Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har en helvettes hoste, hva er det?


Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var forkjølet siste uka før jul, men ble frisk den 26., hosta ga seg og jeg snørret ikke mer. To dager etterpå fikk jeg en helvettes hoste, har hatt den siden da.

 

Det er tørrhosting og jeg har ingenting snørr. Pappa hadde litt hostesaft man får på resept, den virker i en time eller to, så er det tilbake på hardkjøret igjen.

Det pleier å funke å drikke vann eller noe, da må jeg ikke hoste så fælt.

Bortsett fra hosta er jeg i helt fin form.

 

Hva feiler meg? Mamma gjettet på at det var et virus?

 

mvh,

Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulere, du har fådt influensa: Aftermath. Og den er forbanna irriterende. Jeg fikk influensa i Mai et år, var frisk etter 1 uke og gikk og småhosta og harka til midten av August. Forbanna irriterende. Kan spørre på apoteket etter hostedempende tabletter eller hostesaft som funker mot tørrhoste. Drikk og vann, siden det smører litt nedi halsen og forebygger litt av irritasjonen, samt at risikoen for halsbetennelse etterpå minsker. Jeg bruker somregel å få halsbetennelse eller kraftig halsvonde når jeg har hosta lungene på vranga i nesten 2 månder.

Lenke til kommentar

Uffda... jeg hadde noe slikt i forrifjord.. da hostet jeg regelmessig, folk sa det hørtes ut som at jeg skulle hoste opp en nyre elns. Jeg hostet ofte til jeg kastet opp... :\ var jævli kjedelig, enda kjedeligere var det når legen ikke visste hva det var og kalte det nok en gang et "virus" uten å ta noen flere tester osv. forbanna de legene her i byen(hakke så mange å velge mellom heller :\ ). Gikk over etter 3mnd eller noe til meg... kastet ikke opp så ofte av hosten, men det hendte av og til. Håper ikke du har fått det samme som meg nå da... :\

Lenke til kommentar

hadde før en skikkelig grov fæl hoste. kanskje slik du har.

jeg fikk den da jeg var liten, rundt 7/8 år og har den enda, men veldig sjeldent nå.

jeg var hos legen, fikk en hostesaft som ikke hjelp på hosta i det hele tatt.

etter litt testing, så fant de ut at de ikke kunne gjøre noe med hosta mi (eller noe sånt, er så lenge siden).

men er ikkenoe farlig, kan bare være litt ubehagelig da du hoster...

 

Hos meg så kommer den da halsen min har vert borti en del påkjenning, som mye trening, så jeg blir veldig annpusten, i kald luft, og influensa eller lignende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...