Gå til innhold

Kreativ kjøling fra Sparkle


Anbefalte innlegg

Steike for en løsning. Her er det bare å kjøpe inn planker og lage badstue på gutterommet med en gang. Hvis skjermkortet bruker inntil 175W alene så bør man helst ha et peltierelement som er 350W. Det vil si at skjermkortet med kjøling bruker inntil 525W. Gang med 2 for SLI og legg på noen hundre watt for en topp overklokket CPU ++. Da skal man slite bra med å finne kraftig nok PSU og kanskje mest av alt: kostnadene.

 

Ja er nokk ikke lenge før jeg tar i bruk de to plassene jeg har til psu i kabinettet og bruker en psu til kunn skjermkort. Strømmnivået stiger raskt om dagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Steike for en løsning. Her er det bare å kjøpe inn planker og lage badstue på gutterommet med en gang. Hvis skjermkortet bruker inntil 175W alene så bør man helst ha et peltierelement som er 350W. Det vil si at skjermkortet med kjøling bruker inntil 525W. Gang med 2 for SLI og legg på noen hundre watt for en topp overklokket CPU ++. Da skal man slite bra med å finne kraftig nok PSU og kanskje mest av alt: kostnadene.

 

Ja er nokk ikke lenge før jeg tar i bruk de to plassene jeg har til psu i kabinettet og bruker en psu til kunn skjermkort. Strømmnivået stiger raskt om dagen

7646118[/snapback]

 

 

nå roter dere nok litt, er nok ikke noe 525W forbruk her.... mener at jeg leste om denne løsninga her før i en eller annen stor test. sparkle har den fra før. da var vel forbruket generellt 20-30W over de vanlige gtx. men kortet nermer seg nok 200W som er greit mye i seg selv

Lenke til kommentar

nå roter dere nok litt, er nok ikke noe 525W forbruk her.... mener at jeg leste om denne løsninga her før i en eller annen stor test. sparkle har den fra før. da var vel forbruket generellt 20-30W over de vanlige gtx. men kortet nermer seg nok 200W som er greit mye i seg selv

7647273[/snapback]

 

 

idel peltkjøling krever et element med dobbelt effekt av det som skal kjøles... dvs skal man kjøle en prosessor som varmer 50w ønsker vi et element på minst 100w...

 

men men... denne kjølingen er ikke ute etter minus grader så.. :p

link til testen ligger på første side i tråden... ikke mange w den pelten drar nei.. :ermm:

Lenke til kommentar
kan ikke være det nei, vill ikke kondens bli et problem hvis det blir for kaldt?

7647667[/snapback]

Det kommer veldig an på temperatur og luftfuktighet. I Norge er det nok sjeldent fare for kondens før temperaturen synker under +10'C, men en kjøper som bor i Amazonas-jungelen vil nok kunne oppleve kondens om den kalde siden kommer under +30'C.

 

Så lenge temperaturen på den kalde siden ikke kommer under romtemperaturen så er det ikke noen fare for kondens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...