Gå til innhold

Kjøp av maskin 20.000 kr - 23.000 kr


Anbefalte innlegg

Synes at du burde gå for E6700.

Har du pengene, og ikke skal overklokke, så synes jeg at det er det bedre valget.

E6600 klokker kanskje bedre og høyere enn E6700.

Jeg som er veldig kresen og skal ha det beste til prisen, ville da gått for E6600.

Men synes fortsatt at du burde satse på E6700.

 

nils2911 ligger allerede under budsjettet, og hvis man ikke skal klokke så er det like så greit å få så bra man kan opp til budsjettet.

 

Ellers ser det ganske bra ut for øyeblikket.

Synes du også burde gå for Thermaltake Big Typhoon istedet for Thermaltake Big Typhoon VX. Enkle er ofte det beste.

 

Og skulle kanskje ikke ha nevnt soprano før i tråden. Angrer litt på det.

Soprano er kanskje noe man velger hvis man har et mindre budjsett.

Og er enig i at Soprano har en ganske stor plastik følese.

Ville nesten være litt synd å ha et sånt kabinett til en sånn pc. Er på en måte sånn at har man et kabinett av god kvalitet, så føles pcen bedre ut også.(med øynene)

 

Skulle jeg hatt et nytt kabinett hadde det kanskje blitt Thermaltake Shark Sort.

Ser bra ut, bra kvalitet, og fornøyde kjøpere! :)

 

 

Her er da oppsettet jeg synes du burde gå for:

Asus GeForce 8800 GTX

Asus P5N32-E SLI

Corsair TWIN2X-6400 2 GB CL5

Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS

Intel Core 2 Duo E6700

Nec ND-3550

Silverstone Zeus 750W

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

Thermaltake Big Typhoon

Thermaltake Shark Sort

Microsoft Windows XP Engelsk Professional(eller norsk)

Arctic Silver Arctic Silver 5

 

Dette oppsettet koster 20162kr, da er delene tatt fra butikkene som er billigst.

Men det blir alt for dumt, å bestille fra minst 3-4 butikker.

Så vil regne med å betale litt over 21000kr for det hele, da er det på døra.

 

En fantastisk pc som du ikke kan bli noe annet enn fornøyd med. :)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har i allefall ikke noen problemer med å bruke kr på helt bortkasta kjøp... hehe. Bytt CPU og hovedkort. Så har du langt mer å gå på.

 

For en Intel C2D E6600 kontra en E6700, så er det bare prisen som skiller. Du trenger ikke være spesielt skarp for å hente ut samma ytelse i E6600.

 

Og har du i stedet et godt utstyrt hovedkort av type P965, så stiller du godt ann for litt tweaking.

 

Helt seriøst, det er greit nok å svi av masse cash på en spillmaskin, som vil tape seg masse i verdi på svært kort tid, så spar heller litt på kr, og få akkurat samme ytelse for noe som koster langt mindre. Og det kreves heller ikke mye for å få det til.

 

Om dette bare høres ut som tull og virrvar for deg, så løp og kjøp :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Synes det første kabinettet så greit ut, men kvaliteten var vel crappy, så jeg går for ditt forslag, Scotty!

 

Går forøvrig også for E6700, selvom den er dyr, I WANT IT. Er så dritt lei av min gamle Dell...

 

EDIT. Så denne andre posten til "andylove" vet ikke helt hva jeg skal si til det jeg... :=/

Endret av nils2911
Lenke til kommentar
Synes det første kabinettet så greit ut, men kvaliteten var vel crappy, så jeg går for ditt forslag, Scotty!

 

Går forøvrig også for E6700, selvom den er dyr, I WANT IT. Er så dritt lei av min gamle Dell...

7608796[/snapback]

 

Du kommer neppe til å klage over kraften. Om du skal tenke på støy og sånt, så er det kjekt å titte litt på Samsung Spinpoint disker. 500GB varianten er faktisk langt billigere pr MB enn Seagaten du har kikka på :)

 

Og jeg kaster meg på Lian Li anbefalinger. Har selv hatt tre av disse i forskjellige varianter. Akkurat nå har jeg PCV1100PLUS SØLV, hvilket jeg er knallfornøyd med.

 

Hvis ikke, så send meg et PM, så skal jeg sende deg vifta og disken du har lyst på...

Lenke til kommentar
Bare en kvikk redigering av Handlelisten din:) Link

7608992[/snapback]

Synes faktisk at den så riktig bra ut. 150 GB er dryktelig lite så jeg oppdaterer handlekurven :p

Her er UBER UBER FINAL

7609328[/snapback]

 

Synes ikke det er noe særlig vits å kjøpe en Raptor disk.

Det er en ting jeg faktisk synes at er bortkastet penger.

 

Vanlige disker har forbedret seg ganske så mye, så Raptor er ikke så veldig raskere.

Spar pengene. Og den 400gb du siktet til, skal du ha 400gb disk så hadde jeg valgt enten den eller seagate'n.

Du skulle kjøpe xp også?

 

Og jeg hadde fremdeles valgt Nec ND-3550 ovenfor den andre.

Valgte du den andre pga at den er sort? Isåfall: 3550 finnes også i sort ;)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...