Gå til innhold

Filmer om middelalderen?!


MobSlasher

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er STOR fan av Ringenes Herre og ELSKER filmer fra middelalderen. Med masse fantasi, og store slag og selfølgelig om middelalderen, når de sloss med sverd og bue :D

 

Er det noen som har tips til hvilke filmer jeg bør se da? (Det med fantasi er ikke så viktig, bare de er fra middelalderen)

 

På forhånd takk! ;)

Endret av MobSlasher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode tips her, var ikke klar over filmen 300, den ser interessant ut. Her er flere middelalder lignende eller "period piece" filmer fra gammel tid som jeg synes er bra.

 

1. Excalibur

2. King Arthur

3. Tristan + Isolde

4. Robin Hood: Prince of Thieves

5. Robin Hood: Men in Tights (Guard; Robin of Locksley, where is your king? Robin; King? King? And which King might that be? King Richard? King Louis? King Kong? Larry King? :!: )

6. A Knight's Tale

7. Musa the Warrior Utrolig bra asiatisk film, ingen flygende mennesker eller magi, realistisk og blodig action på høyde med Braveheart og lignende.

 

Var nevnt Den 13 Krigeren her, meget bra film etter min mening (Dennis Storhøi er helt genial der :) ). En annen litt lignende film som ser intressant ut er Pathfinder (den amerikanske versionen av Veiviseren ser det ut som) Har blitt utsatt en del ganger nå, håper den kommer snart.

Lenke til kommentar
Etter min mening så er King Arthur og 13th Warrior topp klasse filmer i sin sjanger, hver sin smak I quess  :)

7592485[/snapback]

Wow.. da håper jeg du har sett en del middelalderfilmer for at du kan bedømme det. Har sett en del og de to er vel sannsynligvis to av de dårligere innenfor sjangeren. Men hver sin smak ;)

Lenke til kommentar

Spartacus er en utrolig god film. Spartacus levde riktignok knappe 1000 år før middelalderen startet, meeeen filmen kan fortsatt anbefales, da den er veldig lik Braveheart og lignende filmer (bortsett fra at den selvsagt foregår under Tredje Slavekrig i romertiden).

Den er såpass gammel som fra 1960, men den er fortsatt overraskende god. Anbefales på det sterkeste.

 

En annen god film, som foregår i Middelalderens siste fase, er The Messenger: Janne D'Arc. Også en veldig bra film, som dog kanskje blir litt langdryg mot slutten.

 

 

EDIT: Personlig liker jeg The 13th Warrior godt, jeg da. Litt artig blanding mellom sann historie, myter, og Hollywood-fantasi. Ingen dårlig film, om du ser etter litt grei action, og vikinger. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg har sett det som kan sees, i vertfall filmer av det litt nyere slaget (fargefilmer 1950+). Har også stor interesse for ikke amerikanske filmer (sett mye asiatiske filmer), og eier vel over 1000 filmer selv i ulike sjangere, så jeg vil a si at jeg har fått med meg en del. Jeg syntes at både King Arthur og 13th Warrior var og er filmer helt etter min smak, virkelig filmer med glimt i øye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...