Gå til innhold

Blitz til EOS 400d (Batterilevetid)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, i det siste har jeg vært på jakt etter blitz til canon eos 400d.

Jeg står mellom:

Sigma Electronic Flash EF-500 DG ST

Sigma Electronic Flash EF 500 DG Super

Canon Speedlite 430EX

Har lest litt om de.

Leser at Sigmaene tar ca 220 bilder når du bruker vanlige AA batterier, stemmer virkelig dette? det er jo egentlig lite?

Canon sin blitz har jeg ikke funnet noe ut om.

Er det noen der ute som har en av disse blitzene som kan fortelle meg hvor lenge batteriene varer fra egene erfaringer?

MVH

Christer Nygaard

Endret av chny
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slike tall er ikke verdt så fryktelig mye, siden slike blitzer er relativt kraftige på full guff, og antallet bilder selvsagt varierer fælt med hvilken styrke de faktisk blir avfyrt på. Det er ikke noe å bekymre seg over.

Uansett bør du kjøpe inn oppladbare batterier (NiMH). Det blir ikke bare mye billigere i lengden men fungerer også overraskende mye bedre siden de har en mye større effekt (mer strøm på en gitt periode) enn alkaline og dermed vil lade opp blitzen langt fortere mellom hvert bilde.

Endret av CWalken
Skrevet
Slike tall er ikke verdt så fryktelig mye, siden slike blitzer er relativt kraftige på full guff, og antallet bilder selvsagt varierer fælt med hvilken styrke de faktisk blir avfyrt på. Det er ikke noe å bekymre seg over.

Uansett bør du kjøpe inn oppladbare batterier (NiMH). Det blir ikke bare mye billigere i lengden men fungerer også overraskende mye bedre siden de har en mye større effekt (mer strøm på en gitt periode) enn alkaline og dermed vil lade opp blitzen langt fortere mellom hvert bilde.

7599633[/snapback]

Tusen takk for et raskt og bra svar.

Skrevet

Vær klar over at det er stor forskjell på en kraftig blitz (som Sigmaen) og en liten (Canon 220). Det sier seg jo selv at et kraftig blink drar mer strøm enn et lite.

Har selv to EF 500 DG Super og bruker oppladbare (2500mA). Får ca 120-150 blink pr ladning (full kraft). Bruker Omni:

http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2110

Den til CANON 580 passer også til Sigmaen.

ET LITE TIPS PÅ SLUTTEN AV ÅRET:

Legg inn et cognac-farget filter i Bounchen, sett kameraet hvitbalanse til "glødelamper" (2800°K). Juster blender og lukkerhastighet, slik at en del av det naturlige lampelyset kommer fram.

GODT NYTT FOTOÅR - ALLE SAMMEN!

Skrevet

Jeg har Canon Speedlite 430EX og bruker IKEAbatterier. :blush:

Men....disse funker utrolig bra og varer veldig lenge, mener at jeg tar flere hundre bilder før bytte er nødvendig. Har ikke tenkt på å telle dette før men skal se på det i januar. Men jeg bytter ikke batterier mer enn en gang i mnd og i fjor tok jeg 6000 eksponeringer med mitt 350D.

Dessuten er blitsen fullkommen til mitt bruk og jeg er utrolig fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...