Gå til innhold

Romantisk restaurant i Oslo?


Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal ha med meg en jente på restaurant. Det skal bli en romantisk aften så derfor burde restauranten også være det:p Har lest en del guider og google litt, men vill gjerne ha deres personlige erfaringer! Den må ligge i Oslo(helst i sentrum), helst servere italiensk mat og som sagt være romantisk;)

 

Håper på masse gode svar=D Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! jeg skal ha med meg en jente på restaurant. Det skal bli en romantisk aften så derfor burde restauranten også være det:p Har lest en del guider og google litt, men vill gjerne ha deres personlige erfaringer! Den må ligge i Oslo(helst i sentrum), helst servere italiensk mat og som sagt være romantisk;)

 

Håper på masse gode svar=D Takk!

7596853[/snapback]

Hva med Mc Donald's? :p

Neida, men denne så litt fin ut, har til og med egen hjemmeside ;)

 

Har dessverre ingen personlige erfaringer derfra, med den ligger sentralt og er italiensk ;)

 

Lykke til ;):yes:

Lenke til kommentar

Ligger en koselig restaurant ved Aker Brygge. Husker ikke helt navnet.

 

Men står du foran Stortinget og ser rett opp på bygningen, og går til høyre, ser du en gate som går nedover mot Aker Brygge. Ligger to kebabsjapper i samme gate hvis jeg husker riktig. Maten er vannvittig god, betjeningen er også vannvittig koselige, og det er en smule romantisk der. Veldig koselig sted.

 

Selv jeg som kresen 16-åring likte meg her.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Villa Paradiso har den beste pizzaen i byen hvertfall. Kan være veldig folksomt der. Bestille bord lønner seg uansett dag.

 

Bestill bord i kjelleren (roligere). Be om levende lys på bordet.

 

Forrett:

- Bufalata (Italienske tomater med bøffel-mozarella)

- rødvin(spør etter en vin som passer hovedretten) eller øl..drikk sakte ;-) Bestill evnt. ett glass vin til hver pluss ett glass vann..

 

Hovedrett:

- Pizza Paradiso (Tomat, bøffel mozzarella, pesto genovese, ansjos, salame calabrese og oregano)

 

Dessert:

-Tiramisu (Champagnekjeks med Havana Club rom, espresso,

mascarponekrem og sjokolade) <- evntuelt dele en :cool:

-Cappuchino

 

Hele moroa kommer på ca 550kr + tips

 

En utsøkt kveld etter min mening.. Om det er romantisk kan vel diskuteres..?

Lenke til kommentar

snip

7596853[/snapback]

Hva med Mc Donald's? :p

Neida, men denne så litt fin ut, har til og med egen hjemmeside ;)

 

Har dessverre ingen personlige erfaringer derfra, med den ligger sentralt og er italiensk ;)

 

Lykke til ;):yes:

7597146[/snapback]

Spiste der en gang i fjor. Sentral beliggenhet. Servitøren var høflig og grei men så litt ut som en slesk type, men ingenting negativt med det. Interiøret var preget av mye sort, virket ikke som en genuin italiensk restaurant, med mange innslag fra andre matkulturer. Noe som også vises på maten da det ikke virker som de har spesialisert i italiensk mat, men litt av hvert fra rundt omkring. Maten var endog god, men prisene var stive, noe som man er nødt til å forvente fra en restaurant i sentrum. Ting kan ha forandret seg i mellomtiden og.

 

Har desverre ingen erfaringer, spiser selv mest på mathuset på blindern og Rio pizza ved egertorvet ;)

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...