne det med ein bil, så lenge du kjører etter fartsgrensene har du ditt på det tørre, men kjører du for fort kan du bli tatt og få bot. Brukar du ikkje Bit Torrent til å laste ned piratkopierte ting gjer du ikkje noko ulovleg.

Endret av Zeph

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...