Gå til innhold

Microsoft søker RSS-patenter


Anbefalte innlegg

At RSS er litt for mye preget av bruk av ulike protokoller (RSS 0.91, RSS 2.0, Atom) er et problem, men det er jo ikke dette MS prøver å patentere.

7557887[/snapback]

I noe klarere tekst da: Microsoft gjør noe med det. (Prøver ihvertfall.)

Ha en god jul!

7558415[/snapback]

 

Langt i fra, da hadde MS tatt initiativet til å få en enighet rundt å bruke og utvikle en av protokollen. Protokoller som faktisk er såpass like i grunnoppbygging at jeg ikke har problemer med å lage nettapplikasjoner som leser alle. Noe f.eks. Opera gjør. Alle er i realiteten rein XML.

 

MS søker i realiteten om patent på RSS-leser (enten innebygd i nettleser eller som frittstående applikasjon).

 

Så MS har i denne sammenheng intet bidrag som går mot en felles standard, men prøver i realiteten å patentere andre sitt utviklingsarbeid. Husk at alt innen XML-feed, RSS, RDF, Atom bygger på åpne standarder og er i stor grad åpen kildekode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg som trodde det var litt 2004 å hetse Microsoft. Så feil kan man ta...

 

Forresten, søtt å dra frem nrk nettradio som et eksempel på en side som funker dårlig i firefox. Prøv NRK nett-tv i firefox 2.0.0.1 og IE7, så skal dere se at de bør bruke økningen i lisenspenger på å lage en HELT ny side fra scratch.

Lenke til kommentar
Og jeg som trodde det var litt 2004 å hetse Microsoft. Så feil kan man ta...

 

Forresten, søtt å dra frem nrk nettradio som et eksempel på en side som funker dårlig i firefox. Prøv NRK nett-tv i firefox 2.0.0.1 og IE7, så skal dere se at de bør bruke økningen i lisenspenger på å lage en HELT ny side fra scratch.

7572744[/snapback]

Typisk at pengene til lisensbetalerne skal sløses bort!

Jeg lyttet til NRK-nettrado i årevis mens nettstedet het:

http://www6.nrk.no/nettradio/nrk_p1_hoy.asx

Da spratt Windows Media Player frem og kunne parkeres på oppgavelinjen. Selv med den netthastighet som jeg hadde da var der ingen buffring. Derimot nå skal den på liv og død kutte midt under dagsnytt.

Skjønner ikke hva som går av de folkene.

Fortsatt God Jul!

Lenke til kommentar
Hensikten med patenter var å fremme innovasjon ved å beskytte oppfinnerens nye oppfinnelser fra plagiering slik at det skulle lønne seg å investere i forskning for å komme opp med noe nytt. Problemet her er at Microsoft er en plagiator som forsøker å patentere uegne oppfinnelser!!

7559751[/snapback]

Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken, men microsofts oppførsel høres helt horribel ut. Det må være noe virkelig feil med det amerikanske systemet om microsoft skal ha en sjanse i havet til å vinne saken.

 

Og jeg som trodde det var litt 2004 å hetse Microsoft. Så feil kan man ta...

7572744[/snapback]

Det er vel langt mer berettiget kritikk enn hets, og denne er vel mer rettet mot microsofts metoder enn mot selve selskapet.

 

Skal vi la være å kritisere dårlig etikk og moral hvis Per Sundnes sier at det ikke er trendy lengre?

Lenke til kommentar
Det er vel langt mer berettiget kritikk enn hets, og denne er vel mer rettet mot microsofts metoder enn mot selve selskapet.

 

Skal vi la være å kritisere dårlig etikk og moral hvis Per Sundnes sier at det ikke er trendy lengre?

7586453[/snapback]

Både Microsofts metoder spesielt, og det amerikanske patentsystemet generelt. Sistnevnte er i horibel forfatning :thumbdown:

 

Men det er også en link her, da MS støtter softwarepatenter. Så de er alt annet enn uskyldige.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...