Gå til innhold

Telefon med flashfeil utenfor garanti.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men de har jo forsåvidt kommet frem til en "løsning" har de ikke? De har jo gitt meg to valgmuligheter. Enten repareres den eller sendes den tilbake ureparert. Fristen for å svare gikk egentlig ut igår, men jeg sendte mail tidligere for å spørre om noen andre ting jeg lurte på angående mobilen som jeg ikke har fått svar på.

Lenke til kommentar
Men de har jo forsåvidt kommet frem til en "løsning" har de ikke? De har jo gitt meg to valgmuligheter. Enten repareres den eller sendes den tilbake ureparert. Fristen for å svare gikk egentlig ut igår, men jeg sendte mail tidligere for å spørre om noen andre ting jeg lurte på angående mobilen som jeg ikke har fått svar på.

7628477[/snapback]

Ja, men du skal ikke godta det hvis du vet at du ikke har klusset til mobilen din. Da er det en mangel som ikke skylder deg, men Sony Ericsson og da skal det dekkes av en reklamasjon!

Lenke til kommentar
Så da sender jeg dem en mail og sier at jeg vil reklamere på varen siden det ikke er jeg som har klusset den til?

Takker for hjelpen så langt!

7628947[/snapback]

Ja, og skriv også at du vil ha bevis på at du har klusset det til hvis de fortsatt nekter. De har bevisbyrden.

7629188[/snapback]

Ja.. Har dem egentlig det? :dontgetit:

 

Er det ikke bare i dem første 6 månedene, at produsenten har bevisbyrden? :hmm:

 

(Et de fleste så lel normal tar på seg dette, er noe annet. :thumbup: )

 

Eller er jeg helt på bærtur, her? :blush:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

du kjøpte tlf før det ble 2 års garanti, så svaret du har fått er et standard prisoverslag når garantien er ute. du har fremdeles mulighet til å reklamere, så det er bare å få webshopen til å kontakte sonyericsson for å få et reklamasjonsnummer som de gir videre til verkstedet, så blir det reparert uten kostnad for deg.

Lenke til kommentar

Min telefon har vært inne til rep i OVER 2 mnd. nå, og jeg har enda ikke fått den tilbake. Jeg har heller ikke hørt noe fra dem, det er jeg som må kontakte dem for å få status i saken.

-Jeg har ikke fått lånetelefon

-Den var under ett år da jeg sendte den inn

 

Kan jeg nå kreve pengene tilbake, da jeg mener dette er totalt uholbart?

Lenke til kommentar
Min telefon har vært inne til rep i OVER 2 mnd. nå, og jeg har enda ikke fått den tilbake. Jeg har heller ikke hørt noe fra dem, det er jeg som må kontakte dem for å få status i saken.

-Jeg har ikke fått lånetelefon

-Den var under ett år da jeg sendte den inn

 

Kan jeg nå kreve pengene tilbake, da jeg mener dette er totalt uholbart?

7629792[/snapback]

Så lenge dem itte he ein "YTROLIG" god grunn, så kan det nok se dårlig ut for dem her, ja.. :whistle:

 

Du sente den inn via den samme butikken, som du kjøpte den med, ja?

 

Hvis så, gå til dem, å krev en snarlig løsning.. (Hvis dem ikke klarer det, så eventuelt prøv å heve kjøpet, slik at du får pengene tilbake.. :thumbup: )

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Står jeg helt uten rettigheter og må betale selv for reperasjonen?

7622300[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Hele saken er jo latterlig, og med mindre du selv har flashet den, og forårsaket dette problemet har du både garanti og reklamasjonsrett å støtte deg til.

 

La meg tippe - det er ikke butikken du kjøpte den fra som kommer med dette tøvet - de bare videreformidler hva verkstedet sier? Og det verkstedet heter tilfeldigvis "Deltaservice"?

 

PS: Du har vel ikke tilfeldigvis fått noen til å fjerne operatørlåsen fra telefonen?

Lenke til kommentar
Står jeg helt uten rettigheter og må betale selv for reperasjonen?

7622300[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Hele saken er jo latterlig, og med mindre du selv har flashet den, og forårsaket dette problemet har du både garanti og reklamasjonsrett å støtte deg til.

..

7630052[/snapback]

Han kan Reklamere på den, ja.. Men noe garanti, har han ikke, da den ble kjøpt mens SE bare hadde et års garanti. ;)

 

(Dvs. Hvis jeg har forstått det rett, at han kjøpte den før september 2005, da det førsten var da, SE gikk over til 2 års garanti.. Å garanti er tross alt noe du får med produsenten, å ikke noe du har sånn uten videre.. Noe helt annet så klart med reklamasjons retten, da det er noe du automatisk her etter Norsk Lov.. :thumbup: )

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Lurifaksen: Jo jeg vet, ,men jeg kjøpte den uten abonnement, men likevel gikk det ikke an å oppgradere firmware.

 

Takk for tipset blackbrrd!

7630643[/snapback]

Oppgradere Firmware via den medfølgende USB kabelen, og Oppdaterings programmet til SE?

 

Hvis så, så vil dette ha ingen påvirkning på selve telefonen, med tanke på garanti/reklamasjon..

 

(Noe HELT annet, hvis det er snakk om en "spesiell" kabel, som er ment for verksteder, å ikke vanlige brukere, eller en uautorisert SW utgave..)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Oppgradering via den medfølgende kabelen og oppdateringsprogrammet til SE. Men jeg fikk ikke oppdatert fordi min operatør ikke ville tillate det. Min operatør er Chess. Aner ikke hvorfor dette ikke funket. Chess kunne heller ikke hjelpe meg. Husker ikke helt hva de sa at grunnen var.

Lenke til kommentar

hvis du har kjøpt en "gråimportert" tlf fra en webshop. som igjen har kjøpt et Stort parti tlf og har fått flashet disse på en eller annen måte. kan verkstedet avise dette på garanti. MEN! da er det Webshop/Forhandlers annsvar og fylle den garantien de er lovpålagt å gi.

 

Forutsatt at tlf er kjøpt i norge. (norsk firma jada jada jada)

 

Og ja "flash feil" (ikke forsøkt på å legge inn annen sw(språkpakker. w800sw på k750 ect)) Dekkes av garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...