Gå til innhold

Forslag til oppbygging av Barbarian, Diablo II LOD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt frem den gamle slageren Diablo II, og merker det er stor forskjell på da jeg spillte for flere år siden, og hvordan spillet er nå. Lurer på om noen har tips på hvilke skill's og våpen jeg bør satse på for å få en "brukervennlig" Barbarian? Har glemt det meste, om hva jeg bør satse på, og hvordan skilltreet bør se ut. Kom med tips og råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Strength er flott for barbarians. Whirlwind angrepet og hoppinga er også kjekt å ha blir man fanget i en dungeon og omsvermet av fiender.

7545808[/snapback]

Whirlwind er jo greit med tanke på damage, men det er slitsomt å spille i lengden med denne skillen. Å Leap er jo en skill som man får bruk for ytterst sjeldent.

Skrevet
Strength er flott for barbarians. Whirlwind angrepet og hoppinga er også kjekt å ha blir man fanget i en dungeon og omsvermet av fiender.

7545808[/snapback]

Whirlwind er jo greit med tanke på damage, men det er slitsomt å spille i lengden med denne skillen. Å Leap er jo en skill som man får bruk for ytterst sjeldent.

7545882[/snapback]

Du tar en skill på Leap og en på Leap Attack.

Bruk Leap Attack i steden for Leap, du kan hoppe så langt du vil med Leap Attack.

Tror Leap/Leap Attack er prereq til Whirlwind også så du taper ingenting på det.

Skrevet (endret)

whirlwind er en bra skill. et par ting du bør passe på: ha mana og eventuelt life steal. dersom du går tom for mana midt i en klynge så er du dau. attack speed har også invirkning på skillen har jeg blitt fortalt.

frency funka før patch 1.10, men gjør for lite skade nå. med mindre du har noen helt sjuke våpen da sef.

utover det så er det lite som funker bra. warcry barbar er populært i party, men funker ikke i single player. anbefalker alikevel å ta 1 poeng i alle boost crys, for å øke skade, hp og res.

Endret av Spirre
Skrevet
whirlwind er en bra skill. et par ting du bør passe på: ha mana og eventuelt life steal. dersom du går tom for mana midt i en klynge så er du dau. attack speed har også invirkning på skillen har jeg blitt fortalt.

frency funka før patch 1.10, men gjør for lite skade nå. med mindre du har noen helt sjuke våpen da sef.

utover det så er det lite som funker bra. warcry barbar er populært i party, men funker ikke i single player. anbefalker alikevel å ta 1 poeng i alle boost crys, for å øke skade, hp og res.

7545990[/snapback]

Ja, det stemmer sikkert at jeg må ha en på hver før jeg får whirlwind. Men bør jeg kombinere denne skillen med øks? Eller skal jeg kjøre sverd og skjold?

Skrevet

det beste er nok store 2 hånds dengere med mye skade. kjør heller lifesteal og manasteal. barbaren får masse armor, helse og defence selc uten skjold.

og ta med deg en offensiv hench. da gjør du enda mer skade.

Skrevet
det beste er nok store 2 hånds dengere med mye skade. kjør heller lifesteal og manasteal. barbaren får masse armor, helse og defence selc uten skjold.

7546576[/snapback]

Har med meg en combat hench, som gir meg attackrating, noe som er det største problemet med barb. Liker ikke å pumpe på med dex, føler jeg må satse på vitality og strenght. Noen som har noen tips til hvilke set jeg kan bruke når jeg når lvl 30? Andre som spiller her inne og kunne tenke seg å dele litt utstyr som de ikke bruker selv? Trenger ikke være av den sjeldne sorten, så lenge det er godt brukbart i begynnelsen.

Skrevet

7546576[/snapback]

Har med meg en combat hench, som gir meg attackrating, noe som er det største problemet med barb. Liker ikke å pumpe på med dex, føler jeg må satse på vitality og strenght.

7549760[/snapback]

Ikke bruk for mye på strenght heller. Strenght er ikke nødvendig for å gjøre mye skade. Gjør deg opp en mening om hvor mye strenght du trenger for å bære utstyret ditt og så stopper du der. Noe av styrken her kan også komme fra bonuser. Det gjelder å ha mest mulig liv. Ingenting i mana. Battleorders er essensiell å maxe for extra liv.

Skrevet

7546576[/snapback]

Har med meg en combat hench, som gir meg attackrating, noe som er det største problemet med barb. Liker ikke å pumpe på med dex, føler jeg må satse på vitality og strenght.

7549760[/snapback]

Ikke bruk for mye på strenght heller. Strenght er ikke nødvendig for å gjøre mye skade. Gjør deg opp en mening om hvor mye strenght du trenger for å bære utstyret ditt og så stopper du der. Noe av styrken her kan også komme fra bonuser. Det gjelder å ha mest mulig liv. Ingenting i mana. Battleorders er essensiell å maxe for extra liv.

7549832[/snapback]

Men som sagt, så vet jeg ikke hva jeg skal satse på av våpen og utstyr, så jeg vet ikke hvor mye jeg skal bruke på strenght osv. Men visst noen som spiller kan komme med tips om hva jeg skal satse på, så setter jeg stor pris på det. Da tenker jeg på hele sett osv.

Skrevet

Jeg ville ihvertfall satset sverd og skjold, det er den kombinasjonen jeg opplever som mest levedyktig nå. Og da er du nødt for å ha så mye dex enten via poeng eller via items at du hele tiden har max block 75%, ellers er det ikke vits i.

Jeg anbefaler da å bruke stormshield (skjold). Det ultimate sverdet er jo et runeword "breath of the dying" i et colossus blade. Disse er dyre å få tak i. Et alternativ kan være the grandfather, men dette er også dyrt.

Hjelm anbefaler jeg Arreats Face, den beste barbar hjelmen.

Jeg har dessverre ikke tid til å skrive en hel guide akkurat nå, men jeg kan anbefale deg å lese litt på dette forumet.

http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?forumid=16

Skrevet
Jeg ville ihvertfall satset sverd og skjold, det er den kombinasjonen jeg opplever som mest levedyktig nå. Og da er du nødt for å ha så mye dex enten via poeng eller via items at du hele tiden har max block 75%, ellers er det ikke vits i.

Jeg anbefaler da å bruke stormshield (skjold). Det ultimate sverdet er jo et runeword "breath of the dying" i et colossus blade. Disse er dyre å få tak i. Et alternativ kan være the grandfather, men dette er også dyrt.

Hjelm anbefaler jeg Arreats Face, den beste barbar hjelmen.

Jeg har dessverre ikke tid til å skrive en hel guide akkurat nå, men jeg kan anbefale deg å lese litt på dette forumet.

http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?forumid=16

7551741[/snapback]

Takker for godt svar!

Disse våpenene og utstyret kjenner jeg litt til fra tidligere da jeg spillte, og de har aldri vært noe lette å få tak i. Drømmen vil vel være ett IK-sett, men dette skal visstnok være umulig å få tak i. Håper du kan avse litt tid til meg en annen dag, kanskje til og med spille litt sammen med meg om du gamer selv?

Skrevet

IK settet er ikke umulig, spillte litt med en online for et par år sia som hadde to fulle setts plus en del av de mindre vanskelige delene liggende. og han bytta omtrent aldri utstyr, bare fant alt selv.

men at det vil ta lang tid er opplagt.

det beste er kanskje å lage en sorc eller hammerdin for å farme, for så å bygge andre chars senere med utstyr liggende klart

Skrevet

Dubel swing med et par gromme økser, eller et par digre sverd, så har du whirlwind som andre angrep, det funker fett, trenger ikke skjold, har iron skin, som kan øke defense mye.. husk å trene sword \ axe mastery greiene også da, etter som hva du ønsker å bruke.. Selv anbefaler jeg sverd.. Atack speed har ikke så mye å si da, siden dubelswing er sinsykt raskt, så er det da fint med life \ mana steal da, masse av begge deler.. ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...