Gå til innhold

TES: Oblivion, hvor krevende egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oblivion hakker på systemet mitt?

Asus EAX1900 512 mb

Asus P5B dlx

2*1024 mb Geil PC6400

Intel E6300

Elsker Oblivion, men denne hakkingen legger en demper på gleden.. :(

Hver gang jeg snur meg utendørs, hakker det, teksturer lastes for hver 10 meter jeg går, som medfølger hakking.. Og ellers ligger average FPS på en utendørs solskinnsdag rundt 30 med drops godt under 20... Dager med tåke og regn er håpløst.....

Hørt om andre med samme rigg, og dårligere som maxer alt på 1600x1200 smooth. Selv kjører jeg 1280x1024 uten gress og uten AA.

Hva kan være galt?

Rimelig frustrert....

Hadde seriøst trodd at PC'en min skulle dra dette uten problemer..... :hmm:

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skrevet (endret)

tror ikke spillet er helt glad i den lave klokkefrekvensen på de nye c2d cpuene. selv sitter jeg med 8800gts og det lagger her også i 1024*768

mens loast coast demoen går uten stress i 1600*1200 med alt på maks.

Endret av Slettet+130498
Skrevet

Har vel tenkt tanken selv også, kjører foreløpig bare stock speeds også.

Jobber med en vannkjøling med håp om å juice opp til godt over 3 Ghz... :)

Så får vi se....

Gjest Slettet+130498
Skrevet

har vurdert å klokke selv, men hk mitt er ikke så glad i å klokke, også gidder jeg ikke å skru pcen min av enda....

Skrevet

Vel, du burde sjekke på baksiden av Oblivion kovveret ditt, fordi der står det du trenger å vite for hva som Oblivion krever. Selv hakker min også en del, men det varierer litt.

Skrevet

Avslutt ting som spiser ram før du starter spillet, sjekk etter ad/spyware, er drivere oppdatert? etc etc, hjelper ikke å ha alle verdens maskinvare om du behandler windows og programmene elendig og lar alt av drit fosse inn :p

Skrevet

jeg har følgende maskinvare:

P4 Prescott 3000mhz (800mhz bus)

Corsair XMS DDR 2 Memory med minnetider 2-3-2-5 og hastighet på 200mhz hver( 2x512)

Gforce 7600GS 256mb Ram

Epox 5PLAI hovedkort.

det går unna med 1024x768, HDR ON, Full terrain distance, 4x AA 2x AF

pluss en haug med ekstra innstillinger da.

men sliter i tettpakka skoger:P

Gjest Slettet+130498
Skrevet

lurer på hvordan du kan ha på hdr og aa samtidig jeg :hmm: ned tanke på at det er kunn ati 1xxx og geforce 8xxx serien som støtter hdr og aa samtidig....

Skrevet
Avslutt ting som spiser ram før du starter spillet, sjekk etter ad/spyware, er drivere oppdatert? etc etc, hjelper ikke å ha alle verdens maskinvare om du behandler windows og programmene elendig og lar alt av drit fosse inn :p

7663212[/snapback]

Finnes ikke "dritt" på pc'en min.. Hadde full format på HD'ene da jeg monterte ny hardware... drivere er oppdatert... Kjører jevnlig Ad-aware. Men "håper" det er CPU'en som er flaskehalsen, selv om jeg synes det er merkelig.... E6300 burde da holde...?

Skal klokke så snart vannkjølingen er ferdig... som ligger ute som "prosjekt AD/WC" her på forumet...

Hadde faktisk problemer med Quake 4 også når jeg tenker meg om.... Var nede i 10 fps noen steder i 1280x1024..... Tester jeg har sett viser jo at jeg burde kunne kjørt det i 1600x1200 uten problemer what so ever..... :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...