Gå til innhold

Kan RAM ødelegges av overklokk?

loathsome

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har 2 stk. rambrikker som har gått til helvete, og jeg må ha nye. Kan dette skyldes klokkingen min? Er det egentlig så risky og klokke? Ikke har jeg penger til nye heller :thumbdown: Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

så lenge du ikke har satt opp spenninga på dem no jævlig så skal det ikke være mulig. Det er ikke ofte RAM ødelegges ved overklokking ihvertfall

Endret av PepsiCo
Skrevet

Hm, ikke vet jeg. Var uansett noen drittbrikker, og skal investere i nye. (Se ny tråd). Takk for svar, og ha en videre god jul. Nå er det bare penger som stopper meg her.

Skrevet (endret)

Enig i det PepsiCo har sagt om at spenning, heller enn høy klokke, tar knekken på minnet.

Jeg ville undersøkt brikkenes temperatur under last, og avhengig av temp vurdert å installere en vifte.

Endret av Quintero
Skrevet

Det er nok mulig å ta knekken på noen brikker ved å øke frekvensen disse jobber på, økt mhz betyr også som regel økt varmeutvikling selv om dette kanskje ikke er så ille når man ikke øker spenningen samtidlig.

Du har nok hatt maks uflaks tipper jeg.

Skrevet

Er det vanlig at begge brikkene sa takk og farvell, eller er dette typisk min flaks? Er jo bare problemer med den jævla PCen nå til dags :thumbdown: Takk for svar, god jul igjen - håper jeg får PCen opp i romjula.

Skrevet

at du stiller ned minnet, til 166mhz eller noe, avhengig av hvilken ram du har og hva slags frekvenser den kjører på.

Ser du i overklokkingsguiden her på forumet er det en flott guide for overklokking, samt det med minne :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...