Gå til innhold

Alt er forsvunnet i min Mozilla Thunderbird

tibbs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg startet maskina idag og skulle starte mailprogrammet Mozilla Thunderbird viste det seg at alt var borte. Adresselistene, alle mailene, kontoene, ja den startet opp helt tom.

Hvor har det blitt av alt sammen?

Jeg var tvunget til å slå av maskinen med strømbryteren igår, men Thunderbird var avslått på normal måte først.

Ligger alt sammen lagret et sted? I tilfelle hvor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standardkatalog for profilen er såvidt jeg husker:

C:\Documents and Settings\*****\Application Data\Thunderbird\profiles\

Bytt ut ***** med ditt brukernavn.

Skrevet

Det er helt tomt der.

I mappen Application Data er det helt tomt. Det kan vel ikke bare forsvinne sånn helt ut i intet?

:hmm:

Skrevet

Vel du kan iallefall forberede deg på om samme situasjon kommer igjen. Jeg har satt opp Gmail til å lagre all epost som blir lastet ned via pop3 (bruker Thunderbird), og den lokale eposten ligger på to raid 1 disker.

Skrevet

Jeg så feil første gangen. Nå fant jeg Thunderbird-mappen med profiles-mappen og alle filer under Application Data.

Men hvorfor kommer ikke alt fram som før når jeg starter Thunderbird.

Hva må jeg gjøre for å få det fram igjen? De ligger jo altså der, men Thunderbird finner det ikke.

Skrevet

Tok å reinstallerte Thunderbird uten å slette noe av den forrige installeringen i håp om at den kunne profilen, men det ville ikke fungere da heller.

Ingen som har noen formening om hvordan Thunderbird skal finne profilene? De ligger fortsatt der på samme plass som før, da alt fungerte.

Skrevet

Har prøvd profilmanageren, men profilene kommer ikke opp der heller.

Fatter bare ikke hvordan jeg skal få Thunderbird til å finne profilene.

De ligger jo der de skal være.

Skrevet

Jeg leste noe om at localstore.rdf kunne bli korrupt en gang, mener jeg. Rename fil som ligger i profilen din og start thunderbird. Ellers hvis du vil starte helt fra scratch, kan du slette profilmappa.

Skrevet
Ratleto, jeg er ikke sikker på hvilken fil du mener.

7560997[/snapback]

Det er en fil som heter "prefs.js" eller noe liknende. Den inneholder alt av innstillinger. I den profilen jeg sliter med, så inneholdt den fila kun 5 linjer med innstillinger. Det skal være 30-40 eller enda mer...

Skrevet

Jeg sletta alt og la in Thunderbird på nytt igjen, men tok kopi av hele profiles-mappa først.

Når jeg sammenligner den nyopprettede prefs-fila med den gamle ser jeg at den gamle er som du skriver Ratleto, mye mindre.

Nå er problemet hvilken fil som inneholder adresselistene, slik at jeg kan kopiere over den fra backupen.

Om det blir flere problemer av lignende art, ligger Thunderbird'n utrolig tynt an her ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...