Gå til innhold

Telenor har dårlig kundeservice!


Anbefalte innlegg

Jeg har telio IP-Telefoni og Telenor ADSL. Det er to ting som nesten ikke fungerer med hverandre. For fire dager siden merket jeg at ip-telefoniet ikke fungerer, gjorde nesten alt, men alt av ledninger o.l. var ok. Så tok en samtale med Telio forigårs, så fikk jeg summetone og sa hadet til kundesericen. Men så oppdaget jeg at jeg verken ikke kunne ringe ut eller samtaler ikke kunne komme inn. Så tok min andre samtale med de idag, så fant vi ut at detta var ett problem Telenor selv hadde forårsaket. Det visste seg at jeg hadde fått virus, og telenor hadde tatt på sånn aksessliste.

 

Så jeg tok å ringte kundeservice, etter å ventet over en halvtime, så kom det en meget uhyggelig kundebehandler som jeg snakket med. Han fratok seg ansvaret og med engang samtalen begynte så skyldte han på Telio. Men da forklarte jeg at det var dems problem, så sa han at jeg hadde virus så de hadde slått den på konstant. Så jeg klagde og sa de kan faen meg slå den på, så vi får brukt telefon. Men så sa han, ikke mitt problem, får kontakte de andre telenor ekspertene der det koster nesten 30 kr å ringe pr.minutt. Jeg har aldri opplevd noe verre av en bedrift, og jeg har vært en lojal kunde der i en meget lang stund :mad:

 

Hva skal jeg gjøre??

Endret av DON-ALD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Er ikke noe nettverk, bare en pc. Den er jo sikkert infisert av ett virus, men dårlig grunn til å sette på sånn aksessliste uansett!

 

Support sa de ikke kunne gjøre noe med det, ditte datten..:S

 

Bare steng posten du Aetius, for nesten ikke noe kan åpnes her på hw uten at dere klager..

Lenke til kommentar

Hehe, det er ein veldeg god grunn for at telenor setter deg på ein access liste.

 

Grunnen er at du "spammer" serveren deres, og andre pcer. Enten med spam emailer eller ved å prøve å infisere andre pcer.

 

Dei dager når eit virus bare var til ulempe for den som hadde det er over, nå prøver dei å infisere andre fra dei infiserte pcene.

Lenke til kommentar

Har hatt Telenor adsl i flere år, ingenting å klage på, verke oppe tid eller kundeservice.

De gangene jeg har kontaktet dem har de vært meget behjelpelige og raske.

 

Du har nok møtt en som var i litt dårlig humør :p

 

Uansett er det vel aldri populært hos noen selskaper å snakke om konkurentene deres^^

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med det Dr.Gonzo skriver.

Det er greit nok at du har møtt på en sur kundebehandler, men her må du ta et ansvar SELV også!

 

Hvis du bruker online-scanning fra en av de mange tilbyderne, og gjerne fra flere tilbydere har du nok snart en virusfri pc.

 

Selv bruker jeg Spybot S&D og Ad-Aware for å fjerne spy/ad-ware i tillegg til en ukentlig online-scanning for å fjerne eventuelle virus.

 

Så for å havne i den situasjonen du er i har du deg selv å takke, egentlig. ;)

 

Husk også at misbruk av nettbanker praktisk talt ikke hadde vært mulig hvis flere hadde holdt pc-en sin ren for virus/trojanere.

 

Så du kan trygt henvende deg til Telenor når du har gjort ditt for å holde all verdens pc-er fri for virus/spam. :)

Lenke til kommentar

Jeg syns nedstrupingen av internett-tilgang som telenor gjør er noe fantastisk flott noe som alle andre ISP'er skulle tatt til seg. Maken til unødvendig forsøpling av trafikk på internett finnes det ikke like til.

 

Å så flott det hadde vært om de bare kunne stenge linjene til spammere helt og totalt (til problemet var utbedret selvfølgelig).

 

Nei fjern viruset og kom deg på nett igjen, jeg vil i hvert fall ikke ha deg på nett før du har gjort noe. Er nok spam i verden allerede :p

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg kan skjønne at det ikke er lett å kunne vite at du er infisert av virus. Men nå har det seg slik at, selv etter du har blitt informert om det, så er du fortsatt interisert å kun gjøre det som passer deg selv best?

 

Er du klar over hvordan verden hadde blitt (faktisk, har blitt), fordi alle tenker på seg selv, og hva som passer dem best? Bare ta f.eks. denne vinteren? Det er jo ikke snø i nesten hele norge, jeg tror vi alle vet hva som er årsaken til dette, det er bare ingen som gidder å innse det.

 

Så, fortsett å være egoistisk, jeg håper telenor sperrer internettlinjen din inntil du fjerner viruset.

 

Så, åpne en ny tråd, der du ber om hjelp å fjerne viruset, jeg er mer enn gjerne behjelpelig med dette, du ville gjort oss alle en tjeneste om du tok dette på å alvor.

 

Med vennlig hilsen

Steffen

Lenke til kommentar
Har hatt Telenor adsl i flere år, ingenting å klage på, verke oppe tid eller kundeservice.

De gangene jeg har kontaktet dem har de vært meget behjelpelige og raske.

 

Du har nok møtt en som var i litt dårlig humør :p

 

Uansett er det vel aldri populært hos noen selskaper å snakke om konkurentene deres^^

7563741[/snapback]

Du er en av de få jeg har møtt som ikke har noe negativt å si om Telenor ^^

Lenke til kommentar

Veldig dårlig eksempel, menneh : Du kan ikke klage på naboen fordi han nekter dine hunder å drite i hagen hans ...

 

Min erfaring med Telenor er at de er hyggelig og hjelpsomme når problemer oppstår. Linjen vår har vært stabil i 2 år. Da vi i en periode (3-4 dager) hadde vansker med å kople opp på nettet (feilen lå på sentralen), sendte de en tekniker for å hjelpe gratis allerede neste dag.

 

Tips: Endre din holdning. Negativ holdning fører ofte til negativ holdning tilbake.

Endret av FreeedriK
Lenke til kommentar

Min oppfatning av Telenor er egentlig grei nok. Jeg er gullkunde og får svar innen 1 minutt. Det er noe jeg tar som en selvfølge, så akkurat der synes jeg synd på dere ADSL-gutta som må vente.

 

 

På en annen side så er grunnen til at jeg er gullkunde det at jeg sitter med et svinedyrt ISDN abonnement. Svina i Telenor gidder ikke bruke en promille av den bonusen konsernsjefen nylig fikk til å bygge ut ADSL der jeg bor. Og jeg bor 35-40 min fra Gardermoen, langs Mjøsa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...