Gå til innhold

Kjøp av Playstation 3 fra USA.


loltube

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en Playstation 3 fra Ebay(US version) og har da følgende spørsmål:

 

1. Vil den amerikanske spenningen/strømmen(dvs den amperen, eller er det volten som er forskjelligO_o?) de bruker lage noen konflikt for meg?

 

2. Eventuelt hvordan vil jeg kunne klare å kontre et sånnt problem, er der noen adaptere på markedet som vil løse dette problemet for meg? Link til eventuelle produkt hadde vært supert.

 

3. Fra det jeg har hørt så er PS3 spillene "sonefri", da mener jeg at jeg kan spille spill fra Norge og USA uten noen konflikter der. Eneste som vil gi meg litt hodepine er at jeg ikke kan spille av sone 2(skandinavia/europa) blue ray filmer, kun sone 1(nord amerika) vil fungere på en Playstation fra USA. Noen som kan eventuelt gi meg en link til noen troverdig side som sier det samme?

 

Om jeg ikke kan spille Europeiske spill så er ikke det noe problem heller, siden jeg da bestiller en del fra USA til vanlig, så om jeg må bestille spill der i fra så er ikke det noen krise.

 

4. Om det er noen problemstillinger som jeg ikke dekker her, kunne dere være så snille å nevne de i tråden her, eventuelle løsningsforslag også om mulig?

 

Playstation 3 detaljer

Endret av MarHag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sjekket litt på Elfa.se/no, og fant ingen 230/110v trafo med en gang. Men du kan ta kontakt med ett firma som heter Noratel, de holder til i Bergens traktene. De kan spesiallage trafo til en gitt spenning, vi fikk laget 3 stk 230-190 v trafoer på jobben. De var nok litt dyre, men ikke altfor dyre. Men av skikkelig kvalitet.

 

 

EDIT: Riktig navn på firma

 

EDIT 2: Linker for trafoer:

 

Noratel oversikt

 

Vil funke for deg, men kanskje litt største laget

 

EDIT 3:

 

søk på dette nummeret: 3-060-195010, den burte passe perfekt. Det er "bare" å kappe av støpselet og kople til. Kanskje pakke den inn i en fin luftig boks.

 

EDIT 4: Eller beste forslag, 3 måneder går fort, vent på europeisk utgave, og sov i kø for å komme først.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
4. Om det er noen problemstillinger som jeg ikke dekker her, kunne dere være så snille å nevne de i tråden her, eventuelle løsningsforslag også om mulig?

 

Playstation 3 detaljer

7589058[/snapback]

 

Problemet er jo om du mottar en maskin som senere viser seg å være defekt. Hvem har ansvaret da? Hvordan får du kontaktet den ansvarlige. Hvem skal betale eventuelt skaden, og hvem skal betale frakten? Hvor lang tid vil det ta å få den reparert? Personlig ville jeg ventet til den ble landert i Norge, for det er jo uansett ikke så veldig mange attraktive spill ute nå?

Lenke til kommentar
Klarer ingen å følge med her i verden!!??

 

ALLE PS3 MASKINER ER UNIVERSALE NÅR DET GJELDER STRØM. MAN KAN PLUGGE DE RETT INN I STRØMMEN I NORGE! (Beklager stor skrift, men det er så alle får det med)

hahahahah fikk egentlig svar på alle mine spørsmål nå som denne tråden ble flyttet til riktig forum(fra Hardware>Elektronikk til Spill>Spørsmål og svar - Konsoll).

 

Takk for kjapp og konstruktiv respons ;)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det vil være smartere å importere en japansk en med tanke på at dvd sonen er den samme som i europa?. (ikke bluray though :( )

 

noen formeninger om dette?

 

Eller skal alt fungere såvidt jeg vet.

 

Lurer på en ting til.. om ditt nickname i playstation network er globalt, eller om man må registrere seg på usa, eller europa. (har allerede registrert mitt europeiske)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan onlinemulighetene vil være med en importmaskin?

Begynner å kriple etter PS3 nå, den blir jo sikkert ikke lansert her til lands før til neste høst/vinter.(Hvis ikke Sony har gått konk da :!:).

 

Så vidt jeg har forstått så er det bare soneforskjellen på bluray og dvd som vil skille de forskjellige maskinene. Da er det jo nesten en fordel å ha en US maskin ettersom filmene kommer før.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har forstått så er det bare soneforskjellen på bluray og dvd som vil skille de forskjellige maskinene. Da er det jo nesten en fordel å ha en US maskin ettersom filmene kommer før.

 

Enig med deg :p

 

Tviler på sony går konk.. mye hatere, men enda flere som bare venter på å få kloa i en tror jeg.

 

Med 110 millioner ps2 solgt, er det nok mange som er meget fornøyde med det de har og bare pga. dette kan tenke seg en ps3. Sony må bare få kverna ordentlig igang så de spytter ut nok konsoller.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan onlinemulighetene vil være med en importmaskin?

Begynner å kriple etter PS3 nå, den blir jo sikkert ikke lansert her til lands før til neste høst/vinter.(Hvis ikke Sony har gått konk da :!:).

 

Så vidt jeg har forstått så er det bare soneforskjellen på bluray og dvd som vil skille de forskjellige maskinene. Da er det jo nesten en fordel å ha en US maskin ettersom filmene kommer før.

7591599[/snapback]

 

 

 

Jeg har japansk importmaskin, og spiller online som bare det! :) No problemo,

 

Hvorfor skal egentlig Sony gå konk?? Den skjønte jeg ikke.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til butikker i new york som har PS3 inne?

Eventuelt noen butikker hvor man kan sjekke online om de har maskiner inne.

Har en kamerat som er der borte nå og kan kjøpe med hjem, men vet ikke om det er mulig og oppdrive noen maskiner ennå, hadde derfor vært fint å kunne sjekke ut hvilke butikker han bør dra til på forhånd.

Lenke til kommentar
Noen som har tips til butikker i new york som har PS3 inne?

Eventuelt noen butikker hvor man kan sjekke online om de har maskiner inne.

Har en kamerat som er der borte nå og kan kjøpe med hjem, men vet ikke om det er mulig og oppdrive noen maskiner ennå, hadde derfor vært fint å kunne sjekke ut hvilke butikker han bør dra til på forhånd.

7599174[/snapback]

 

 

Jeg tror de fleste butikker er GANSKE utsolgt;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...