Gå til innhold

Forsiktig Vista-start


Anbefalte innlegg

Jepp, jeg kan bekrefte at det er litt skepsis mot blodferske OS i min bedrift. Bedriften jeg jobber i kommer nok til å prøve ut Vista på bare en av klientene nå like over nyttår og se hvordan det går. Dersom det går bra med tanke på drivere, programmer og ikke minst at det ikke kommer rasende nye sikkerhetshull som perler på en snor, så kan det hende vi bytter på resten av de identiske klientene. På serversiden så bytter vi muligens fra Windows 2003 Server til Red Hat Linux. Vi anser det som en naturlig vei å oppgradere. Men det vil selvfølgelig måtte gjennomgå litt testing for å se om det har noe for seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Billigste stedet å få tak i Windows Vista nå om dagen? Lansert for hjemmebrukere enda? om ikke når kommer det? Om fattern kjøper seg en Laptop så han kan surfe Finn.no etter hytter og bil hvor det følger med Vista, vil det være mulig for meg å bruke samme Serialnøkkel om jeg vil installere Vista på min pc?

 

Bare greit å få avklart alt dette om det er noen som sitter på bra informasjon.

7632723[/snapback]

 

Det blir lansert i slutten av denne måneden for hjemmebrukere, og nei, du kan ikke benytte deg av samme serial som faren din.. :)

 

 

Angående Vista i seg selv vil jeg bare si at det er på langt nær så stabilt som det XP er. Vi har et par PCer på jobben som kjører det, samt at jeg kjører det på denne maskinen hjemme og jeg/vi har oppdaget en god del problemer med det så langt.

 

Driver problemer er også en ting å tenke på før man i det hele tatt vurderer å ta i bruk Vista i et arbeidsmiljø. Mange av driverene er betadrivere og noen skaper endel trøbbel.

 

Mine 2 cents.. :)

 

 

-nem

Lenke til kommentar
På serversiden så bytter vi muligens fra Windows 2003 Server til Red Hat Linux. Vi anser det som en naturlig vei å oppgradere. Men det vil selvfølgelig måtte gjennomgå litt testing for å se om det har noe for seg.

7637759[/snapback]

Hvorfor naturlig? Spent på hvilke punkter dere har for konklusjonen :). Ikke kritisk, bare nysjerrig hehe.

Lenke til kommentar

Det ville vel vært langt mer oppsiktsvekkende hvis alle bedrifter (som jo har et fungerende system fra før) ukritisk kastet seg over et helt nytt OS samme uka som det kom ut? Skjønner godt at man tar seg tid til testing og kanskje vente på de første patchene før man bytter ut.

Lenke til kommentar
På serversiden så bytter vi muligens fra Windows 2003 Server til Red Hat Linux. Vi anser det som en naturlig vei å oppgradere. Men det vil selvfølgelig måtte gjennomgå litt testing for å se om det har noe for seg.

7637759[/snapback]

Hvorfor naturlig? Spent på hvilke punkter dere har for konklusjonen :). Ikke kritisk, bare nysjerrig hehe.

7638408[/snapback]

Fordi programvaren vi kjører vil ha ytelsefordeler av det siden det finnes en MPI-versjon for kun Red Hat. Linux er godt kjent av de ansatte som skal bruke serverene også er det lavere lisenskostnader på både OS, hovedprogramvaren og annen støttende programvare (sikkerhet, backup etc).

Lenke til kommentar

Jeg tror derfor 80% av bedrifter vil vente med Vista til neste PC bytte og kjøpe det OEM. De vil nok introdusere det i mindre skala på enkelte maskiner og testmaskiner, men ikke noe særlig mer.

 

Så har du de 20% som alltid skal ha det nyeste og går på masse trøbbel, unødige utgifter og krøll hver eneste gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Billig er det heller ikke. De bedriftene som tenkte de skulle oppgradere, snudde tvert da de hørte prisen på de forskjellige versjonene.

7640421[/snapback]

Det kommer an på hvilken lisensmodell de bruker. I bedriften jeg jobber har vi Open Value-lisens (årlig betaling av lisenser til en gunstig pris pluss at vi får fri oppgradering til nye versjoner av Windows og Office så snart de kommer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...