Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Volvo V70


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Var innom volvoforhandleren her før jul og kjøpte til, han nevnte da at det var en ny modell av volvo v70 på vei, lansering i tredje kvartal 2007 (sikkert lansert som 2008mod)

 

Denne skulle være bredere og lengre enn dagens modell, og i stor grad være bygd på karosseriet til nye s80. Mange motoralternativer og muligens "alternative" drivstoff også, dog vil dette variere fra land til land i presume.

 

 

Teknikens Värld med "spionbilder".

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-62916-1167253238_thumb.jpg

 

post-62916-1167253278_thumb.jpg

 

post-62916-1167253287_thumb.jpg

 

 

 

noen som har mer info om dette? har ikke googla dette enda, men skal legge inn relevante linker ettersom jeg finner de.

 

Har lagt til bilder fra artikkelen.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der er nok den nye V70'n, ja. Har sett tilsvarende (Photoshop-)bilder i auto, motor & sport.

 

Jeg liker ikke baklyktene på den, men håper den får både front og interiør fra nye S80. Får håpe stussen ser bedre ut i virkeligheten..!

7584781[/snapback]

 

Helt enig, jeg syns den var en skuffelse. Hvis dette er den "nye designen" må jeg medgi at 2001 karosseriet med 2005-finish er myye finere.

 

Folkens, link gjerne bilder om dere får tak i, så kan jeg legge de i førstepost.

Lenke til kommentar
Det der er nok den nye V70'n, ja. Har sett tilsvarende (Photoshop-)bilder i auto, motor & sport.

 

Jeg liker ikke baklyktene på den, men håper den får både front og interiør fra nye S80. Får håpe stussen ser bedre ut i virkeligheten..!

7584781[/snapback]

 

Helt enig, jeg syns den var en skuffelse. Hvis dette er den "nye designen" må jeg medgi at 2001 karosseriet med 2005-finish er myye finere.

 

Folkens, link gjerne bilder om dere får tak i, så kan jeg legge de i førstepost.

7584868[/snapback]

 

 

 

 

jeg har hørt at den nye v70 skal bygges på den nye mondeo plattformen jeg, men det er kankje s80 også??

Lenke til kommentar

Både den nye S80 og den kommende V70 er bygd på Fords EUCD-plattform, som i all hovedsak er utviklet av Volvo-avdelingen. Land Rover Freelander 2, Ford Galaxy/S-MAX og den kommende Mondeoen er også bygd på samme plattform.

 

Det har jo selvsagt ikke så mye å si for hvordan sluttdesignen blir, så at linjene ligner på Mondeo har vel mer å gjøre med at Ford muligens har noen "hoppedesignere", som hopper fra Volvo til Mazda til Ford til Jaguar, alt ettersom hvor de har jobb...

Lenke til kommentar

Liker den veldig godt sånn generelt, men liker ikke hvordan den buer seg ned mot bakenden (sett i profil).

Jeg savner den gode gamle mer firkanta volvoen!

V70 nå er genialt pen, V50 er litt for liten og rund..

 

edit: Ser forresten ut som om den har et veldig lite bagasjerom i motsetning til den gamle...

 

edit2:

Axelavståndet ökar åtta centimeter jämfört med dagens V70 till rejäla 284 centimeter. Baksätet kommer att bli betydligt större i nya V70, vilket krävs när man jämför med exempelvis konkurrenten Audi A6 Avant. Enligt våra källor minskar det bakre överhänget, ändå kommer bagageutrymmet bli något större.

 

Greit, blir større sier dem.. Satse på det da ja!

 

begynner å like rompa på den nå ja..

 

edit3: Klarer ikke gi meg nå jeg gitt :p

 

Fant "spionbilder" av XC70 også..

xc70snebak2_330.jpg

Det jeg legger merke til, er bagasjerommet igjen. Hvordan taket IKKE er buet. Det rimer ikke, de lager ikke så forskjellig design på bilene sine, det er ikke slik volvo er.

 

http://www.automotorsport.se/bigpix/2006/n...0_illus_big.jpg <- databilde sies det, men denne formen hadde jeg elska. Litt mer standard Volvo, ikke sant? Med en mer firkanta bakende.

 

link: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=39454

 

Så jeg lurer veldig på hva som skjer med den "runde klumpen" som trådstarter har posta..

 

edit: Nei, de tegningene der er nok ikke sånn den blir nei. Ser jo på den hvite nå, at den ikke er så rund som jeg trodde. Bare littegranne.

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Ser veldig fram til fremtidens Volvo modeller ja. XC30 er vel først ute?!

7592677[/snapback]

C30 er først ute ja ;) Skulle være å se på Norske veier ifra 1. November

7592848[/snapback]

1 november? Hvor har du hørt det?

 

Den har kommet til Norge. Min mor får sin i begynnelsen av Januar.

7606574[/snapback]

Første November 2006 ja.. Da var norges-premieren på den. Så gratulerer til din mor! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...