Gå til innhold

Kjøp av maskin 20.000 kr - 23.000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å kjøpe 64 Bit versjon av Vista. DVDen kommer med begge versjoner!

 

Er forøvrig ikke uenig i å starte med XP, men smart å være forberedt om en legger ut så mye cash. :yes:

 

Der du kan få problemer med 64 bit, er utvidelseskort som lydkort, etc.

 

Men dersom du ikke tenker mer en 3GB RAM, så holder med 32Bit

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Kjølepads er egentlig kjølepasta (av lav kvalitet) som er smurt på helt perfekt. Du kan fjerne dem ved å først ta en tørr klut, så en klut fuktig av isopropanol(, tror jeg det heter). Men du kan også bruke rødsprit.

7606858[/snapback]

Isopropanol, ja. Ok.

 

Fra Wikipedia: "Mange bruker også isopropanol til å rense databrikker med, f.eks ved fjerning av gammel kjølepasta på prosessor."

 

Så du har vel rett. :)

Lenke til kommentar

jeg foreslår at du bytter EVGA hovedkortet med et Asus P5N32-E sli..

EVGA kortene har hattproblemer med at de dør fort, og stoolman selv anbefaler Asus P5N32-E SLI... det er så og si det samme kortet som Asus Striker (Asus toppmodellen) bare billigere..

 

Tord

 

Edit: Asus kortet jeg snakket om er også billigere enn EVGA sitt kort.. ;)

Endret av TuppenX2
Lenke til kommentar
jeg foreslår at du bytter EVGA hovedkortet med et Asus P5N32-E sli..

EVGA kortene har hattproblemer med at de dør fort, og stoolman selv anbefaler Asus P5N32-E SLI... det er så og si det samme kortet som Asus Striker (Asus toppmodellen) bare billigere..

 

Tord

7607718[/snapback]

 

 

er det noen andre som er enige her? Hvis det, så blir handlevognen seende slik ut:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=39827

 

EDIT: Håper ikke det skal gjøres noen flere forandringer nå.. må jo få kjøpt alt dette en gang! :p

Endret av nils2911
Lenke til kommentar

Har ikke lest igjennom hele posten, men ser at du skal ha en Thermaltake VX. Den er enkel å montere fordi den har noen sabla jalla festemetode, om du heller går for denne, så kan du feste den ortelig, og da slipper du å uroe deg over å miste den i bakken.

 

Men siden du kjøper en extra kjøler, klokkevennelig hovedkort og klokkevennelig ram, skal du overklokke da? Om du skal klokke, så hadde jeg heller gått for en E6600, som er mye billigere og veldig klokkevennelig.

 

EDIT: om du skal klokke eller ikke så hadde jeg uansett helle gått for denne ramen.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Har ikke lest igjennom hele posten, men ser at du skal ha en Thermaltake VX. Den er enkel å montere fordi den har noen sabla jalla festemetode, om du heller går for denne, så kan du feste den ortelig, og da slipper du å uroe deg over å miste den i bakken.

 

Men siden du kjøper en extra kjøler, klokkevennelig hovedkort og klokkevennelig ram, skal du overklokke da? Om du skal klokke, så hadde jeg heller gått for en E6600, som er mye billigere og veldig klokkevennelig.

 

EDIT: om du skal klokke eller ikke så hadde jeg uansett helle gått for denne ramen.

7608096[/snapback]

Jeg skal ikke klokke, den er vel rask nok fra før av :p Og garantien holder!

 

Den RAMen du linket til er vel bedre (CAS Latency: 4) så jeg bytter der ja!

 

EDIT: og vifta...bytter den og, vil ikke ha noe jalla-feste! :!:

Endret av nils2911
Lenke til kommentar

Antec Performance One P180 Miditower, Sort Aluminium

2xAsus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, PCI-E, 2xDVI-I, 320bit (SLI) OC

Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI, ATX, S-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

2xCorsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte OC

Seasonic S12 Strømforsyning 600W, 120mm Vifte, 6xSATA, 2xPCI-E, 20/24pi

2xWestern Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM (Raid 0)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...15-8F58085B4439

 

OS= Vista 64 OC GPU&CPU :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...