nasum Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Hei! Kjøpte akkurat et nytt agp-skjermkort til samboern min, i håp om å få litt ro til wii spilling i juletiden (hun skulle spille sims 2). Jeg kjøpte et Asus n7600gs kort til henne. Problemet er følgende. Kortet fungerer fint i starten, men etter noen minutters bruk begynner polygonene og texturene å forsvinne /bli forvrengt i og fra områder i spillet. Dette skjer både i World of warcraft og the sims 2. Jeg har prøvd å bytte drivere til flere forskjellige versjoner, uten hell.. Maskinen er for øvrig en amd 1.8ghz, 1024mb ram, usikker på produsent på hovedkort o.l, men kjører i hvertfall Win XP Pro sp1 med nyeste oppdateringer til sp1. Noen som har noe forslag på hva dette kan være ? Har selv lurt på om det kan ligge noen drivere fra gamle skjermkortet hennes som eventuelt kan forstyrre på en eller annen måte. Eller er skjermkortet rett og slett defekt ? Edit: Jeg prøvde kortet akkurat med doom 3 uten problemer. Lurer på om det ikke var sånn at kortet sleit med wow etter å ha blitt prøvd ut i sims 2 (uten reboot)
RRhoads Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 høres veldig ut som kortet blir for varmt. Du kan jo prøve å skjekke temperaturen etter å ha spilt ei lita stund. Skjekk om vifta går rundt. Everest er et fint program til å skjekke temperaturen med. Speedfan funker også. Du finner dem med et søk på Google
nasum Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 takk for tipset! Fikk med et oversiktsprogram til kortet som også har oversikt over varme. Hva kan være en mulig løsning hvis dette er tilfeldet ? Klokke ned kortet ?
nasum Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 Har nå testet ut både å klokke ned skjermkortet og å bruke lavere detaljnivå på sims, uten hell. Det virker nesten som om den klikker i det man prøver å bytte utsende på simmene (mao, når du trykker på et speil.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå