Gå til innhold

Kjøp av maskin 20.000 kr - 23.000 kr


Anbefalte innlegg

Hey!

 

Jeg skal kjøpe en ny stasjonær PC, prisklasse 20.000-23.000 (kanskje presse opp til 24.000, men da er det stopp!!)

Maskinen skal brukes til spill og kanskje litt videoredigering.

Jeg bygger ikke selv, har dere noen forslag? Titta litt på Dell XPS 710. Men! Dell levererer visstnok ikke mye for penga, så jeg lurer på om dere har noen forslag til oppsett fra andre leverandører. Kraftigst og billigst er nøkkelordene!!

Takk på forhånd!

 

Siste ute og går nå er: denne.

 

EDIT: har spikra sammen noe på Komplett.

EDIT2: la til linker til delene

EDIT3: Tok vekk det fra komplett og la til siste oppsett.

Endret av nils2911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
villa bytta ut de to skjermkortene med 8800 gts, de er dx10 kompatible og raskere i dx9 også

7577405[/snapback]

Nå har jeg satt sammen en på Komplett, og slettet det jeg skrev om Dellen. Siden du sikkert har greie på hardware, kan du sjekke om strømforsyningen er bra nok, og om grafikkortet er FOR bra i forhold til resten av maskinen?

Lenke til kommentar
Strømforsyningen der er bra nok ja :)

 

Skal du kjøpe en ferdigbygget pc eller kan du bygge selv?

Gamer i50 ser helt greit ut til pengene, mye unødvendig som følger med egentlig, som du ikke trenger.

 

Her har du ihvertfall et oppsett som jeg laget :)

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=39700

7580740[/snapback]

Skal nok ikke bygge selv :=/ er ikke helt stødig på slikt enda. Det eneste jeg har gjort inni en maskin er å putte inn et Firewire-kort og et lydkort. :whistle:

Lenke til kommentar
Oppsettet til scotty så veldig bra ut!

 

Du kan få nettbutikkene til å montere pcn selv om du bestiller i deler. Mener at Netshop er billigst på det faktisk...

 

Mener selv en E6600 kanskje er et bedre kjøp i forhold til pris, men har man cash så har man cash ;)

7580936[/snapback]

 

Hvis jeg går for oppsettet til Scotty (likte det bra også!) , hvem skal da bygge? Skjønte ikke helt hvordan en nettbutikk kan bygge maskiner av deler de ikke har på lager!

Lenke til kommentar

Tror det er sånn at i noen nettbutikker er det et "produkt" som koster omtrent 500kr(?) som er at firmaet bygger pcen for deg.

Men det er nok ikke så lett når delene kommer fra minst 2 nettbutikker.

 

Evt noen bekjente som klarer å bygge en pc?

Noen firmaer i nærheten som bygger pcer?

 

Er dessuten mange guider på nettet som viser deg steg for steg hvordan man skal bygge en pc! :)

Lenke til kommentar
Tror det er sånn at i noen nettbutikker er det et "produkt" som koster omtrent 500kr(?) som er at firmaet bygger pcen for deg.

Men det er nok ikke så lett når delene kommer fra minst 2 nettbutikker.

 

Evt noen bekjente som klarer å bygge en pc?

Noen firmaer i nærheten som bygger pcer?

 

Er dessuten mange guider på nettet som viser deg steg for steg hvordan man skal bygge en pc! :)

7581175[/snapback]

Jeg får vel titte litt på guider, tror jeg kan klare det! Men er redd for å gjøre feil, BANG der gikk femtusenkroners-grafikkortet BANG der gikk strømforsyningen. Pluss at man sikkert må ha masse verktøy og skruer :p

Lenke til kommentar

Kan gi deg et par linker :)

 

Guide-Behandling av hw for ferskinger!

PC for bildebehandling og kontorbruk

PC-bygging(God link)

Guide: Bygge ny PC ?

Bygg din egen PC(God link)

 

Med disse linkene skal det være veldig vanskelig å gjøre noe feil. :)

Du trenger egentlig ikke så mye verktøy.

Eneste jeg bruker er skrutrekkere og noe antistatisk(armbånd eller antistatiskematter)

 

Fra forbruker.no:

# En stjerneskrutrekker som blir brukt til de fleste PC";er (det er en standardstørrelse)

# En lommelykt (det kan ofte bli litt mørkt inni kabinettet)

# Et antistatisk armbånd, slik at du ikke påfører noen komponenter statisk elektrisitet, som faktisk kan kortslutte kretser.

# Ta gjerne av deg ullsokkene, og monter PC";en i et rom med parkett-, eller linoleumsgulv.

# Skruer

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Kan gi deg et par linker :)

 

Guide-Behandling av hw for ferskinger!

PC for bildebehandling og kontorbruk

PC-bygging(God link)

Guide: Bygge ny PC ?

Bygg din egen PC(God link)

 

Med disse linkene skal det være veldig vanskelig å gjøre noe feil. :)

Du trenger egentlig ikke så mye verktøy.

Eneste jeg bruker er skrutrekkere og noe antistatisk(armbånd eller antistatiskematter)

 

Fra forbruker.no:

# En stjerneskrutrekker som blir brukt til de fleste PC";er (det er en standardstørrelse)

# En lommelykt (det kan ofte bli litt mørkt inni kabinettet)

# Et antistatisk armbånd, slik at du ikke påfører noen komponenter statisk elektrisitet, som faktisk kan kortslutte kretser.

# Ta gjerne av deg ullsokkene, og monter PC";en i et rom med parkett-, eller linoleumsgulv.

# Skruer

7581234[/snapback]

 

Sitter og leser nå. Takk skal du ha! :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg ville droppa et par gig av rammen og kjøpt et 8800GTX til og kjørt SLI! også ville jeg strøket all programvaren bortsett fra WinXp da :p kan kanskje sette opp en handlevogn til deg ;)

7582019[/snapback]

Da er grafikkortet bedre enn hele maskinen.... tviler på at jeg får dratt nytte av det.

 

Correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar

Du tjener ingen ekstra ytelse ved å ha mye mer ram enn du faktisk bruker. Noe mer enn 2gb ram har du ikke bruk for til dagens spill.

 

2x 8800GTX er vel ikke nødvendig om du ikke skal brife med høy score i 3DMark. Kjøp heller et til senere når du merker at ett ikke holder til all eyecandyen i nyere spill. Ett 8800GTX bør holde i massevis til dagens spill.

 

Legg heller mer penger i en stor og god skjerm om du ikke har det fra før. Jeg synes ikke det er så lurt å bruke så mye penger på marginalt bedre ytelse.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

2Gig med ram er det minste man skal ha når man først skal ut med 20000kr for en maskin.

 

Og 8800GTX i SLI er waste of money.

Et 8800GTX tar alle spill ganske så rått, så skal man ha GTX i SLI så er det bare pga benchmark.

 

Ikke så bra forslag Hagr ;) Håper at det var en spøk du kom med faktisk.

Lenke til kommentar
Okey, gutta!

 

Tror jeg går for denne.

 

Bygger selv! Ønsk meg lykke til.  :dribble:

 

Er det noe mer dere vil si før jeg kjøper?

Tok forresten vekk en av harddiskene, følte at jeg ikke trenger mer plass. Kan jo eventuelt kjøpe en ekstern 500 GB senere...

7583921[/snapback]

Mangler det ikke en mus på det oppsettet der?

7583994[/snapback]

Har mus og tastatur og alt slikt allerede ;)

Lenke til kommentar
hm.. Har du Windows XP orginal fra før?

 

Og kjøp gjerne Arctic Silver Arctic Silver 5

 

Lykke til med et veldig godt kjøp :)

7583974[/snapback]

Huff... Jeg har mistet CD-en, kan jeg låne CD-en til en kompis og trykke inn min egen serial-kode? Og.. Den kjølepastaen du linka til, mener jeg leste et sted at det gjerne følger med litt kjølepasta i slike "boxed".pakker. Skal jeg kjøpe fordet?

 

OG! Følger skruer og slikt med? Husker en gang jeg kjøpte nytt DVD-drev... Ingen skruer fulgte med. Hvor skal jeg eventuelt kjøpe, og hvilken størrelse?

 

OG OG!! :=/ Kan dere anbefale et anti-virus programm? Er det verd å betale, eller er for eksempel AVG free bra nok?

Endret av nils2911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...