Gå til innhold

noen som har link til objektive kritiseringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spillet har jo et valg som heter Parental Control. Forklar henne hva det er så kanskje du får spille. Du kan si at hun selv har passordet.

7557656[/snapback]

har tenkt tanken, men er redd for at hun kommer til og stille inn sånn 1 time i uken eller noe sånt.

7557696[/snapback]

Bedre enn ingenting? Om du er skikkelig sleip kan du kanskje kjøpe 2 accounter? En som hun har parental control på, og en som du har så mye spilletid som du vil på?

7557705[/snapback]

føler det blir litt mye da kan jeg like godt bli kalt avhengig... Slutter heller ass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du er fortsatt barn og bør gjøre som moren din sier.

Det beste du kan gjøre dersom målet er å få tillatelse til å spille, vil nok være å legge spillet på hylla i noen uker og se hva som skjer da. Så må du unngå fristelsen til å mase eller krangle, da vil nok de fleste foreldre mene spillet har dårlig innflytelse på deg.

7556925[/snapback]

har akkurat hatt en 3 ukers pause fordi jeg var lei og var avhengig i sommer så ville sjekke at avhengiheten var vekke, noe jeg vil si den er siden jeg kan begrense meg så mye jeg vil og kan skru av på kommando og senest i dag så skrudde jeg av etter 2 timer fordi da var jeg litt lei og ville gjøre noe annet.

7557601[/snapback]

Da tror jeg løpet er kjørt, og at moren din gjør det som er best for deg :)

Skrevet (endret)

Vrange foreldre: Kom med gode argumenter.

For eksempel. Something like, at du kan enten sitte å glane på tv et par timer om kvelden, eller bruke de to timene på et spill der du må tenke for å løse oppgaver, få bedre engelsk kunnskaper pluss at det er mer sosialt enn å se på tv.

Forklar også et par timer hver kveld ikke er avhengighet, da prater vi døgnet rundt skippe skole osv.

Kanskje foreslå parental control (hvis de er enige med argumentene dine) på et par-tre timer om kvelden i uka og litt mer i helga?

Mange voksne (ikke alle ofc) synes at internett og MMORPG's er skummelt. For noen tiår siden så var det tv'en ^^

Endret av Zenzen
Skrevet
Vrange foreldre: Kom med gode argumenter.

For eksempel. Something like, at du kan enten sitte å glane på tv et par timer om kvelden, eller bruke de to timene på et spill der du må tenke for å løse oppgaver, få bedre engelsk kunnskaper pluss at det er mer sosialt enn å se på tv.

Forklar også et par timer hver kveld ikke er avhengighet, da prater vi døgnet rundt skippe skole osv.

Kanskje foreslå parental control (hvis de er enige med argumentene dine) på et par-tre timer om kvelden i uka og litt mer i helga?

Mange voksne (ikke alle ofc) synes at internett og MMORPG's er skummelt. For noen tiår siden så var det tv'en ^^

7559405[/snapback]

prøvd det meste her så tror jeg gir opp nå går heller over til noe annet, har lenge sittet med ide om og lage eget kabinett så skal begynne på de planene nå :D

Skrevet

Morra mi bor over 50 mil unna meg (thank god)

Men ærlig talt så lite det ser ut som du spiller kan det ikke være noe problem (om du ikke har lvlet alle de charsa på 2 uker nå da liksom :p)

Tips: Få morra di forelska i en bondeknøll så flytter hu bort snart ja.. (bor i oslo jeg mens morra mi bor nærmere trondheim i et lite bondestrøk)

Gogo, finn din lokale bondeknøll

Skrevet
uansett, en pedagog sa i dag på radioen at spill som WoW og AO gir unga bedre engelskkunnskaper fordi de må kommunisere på engelsk i spillet på en helt annen måte enn i vanlige spill.

7552725[/snapback]

har du link eventuelt hvilken radio stasjon? prøver og finne noe positivt som faktisk er objektivt, kan gjerne inneholde negative ting også bare det er balansert og objektivt.

7552732[/snapback]

Det var på P4, men husker ikke helt hvilket program det var. Mener det var en gjest som uttalte seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...