Gå til innhold

MSBLOGs femti beste


Anbefalte innlegg

Hvor laster jeg ned "Linux operating system for windows"?

No står det strengt tatt ikkje noko om at lista er over program til Windows.

 

Hvilken av de sikkert en million Linuxdistroene er det snakk om?

Følgjer du nedlastingslinken får du hjelp til å velje den distroen som passar deg best. Dette er vel ei betre løysing enn å velje ein som skal passe for alle.

 

Jada, eg veit at du var sarkastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det være ulovlig? Ja, programmet forbindes ofte med ulovligheter fordi mange bruker programmet til å benytte seg av filer som de har fått gjennom piratkopiering, men - slik som jeg, bruker det bare fordi jeg har flere spill som gjerne krever å ha CDen i mens jeg bare har 2 CDROMer. Så istedenfor å bytte CD når du bytter spill, har jeg de fleste spill-CDene på PCen som ISO, og kan mounte de på Daemon.

Lenke til kommentar
Hvor laster jeg ned "Linux operating system for windows"?

No står det strengt tatt ikkje noko om at lista er over program til Windows.

7538450[/snapback]

Joda, det står flere plasser i artikkelen. På lenken ser jeg ikke noe direkte, men stedet er spekket med windows-logoer/ikoner, artikler og andre ting om Windows, Vista, Microsoft, MS, osv så det kan nok lett se ut som lista er spesifikt for windows. En annen ting er at alle de andre 49 punktene på lista er windows-programmer. Plutselig dukker det opp et punkt med operativsystemer blandt de.

 

Jepp, det er bra de lenker til "finn den rette distroen for deg", men det er jo ikke akkurat ett operativsystem i entall slik det står i lista. "The Linux operating system". Bare dette signaliserer jo litt om kunnskapen til de som har skrevet lista.

post-3851-1166570576_thumb.png

post-3851-1166571751_thumb.png

Lenke til kommentar
Simen1; MSBLOG = Microsoft Blog. Ikke rart at de er litt "Microsoft-vridd". Linux er programvare, så ser ikke helt problemet ditt.

7539955[/snapback]

Er dette et svar på mine innlegg? Jeg har ikke sagt at jeg ikke vet hva MSBLOG står for og heller ikke at det er rart de er Microsoftvridde. Videre har jeg ikke sagt at Linux ikke er programvare, men at det ikke er et (enkeltvis) program. Hvilke problemer er det du sikter til? Jeg kan ikke huske å ha skrevet noe om problemer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Joda, det står flere plasser i artikkelen. På lenken ser jeg ikke noe direkte, men stedet er spekket med windows-logoer/ikoner, artikler og andre ting om Windows, Vista, Microsoft, MS, osv så det kan nok lett se ut som lista er spesifikt for windows.

Eg tenkjer på den originale kjelda. Skal vi pirke er bare der Linux er nemnt, så artikkelen inneheld bare program til Windows.

 

Dei som ikkje les ingressen kan tru at det er snakk om programvare utelukkande for Windows ja. Mange av programma rettar seg og mot andre plattformer. Så lista er nok «50 free essential software to consider using» for oss som brukar ein PC ein gong i blant.

 

Jepp, det er bra de lenker til "finn den rette distroen for deg", men det er jo ikke akkurat ett operativsystem i entall slik det står i lista. "The Linux operating system". Bare dette signaliserer jo litt om kunnskapen til de som har skrevet lista.

Når dei skriv "The Linux operating system" referer dei til Linux-kjerna, som så vidt eg veit er meir eller mindre fast i dei ulike distroane. Ser vi på sider som Linux.com og Linux.org skriv dei og Linux i eintal. Så skal du kritisere kunnskapen til skribenten bak lista, regnar eg med at du er like kritisk til desse store sidene. :)

 

(Nokren sitat så du slepp å leite på sidene eg nemner: «What is Linux? Linux is an operating system», «When you "get Linux" you are usually getting a "Linux distribution" that contains not only the basic Linux operating system,» og «Linux is a free Unix-type operating system».)

 

Personleg syns eg det er flott at Linux blir nemnt på ei liste som dette.

Lenke til kommentar

Uten å ville støte journalisten bak artikkelen vil jeg si at den kunne hw.no vært foruten. Dette er ikke "nyheter" som passer inn på en så populær og bra side som hw.no etter min mening.

 

Jeg personlig tror nok at hvis dere har skrevet en artikkel som omhandler de utrolige trådene forumbrukerene har tatt seg tid til å lage, ville det har blitt en artikkel med stor A.

Disse ressursene er mer eller mindre nøytrale og ikke minst relativt omfattende, noe som msblog sin ikke er så vidt jeg kan se.

 

Ja jeg ser at dere linker til en av trådene i forumet helt nederst på siden.

Ta heller å lag en artikkel om det forumbrukerne har skapt og legg en link til MSblog nederst på siden der den hører hjemme.

 

 

Si dine meninger om de siste artiklene på Hardware.no.

 

Min mening? Fjern artikkelen.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg håper for all del vi kan slippe slike "nyheter" i fremtiden. MSBLOG er en useriøs side med Microsoft-fargede meninger og annet fjas.

 

Man trenger strengt tatt ikke slike bloggsider for å finne fine programmer man kan installere på sin PC.

 

Og at denne tråden sklir ut i en undertråd som handler om hvilke nettlesere som er best og hvem som har "download manager" (som bare er et tulleuttrykk) er tragisk alene.

 

Firefox støtter noe som heter Extenstions, og liker du ikke den innebygde nedlastingsfunksjonen (som det egentlig heter) som faktisk støtter gjennopptakelse av nedlastinger (flere her er blinde visstnok) så kan du prøve FlashGot extension for Firefox.

 

Men hva kan man forvente av en artikkeldiskusjonstråd når artikkelen er av slik mager kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...