Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor høyt kan man spille med en subwoofer?


Crossy

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Jeg har jo fått testet det nye anlegget mitt nå, og må jo få si at det dunket en del når jeg fikk skrudd opp volumet på bassen litt :whistle: Det jeg lurer på er hvordan en egentlig vet når en står på grensen til å skade subben, altså hvor høgt en kan spille .. For jeg følte at det dunket litt vel mye på en måte :p

 

Håper dere forstå spørsmålet mitt :innocent:

 

Crossy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det her vet jeg ikke så mye om.

 

Det jeg bruker å gjøre er å skru opp gain helt til subbene vandrer mer enn de skal. Xmax i parametrene er total vandring. Så hvis subbene vandrer i nærheten av dette, skrur jeg dem ned litt. Men for det meste bruker jeg bare å skru det så høyt som jeg vil at det skal høres når jeg kjører til vanlig. Og det er ikke i nærheten av max.

Lenke til kommentar
Heisan!

 

Jeg har jo fått testet det nye anlegget mitt nå, og må jo få si at det dunket en del når jeg fikk skrudd opp volumet på bassen litt  :whistle:  Det jeg lurer på er hvordan en egentlig vet når en står på grensen til å skade subben, altså hvor høgt en kan spille .. For jeg følte at det dunket litt vel mye på en måte :p

 

Håper dere forstå spørsmålet mitt  :innocent:

 

Crossy

7530420[/snapback]

 

Det kommer jo ann på åssn sub det er snakk om, og selvsagt hvilken type musikk du utsetter den for...

Lenke til kommentar
Akkurat det her vet jeg ikke så mye om.

 

Det jeg bruker å gjøre er å skru opp gain helt til subbene vandrer mer enn de skal. Xmax i parametrene er total vandring. Så hvis subbene vandrer i nærheten av dette, skrur jeg dem ned litt. Men for det meste bruker jeg bare å skru det så høyt som jeg vil at det skal høres når jeg kjører til vanlig. Og det er ikke i nærheten av max.

7531184[/snapback]

Hvordan ser du hvordan subben vandrer da? Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...