Gå til innhold

Ny bærbar 8-10.000 kroner


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kikket i forumet i det siste, men det er ikke lett å bli klok på hvilken bærebar man skal velge. Budsjettet er mellom 8-10.000 kr

 

Den bærbare skal brukes/ha følgende :

 

Surfing og skolearbeid

Se film

Koble til LCD-tv

Videoredigering/bilderedigering(må ha firewire)

Litt spilling(men skjermkort behøver ikke å være toppklasse, men god mellomklasse)

Grei batteritid

Min 1024 RAM

15.4 skjerm(god skjerm ønskelig)

 

Hvilken maskin bør jeg gå for?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut både Compal Hel80 og Asusen. Er prisen på 10.000 en grei pris eller i forhold til spesifikasjonene?

 

Hvordan er F3T i forhold til A6T som det var "salg" på i desember

 

Er det store forskjellen på prosessorene?

7628643[/snapback]

 

F3T har vell nyere og bedre kabinett, men den har mindre batteri og holder trolig ikke så lenge som A6T (den greier rundt 3 timer med middels bruk).

Lenke til kommentar

Den kan bli litt varm, men hvis du høyer den opp litt(legger noe under de putene som løfter den fra gulvet) så løser det seg. Skjermen synes jeg er kjempe bra. Følger med et lite program som gjør at du kan skifte på skjerminstillingene etter hvordan lyset er i rommet så skjermen ikke blir til et speil og reflekterer deg og det rundt deg.

 

Batteritiden har jeg ikke testa noe grundig enda, men jeg spilte på den i ca 45min før det gikk ut, ved vanlig bruk(internett, office osv) vil jeg tro at det er ca 1,5 - 2 timer.Jeg kan skrive litt mer grundig om det om et par dager.

 

Det her har kanskje ikke noe å si, men musa som følger med synes jeg ikke er noe god. Fordi den er veldig liten, og løper løpsk over skjermen noen ganger. Så det anbefales å kjøpe ny mus. Touchpaden er vel grei nok, er en liten knapp på maskina som gjør at du kan skru den av når du bruker vanlig mus.

Siden det er Media Center Edition får du Vista gratis. Bestilte det akkurat nå og med frakt kosta det 13.20 kr :):p

 

Alt i alt synes jeg at dette er en veldig bra maskin til å koste under 10 000 :)

Endret av Thomas16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...