Gå til innhold

Foretrekker du osten over eller under skinka?


Hvordan foretrekker du skinkesmørbrødet?  

370 stemmer

  1. 1. Hvordan foretrekker du skinkesmørbrødet?

    • Osten over skinken
      272
    • Skinken over osten
      56
    • Ingen formening
      25
    • Liker ikke skinkesmørbrød
      17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må ha symetrisk eller stigende oppbygging på omtrent alt jeg har. Så skinken må ligge over brødet. Unntaket er når jeg har brød på begge sider, for da blir skinken liggende imellom to lag med ost.

 

Dere er vel kansje den typen som har fyllet under osten på pizzaen også dere? Homer-mode: Mmmm, kokt paprika, kjøtt, pepperoni, sopp og løk.

 

Hvis skinka glir av når man spiser den, så bør du slutte å kjøpe Coop Seig Skinke eller få sjekket tennene sine hos tannlegen.

 

I tillegg skal man jo se hva man spiser, for halve matlysten ligger i øynene.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Dette kommer alt ann på om den skal spises som en kald sandwich, eller varmes. Og ved sistnevnte alternativ, om det er brød på begge sider og/eller om den varmes i mikrobølgeovn, stekeovn eller stekepanne. Og ikke minst om det er kun ost og skinke, eller om det også er sennep, ketchup og andre bindemidler inne i bildet. Her tar jeg dog forbehold om at det er kun ost og skinke det er snakk om.

 

Kald - Ost over skinka

Varm, 1 brød, i mikrobølgeovn - Skinka over osten. På denne måten blir skinka også litt stekt og ikke bare blaut og slapp.

Varm, 2 brød, i mikrobølgeovn - Osten over skinka. Skinka er uansett innestengt, så det blir lite forskjell. Den tradisjonelle måten.

Varm, 1 brød, i stekeovn - Skinka over osten. Samme grunn som over.

Varm, 2 brød, i stekeovn - Osten over skinka. Samme som over.

Varm, stekepanne - Osten over skinka. Når den først tilberedes i stekepanne, så får skinka seg en liten runde i stekepanna for seg selv før hele sulamitten får seg en runde.

 

Som man kan se så foretrekker jeg osten over skinka, så lenge det ikke påvirker skinkekvaliteten. På pizzaen er rekkefølgen derimot alltid, uten forbehold: Pizzabunn, tomatsaus, ost, ymse fyll.

Lenke til kommentar
Skinka skal være over osten mener jeg. Akkurat som flertallet i pollen. Pokker! Jeg visst for normal :p

7736899[/snapback]

Osten over skinken [ 129 ] [74.14%]

Skinken over osten [ 27 ] [15.52%]

Flertallet sa du?

7736958[/snapback]

ARG! skrev feil! ! ! rettet opp i nå... Stemte i hvertfall riktig :p

Lenke til kommentar
Varm, 1 brød, i mikrobølgeovn - Skinka over osten. På denne måten blir skinka også litt stekt og ikke bare blaut og slapp.

7734107[/snapback]

 

Ting blir ikke stekt i en micro uansett så skinka blir blaut å slapp uansett hvordan du vrir å vender på det. Microen steker ikke den koker.

 

Btw Osten oppå skika ftw! :thumbup:

 

Horn

smør

ost

skinke

ost

smør

horn :dribble:

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...