Gå til innhold

Har jeg plass til en scyhte shogun?

Mirror

Anbefalte innlegg

Skrevet
Typhoonen kommer med en H brakett som du fester bak på hovedkortet, og trer 4 skruer igjennom den og hele hovedkortet, om du bruker den så trenger du ikke å uroe deg over kjøleren ødelegger noe om du mister pcen i bakken.

7589790[/snapback]

For å presisere, ovenforstående gjelder den gamle Typhoonen, ikke den nye (VX) som kommer med Intels push-pin mekanisme uten brakett bak på HK.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingjenn så er den også sikker veldig god, typhoon blåser ned på hk, og kjøler ribbene rindt sokkelen. Det er derfor de har satt ribber rundt sokklene, så de kan bli kjølt av cpu kjøleren

Skrevet (endret)

Blir nok typhoon gitt, da blir vel HK og den generelle temperaturen inne i dataen endel lavere også, kjøper en skikkelig artic silver kjølepasta, så tror cpu'n ikke akkurat blir no' grill.

Planlegger også å sette inn endel høyhastighetsvifter i noen av de 7 ledige plassene i kabinettet mitt, av typen Delta vifte, 323m³/time, 59 dB(A). For å få skikkelig luftgjennomstrømning, også må jeg finne ut hvor jeg setter vifter for utsugning, og hvor jeg setter de som skal suge innover. I tillegg vurderer jeg å sette på kjølere på de to harddiskene, så håper at pc'm min blir et godt og kaldt sted å være.

Endret av speed91
Skrevet

Ouch, det er jo noe å tenkte på. Får finne meg noen rolige og relativt raske vifter.

Men finnes det et kontrollpanel som kan styre 9 vifter, som det kommer til å bli i kabinettet mitt?

Skrevet

Jepp, bare 120mm vifter. Men får se når jeg får pc'n, blir vel strategisk og sette noen som blåser kald luft inn i nærheten av HD og sette noen som suger varmen ut bak i kabinettet.

CPU kjøler blir typhoon, nå sitter jeg å gleder meg til å ha penga i Januar en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...