Gå til innhold

Vits i å kjøpe Raptor?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg tenker på å kjøpe Raptor, men vet ikke helt om det er nødvendig - og vil gjerne også vite fordelene og ulempene ved dette. Har CS og Windows XP Professional som jeg evt. har tenkt til å legge inn på disken.

 

På forhånd takk for svar :)

Endret av Craves
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg tenker på å kjøpe Raptor, men vet ikke helt om det er nødvendig - og vil gjerne også vite fordelene og ulempene ved dette. Har CS og Windows XP Professional som jeg evt. har tenkt til å legge inn på disken.

 

På forhånd takk for svar :)

7622295[/snapback]

 

Er ikke nødvendig, men jeg vil ikke bruke noe annet som min egen systemdisk. Merker god forskjell i daglig bruk fra mine andre disker (f.eks Maxtor maxline III 300 gb).

 

CD

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde etterpå (etter raptoren som OS disk) var å kjøpe to stk billige SATA300 disker av type samsung Spinpoint 40GB .

Satt disse opp som RAID-0 og kjørte det raidet som en single OS partisjon .

 

De SP40 diskene ligger forresten også i skuffen nå  :D

7622475[/snapback]

 

fælt så stor skuff du har da. :)

Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe deg en raptor, for å finne ut av at den er meget rask i enkelte operasjoner og spinner utrolig fort. Men til syvende og sist vil du nok få langt mer ut av å kjøpe en billigere disk.

 

Hvorfor ikke en Samsung Spintpoint 500GB til 1300,- ? Samma pris, bare veldig mye mer MB pr kr. Dessuten er den stillegående.

 

Selv har jeg to stk Seagate Barracuda. Sist på stammen er en 7200.10 320GB 16MB cache. Den er meget rask.

 

Ulempen med Seagate, er at de knatrer og lager en del støy. Om dette ikke er så nøye for deg, ville jeg ha anbefalt deg noe i den duren.

 

Men spar kr dine, og kjøp heller noe med mer lagringsplass. Og om du kun skal ha windows og CS på disken, så hold deg til den gamle. Er jo ingen grunn til å kjøpe noe du ikke har bruk for. Hva du har lyst på, er jo noe helt annet :p

Lenke til kommentar

Hehe .. mye rart i skuff(ene) alltid godt å ha noe til overs til fremtidige bygg/endringer.

Kjerringa er forøvrig misfornøyd med at jeg opptar skuffe/skap plass litt overalt.

Selge noe er vel ikke verdt det mtp hva man kan kreve for brukt utstyr.

 

Tenkte å kjøpe meg e-sata braketter og sataboxer å putte raptoren og

noen andre disker i slike for ekstern backup av maskinene.

Har tross alt tre desktop PC'er nå :barneroms PC ,HTPC stue til TV/DVD/Musikk , min egen PC , og to laptopper.

Så det gjelder å ha nok ekstern diskplass , den gamle maxtor externe USB disken jeg har benyttet med 160GB er blir litt liten.

 

Da blir det jo en "vits" med raptoren min igjen også ..

Lenke til kommentar

500GB er totalt unødvendig for meg, 200GB er egentlig nok.

Jeg tenker på å kjøpe Raptor pga. ytelsen, ikke fordi jeg trenger diskplass - da hadde jeg helt klart gått for noe med større lagringsplass for en billigere penge.

Endret av Craves
Lenke til kommentar
500GB er totalt unødvendig for meg, 200GB er egentlig nok.

Jeg tenker på å kjøpe Raptor pga. ytelsen, ikke fordi jeg trenger diskplass - da hadde jeg helt klart gått for noe med større lagringsplass for en billigere penge.

7622599[/snapback]

 

 

Du vil ikke merke noe stor ytelsesforbedring mener nå jeg.

Bruk heller penga på noe annet enn en raptor disk , f.eks bedre skjermkort , minne , raskere cpu etc . Det er ting som absolutt gir merkbare ytelsesforbedringer (ikke disk) .

Eller noe annet fancy som TV kort , lydkort , høyttalere osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...