Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende beskjed til en som snylter på mitt nettverk


Anbefalte innlegg

som jeg skrev i tråden, vet jeg godt at jeg kan sperre nettet, men synes det hadde vært moro å overrasket nabo'n med en melding på maskina hans!

7629724[/snapback]

 

Det var det jeg syntes å ha fått med meg, ja..

 

"Du er en dust hvis du ikke bruker WPA-XRI-PS-2 kryptering!" - jeg hiver meg på bølgen...

 

Det eneste fornuftige svaret jeg har sett her på det du faktisk spurte om var noe med "net send" eller noe fra konsoll, men det har ikke jeg peiling på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Net send * meldingen" i start -> kjør er effektiv siden du da sender en pop-up melding til alle på nettverket så fremt de kjører Windows  :)

7629903[/snapback]

Er det meningen at stjernen skal være ip-addresse eller noe?

7631350[/snapback]

Stjerna er "alle" på nettverket

 

Netsend */ip Melding

Lenke til kommentar

for de av dere som svarer fordi dere er irritert på at jeg ikke er flink nok, så burde dere heller la være å svare! Er jo tross alt et forum, som en kan få hjelp på.  :cool:

7629724[/snapback]

 

Jeg har nu hele tiden hatt inntrykk av, at det er deg som snylter på andres nettverk og ønsker et program som kan 'terrorisere' på andres nettverk!

(Normale folk ville jo ha stengt nettet sitt - efter de anbefalinger der er gitt her)

 

Kimmer

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert han bruker nettet ditt. Når nettet ditt er åpent, vil alle PC'er med trådløst kort i nærheten automatisk koble seg til routeren din.

 

Må nok til med sniffing av trafikken for å se om vedkommede aktivt bruker linja di.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
se om han deler noe der du får skrivetilgang.

 

default så settes hardiskene opp som administrative shares så trådstarter kunne prøve å snike seg inn den veien.. selv om det kanskje er litt på kanten.

7630074[/snapback]

Har gode minner der ja. :love: Får en dude til å komme å skrive inn passordet slik at jeg kan komme inn på feks. et spill han har delt. To sekunder senere "surfer" jeg på HELE PC'n hans.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skulle være lovlig å sniffe sitt eget åpne nett?

7635322[/snapback]

Er det lov å gå inn i andre hus selv om døra er ulåst?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skulle være lovlig å sniffe sitt eget åpne nett?

7635322[/snapback]

Er det lov å gå inn i andre hus selv om døra er ulåst?

7635346[/snapback]

Les en gang til hva jeg skrev.

 

Har jeg lov å følge etter en innbruddstyv i mitt eget hus? Jeg mener jeg har det. Gjør du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skulle være lovlig å sniffe sitt eget åpne nett?

7635322[/snapback]

Er det lov å gå inn i andre hus selv om døra er ulåst?

7635346[/snapback]

Les en gang til hva jeg skrev.

 

Har jeg lov å følge etter en innbruddstyv i mitt eget hus? Jeg mener jeg har det. Gjør du?

7635385[/snapback]

Selfølgelig har du det. Bare pass på - Han kan ha våpen!

Lenke til kommentar
lov å følge etter en innbruddstyv i mitt eget hus? Jeg mener jeg har det. Gjør du?

Du har ÅPENT nettverk så "innbruddstyv" blir et feil ord, "gjest" passer mye bedre..

7648111[/snapback]

 

Selv om jeg av og til har døren på huset mitt åpent (for å lufte etc) betyr ikke det at det er fritt fram for fremmede å stige på. (Tror dette forresten har blitt disutert til døde i en annen tråd)

 

Men, det med hus og slikt blir litt på siden av det med nettverk, så krypter nettet ditt du, beste løsningen for alle parter.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...