Erik B. Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hei, har laget et innloggingssystem som jeg benytter meg av. Det eneste jeg ønsker å få fikset opp i er følgende: - Når man logger inn, blir en session laget. Men denne session'en blir ikke oppdaget av nettleseren før man oppdaterer siden. Innloggingssystemet fungerer slik: HVIS session FINNES vises hemmelig innhold. Dette funker, men som jeg sier over så må jeg trykke på oppdater for at session'en skal registres av nettleseren. Så det jeg lurer på er følgende: Hvordan kan man automatisk gjøre slik at siden blir oppdatert (kun en gang) ved innlogging? Takker for svar, dere får gi en lyd om jeg er for upresis eller noe. Endret 25. desember 2006 av erixz
Zic0 Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 (endret) header("location: side.php"); skriv dette etter at sessione blir satt i scriptet Endret 25. desember 2006 av Zic0
Erik B. Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Da skjer det ingenting, noe mer enn det som kreves?
Ståle Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Du kan jo prøve en meta refresh. Jeg regner med at dette er hendelsesforløpet i scriptet brukeren logger inn -> riktig { session er ikke satt --> sessions blir satt //her setter du inn meta sessions er satt --> vise hemmelig innhold } ellers ville jo den bare refreshet hele tiden
Erik B. Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Hvordan skal meta tagen se ut da? Prøvde med <meta http-equiv='refresh'> Men da skjedde det ikke noe.
Gjest Slettet+142 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 <meta http-equiv="refresh" content="0;index.html"> denne skal virke. den refresher(videresender) deg til index.html etter 0 sekunder. Virker ihvertfall på meg
Anders Moen Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Men sånne cookies, åssen er koden for det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå