Gå til innhold

Hjelp til valg av LCD-TV


Anbefalte innlegg

Jeg skal nå gå til innkjøp av 1080p LCD, og har valgt ut tre aktuelle kandidater. Men jeg sliter litt med å velge hvilken av disse jeg skal kjøpe. Prisforskjellen er ganske stor, og den billigste kom godt ut av en test jeg leste. Er redd for å gjøre et dårlig valg, så hadde satt pris på all innspill og erfaringer dere kan komme med.

 

Kommentarer på spec's som jeg overser sier jeg også takk til.

 

De tre kandidatene er:

 

Tatung V42EMGI

 

Samsung LE40F71B

 

Sony Bravia KDL-40W2000

 

Som jeg har forstått har Sony's tv digital tuner for en fremtidig standard, men kommer ikke dekoderen til leverandøren (Lyse) til å ta seg av denne oppgaven? Prisforskjellen er stor, og ser ingen hensikt i å betale ekstra for noe som er unødvendig.

 

La også merke til responstiden til Tatung'en: 6,5ms! Her er en test jeg fant av denne. Er litt skeptisk siden jeg aldri har hørt om denne produsenten før.

 

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg skulle ha kjøpt en TV nå hadde det trolig blitt Tatung TV'n. Den ser ut til å absolutt ha det beste kvalitet/pris forholdet. At man ikke har hørt særlig om selve merket Tatung ville jeg ikke hengt meg opp i. Som de skriver i testen er dette et gammelt og stort firma og ikke noe nyoppstarts greier av uviss kvalitet.

Testen på idg.no gir jo skjermen glimrende skussmål og i følge den er det ingen grunn til ikke å kjøpe Tatung'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Tatung kjenner jeg ikke til, men den ser jo ikke så ille ut.

7627015[/snapback]

Dessuten er den nesten 20.000 kr billigere enn Sharpen.. :p

 

@WonderStivi: Ser du har lagd en tråd på AVforum også. Knabber denne linken derfra hvor det er noen bilder av den, for mitt utrente øye ser det absolutt godkjent ut. :love:

7627454[/snapback]

20.000 billigere enn Tatungen? Sharpen (42") koster i underkant av 20.000,- i nettbutikker (OK Elektriske) og på Euronics, hvis jeg husker rett. Altså drøye 4000 kr. i forskjell.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Jeg synes også at Tatung V42EMGI ser veldig lovende ut. Kjøper den bare jeg er helt sikker på at den virkelig støtter 1080p og ikke bare 1080i video inn.

 

Litt merkelig hva komplett oppgir:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329874&view=detailed

 

Ser ut som den bare støtter 1080i video inn selv om panelet takler 1080p?

Lenke til kommentar

Sjekk testen på idg.no

For å gi skjermen en ekstra utfordring koblet vi den opp mot Samsungs Blu-ray-spiller for å se hvordan den håndterte filmer i full HD-oppløsning (1920 x 1080). Bildet ble aldeles glimrende og vi er strålende fornøyde med alle deler av denne testen. Vi skalerte også ned til 720p og 1080i for se hvordan TVen håndterte dette, uten at det skapte problemer.

 

Det skulle vel si at den støtter 1080p? Siden de skalerer ned til 1080i mener jeg.

 

Det har stått 1080p alle steder jeg har sette ialleall, inkludert prisguiden

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sjekk testen på idg.no
For å gi skjermen en ekstra utfordring koblet vi den opp mot Samsungs Blu-ray-spiller for å se hvordan den håndterte filmer i full HD-oppløsning (1920 x 1080). Bildet ble aldeles glimrende og vi er strålende fornøyde med alle deler av denne testen. Vi skalerte også ned til 720p og 1080i for se hvordan TVen håndterte dette, uten at det skapte problemer.

 

Det skulle vel si at den støtter 1080p? Siden de skalerer ned til 1080i mener jeg.

 

Det har stått 1080p alle steder jeg har sette ialleall, inkludert prisguiden

7683176[/snapback]

Den støtter 1080p ja :yes:

 

post-10128-1170264723_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja det er det jeg tenker på.

Her er kopi av en mail en på Avforum.com hadde med en hos Tatung:

 

"Thanks for interesting in Tatung and apology for my late reply due to business trip in past weeks.

 

Yes we do sell this model in UK in Goodmans brand for several months and we have never get complains from Goodmans about this model.

 

In fact they increase the qty to 400% than original orders.

 

But to echo your concerns:

 

1. The firmware is 1.3 now in every piece since Nov 15.

 

2. UBISOFT use this model in the game convention last month. We don’t see any problem from the RGB, so could you please let me know more about this?

 

3. We do hear from UBISOFT about the backlight buzzing and review the whole situation. According to our investigating the buzzing is lower than some SONY and SAMSUNG in lab testing. But still, we change the power module to cease the noise (higher cost of course) and now the new power module will fix the issue. All the products after Dec 15 will be with new power module.

 

4. banding? I did not know this. What’s about?

 

 

But mainly your request in firmware 1.3 and power module has been solved in Netherlands version. I don’t see any potential risk in buying this model. Thanks again for your interest in Tatung and please keep me post if you have any further question."

 

Og her er et bilde av Ubisoft sin GameExpo stand, med Tatung skjerm :cool:

http://www.xbox360only.nl/screenshot.php?i...ot17_194844.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...