Gå til innhold

Klarer ikke starte nybygd maskin!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har netopp satt sammen en ny PC. Alt sammen var satt på plass men da jeg startet maskinen så kom det ingenting på skjermen. Skjermen var koblet i og jeg prøvde også på et skjermkort til. Når jeg drog ut skjermkabelen fikk jeg opp på skjermen "NO SIGNAL" så den må ha hatt signaler når den sto i maskinen. Hardisken på maskinen hadde vært brukt før og hadde allerede innstalert windows 98SE. Da jeg koblet ut hardisken for å prøve å starte i BIOS, skjedde akkurat det samme. Da jeg ga opp med nymaskinen og satte tilbake hardisken og et av skjermkortene i min gamle PC. Da skjedde akkurat det samme. Maskinen ville ikke starte opp. Jeg skjønner ikke hva det kan være.

 

SPEC

AMD XP2000

AOPEN AK77-333 HOVEDKORT

CPU-Vifte som støtter XP2600

Chieftek Kabinett

Gammel hardisk fra en IBM maskin

512MB DDR-RAM PC-2700 eller 333fsb

Skjerm fra den samme IBM maskinen

Geforce 2 pro

Nvida TNT2

 

Maskinen min er ikke ferdigoppgradert. Resten av delene, som nyere skjermkort og hardisk, har jeg ikke bestilt ennå.

 

Håper at noen kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På dette hovedkortet tror jeg det er noen lys som viser hva som kan være galt. Skjekk med manualen hva lysene betyr tror lysene sitter en plass over bateriet.

 

_________________

AMD XP 2000+

Aopen AK77-333

256MB PC2700

Asus geforce 2 mx 200

6,4GB Fijutsu HD

20GB WD 7200rpm (Død, venter på ny)

Aopen 40x/12x/48x

 

[ Denne Melding var redigert av: trondbue på 2002-11-26 22:33 ]

Lenke til kommentar

Rareste jeg har vært borti. Hvis jeg forstod det riktig så har du altså hatt en gammel harddisk, du prøver den på den nye, det funker ikke, setter den tilbake og plutselig får du ikke opp bildet? Utrolig rart. Hørest ut som om harddisken har fått statisk elektrisitet.

 

Så kan det også hende at du har en defekt hovedkort eller RAM i den nye pcen. Det er veldig ofte det skjer hvis man ikke får opp noe skjermbilde. Dette skjedde hos meg. Hvis du ikke finner ut av noen ting, så send inn hovedkortet med cpu og ram, og la dem sjekke det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...