Gå til innhold

Årets norske film 2006

Dotten

Hvilken film var årets beste i 2006  

133 stemmer

1. 1. Hvilken film var årets beste i 2006

• Den Brysomme Mannen
      20
    • Emesis
      12
    • Fritt Vilt
      44
    • Oljeberget
      2
    • Reprise
      8
    • Sønner
      1
    • Slipp Jimmy Fri
      29
    • Uro
      17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet

Den Brysomme Mannen.

Jeg var ikke klar over at vi her i Norge kunne lage så unorske filmer. Denne er et lite mesterverk, som alt for få folk har sett. Får håpe den lekre dvden som er ute kan bidra til å åpne øynene til flere.

Skrevet

I likhet med årets film-pollen, så skal jeg innrømme at jeg ikke har sett alle kandidatene, men jeg stemmer utifra det jeg har sett, og Fritt Vilt er den beste norske filmen jeg har sett i år. Av norske filmer føler jeg at det er veldig mye drama-filmer, og da gjør det noe at det kommer filmer som er annerledes enn det som er typisk norsk film. Selv om Fritt Vilt på ingen måte er nyskapende sett i internasjonal sammenheng, så er det få norsk filmer som er lik den.

Skrevet

Har bare sett Emesis og Slipp Jimmy Fri, sist nevnte syns jeg ikke noe særlig om så alt tilsier at jeg skal stemme Emesis. Men jeg tror jeg avstår fra å stemme før jeg har fått sett noen av de andre filmene. :)

Gjest Slettet-Axby2kEH
Skrevet

Stemte på Den Brysomme Mannen, men har sett skremmende få av kandidatene...

Gjest member-101642
Skrevet

Har bare sett Uro av de som er opplistet, så jeg stemte på den.

Skrevet

Jeg synes Den brysomme mannen var en super film :)

Faktisk så mye at jeg kjøpte den på DVD selv om jeg har sett den på kino - det er ytterst sjelden jeg ser en film flere ganger (og dermed sjelden at jeg kjøper en jeg har sett på kino på DVD i ettertid).

Skrevet

Blir nesten for dumt om Fritt Vilt skal vinne denne. Alt for mange som stemmer uten å ha sett mer enn den ene filmen, vil jeg tro.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...