Gå til innhold

Bærbar elkjøp pc


Nstin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke si at det lønner seg å kjøpe pc hos Elkjøp i det hele tatt og i hvertfall ikke over disk da man mister angreretten på 14 dager "fin og ha" samt de er klart dyrer en mange andre nettbutikker...

7512980[/snapback]

Uten at jeg skal si noe mer om det, skal man ha en HP er Elkjøp stedet å kjøpe den.

7513849[/snapback]

Tull og tøys.. Hvorfor i alle verden mener du dette? for at du ikke vet bedre?

7514242[/snapback]

Fordi jeg vet bedre er nok en annen måte å si det på. Nå uttalte jeg meg om kjøp av den HP-maskinen det ble linket til. Som forbruker, om jeg skulle kjøpt den maskinen, hadde jeg gått til Elkjøp, uten tvil.

Lenke til kommentar
Elkjøp selger faktisk maskiner uten trådløst nettverk enda men det er på de billigste modellene.....

 

Jeg vil ikke si at det lønner seg å kjøpe pc hos Elkjøp i det hele tatt og i hvertfall ikke over disk da man mister angreretten på 14 dager "fin og ha" samt de er klart dyrer en mange andre nettbutikker...

7512980[/snapback]

 

Høh? Klart man mister angreretten på 14 dager, men akkurat Elkjøp har jo hele 30 dagers full returrett.

7513186[/snapback]

 

Du vet tydelig ikke hvordan angrerett kontra returrett fungerer.... Angrerett får du ubetinget pengene tilbake med en gang... returrett sendes maskinen inn til reperasjon. Lykke til

7514235[/snapback]

 

returrett får du pengene tilbake med en gang. tror du må opplyse deg selv litt nå :) helst før du svarer på denne tråden igjen.

7514243[/snapback]

 

Lykke til med det!! Mulig den skal fungere sånn men den gjør ikke det i praktisk....

7514260[/snapback]

 

"Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering."

 

neivel, og dette har du god innsikt i forstår jeg!. sa jeg ikke du skulle lese om det før du svarte igjen!

7514274[/snapback]

 

Vi snakker om datamaskiner her... Dette er bekreftet NÅ av min Elkjøpbutikk

 

NB-GJELDER IKKE PRODUKTER SOM SELGES MED PROGRAMVARE! ÅLSÅ PCER BLA ANNET. :roll::roll:

7514308[/snapback]

 

Vel, har nå fått returnert det jeg, hørte først og fikk beskjed om at det var i orden så lenge ALT var som da jeg fikk den, altså formaterte jeg maskina og brukte recoverycd'en som fulgte med. Så gikk jeg til elkjøp og fikk pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Elkjøp selger faktisk maskiner uten trådløst nettverk enda men det er på de billigste modellene.....

 

Jeg vil ikke si at det lønner seg å kjøpe pc hos Elkjøp i det hele tatt og i hvertfall ikke over disk da man mister angreretten på 14 dager "fin og ha" samt de er klart dyrer en mange andre nettbutikker...

7512980[/snapback]

 

Høh? Klart man mister angreretten på 14 dager, men akkurat Elkjøp har jo hele 30 dagers full returrett.

7513186[/snapback]

 

Du vet tydelig ikke hvordan angrerett kontra returrett fungerer.... Angrerett får du ubetinget pengene tilbake med en gang... returrett sendes maskinen inn til reperasjon. Lykke til

7514235[/snapback]

 

returrett får du pengene tilbake med en gang. tror du må opplyse deg selv litt nå :) helst før du svarer på denne tråden igjen.

7514243[/snapback]

 

Lykke til med det!! Mulig den skal fungere sånn men den gjør ikke det i praktisk....

7514260[/snapback]

 

"Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering."

 

neivel, og dette har du god innsikt i forstår jeg!. sa jeg ikke du skulle lese om det før du svarte igjen!

7514274[/snapback]

 

Vi snakker om datamaskiner her... Dette er bekreftet NÅ av min Elkjøpbutikk

 

NB-GJELDER IKKE PRODUKTER SOM SELGES MED PROGRAMVARE! ÅLSÅ PCER BLA ANNET. :roll::roll:

7514308[/snapback]

 

Vel, har nå fått returnert det jeg, hørte først og fikk beskjed om at det var i orden så lenge ALT var som da jeg fikk den, altså formaterte jeg maskina og brukte recoverycd'en som fulgte med. Så gikk jeg til elkjøp og fikk pengene tilbake.

7515067[/snapback]

 

Ja du har rett jeg snakket med Elkjøp i stad men fikk ikke rett person og han ringte meg for litt siden.

 

Produkter levert med programvare har ikke kunne benyttet seg av denne retten før i det siste men det er da alså blitt gjort om så jeg bøyer meg i støvet :yes:

Lenke til kommentar
He he, Elkjøp er vel litt som Telenor her på Forum, de skal liksom hates uansett...

 

Det jeg personlig mener man bør avstå fra, er å gå på Elkjøp uten å ha peiling på produktet man skal ha, for å så la en selger der overbevise deg om hva som er beste kjøpet.

Har du derimot litt innsikt har jo Elkjøp masse gode produkter, og det dukker også rett som det er opp tilbud som er konkuransedyktige og bra.

 

Men uansett, min mening om saken er at du bør vente til du faktisk skal kjøpe, og bestemme deg først da. Min erfaring er at de gode tilbudene kommer og går ganske fort.

 

Når det gjelder det med Bluetooth er jeg forsjåvidt enig i at det kanskje ikke bør veie alt for tungt, men samtidig må jeg si at jeg irriterer meg ganske mye over at jeg ikke har det innebygget på min Acer Aspire 1642. Men det kommer jo alt an på bruken, ligger man med laptop'en på sengen er det irriterende med en sårbar dings stikkende ut av usb inngangen...

7514373[/snapback]

Skal ikke la Bluetooth veie for mye. Men som sagt kjekt å ha det innebygget. Men siden jeg bare skal bruke den til å sende ting til mobilen med og sånt, så er det ikke så nøye om den ikke er innebygget.

 

Og når det gjelder det med å bestemme seg nå eller etterpå, så skal jeg bestemme meg etterpå, ville bare se noen forslag så jeg har en liten idè om hva jeg skal se etter senere =)

 

Takk for svar alle sammen:)

Lenke til kommentar

For spillbar bærbar pc burde du tenke på tre ting:

 

(Med tanke på dagens teknologi og hva som er tilgengelig kontra ditt budsjett)

 

Prosessor: Core 2 Duo - helst T5600 (1,66 MHz)

Minne: minst 1024 mb (anbefalt 2048mb)

Skjermkort: minst 256mb dedikert minne på et grafikkkort

 

Du burde se etter de tre tingene ovenfor. En pris mellom 11-12k burde og skal gi deg minst de tre ovenfor. Dette er et veiledende krav, og ikke fasit. Det finnes mange gode tilbud innenfor budsjettklassen din med gode muligheter.

 

For de av dere som synger frem og tilbake om El-kjøp og returrett. El-kjøp er underlagt den norske lov. Det er uforbeholden retur og angrerett på alle kjøp gitt at gjenstand man har kjøpt kan returneres i tilnærmet lik forfatning man kjøpte det. Datamaskiner er blant disse gjenstandene.

 

Et mer personlig svar om El-kjøp: Det er for dyrt, det er for dårlig service og det er rett og slett for dumt. Mange ansatte har ikke en gang selv peiling på produktet de selger og kan veldig lite om datamaskinenes innhold.

 

Vanlig råd om å handle datamaskiner: Vær kravstor til spesifikasjonene, finn ut hva du behøver først, så går du til butikken og krever at dette skal være i en datamaskin, det skal innholde den og den tingen, og prisen skal ikke overstige et bestemt sum. Da presser du som forbruker prisene ned på et fornuftig nivå og elkjøp vil ikke tjene penger, og dermed vil ikke de selge dårlige datamaskiner lenger og ser etter løsninger som tilfredsstiller kunder bedre. :) Jepps.. styr markedet. Makten ligger hos kunder, ikke de som lager tingene! :thumbup:

Lenke til kommentar
Elkjøp selger faktisk maskiner uten trådløst nettverk enda men det er på de billigste modellene.....

 

Jeg vil ikke si at det lønner seg å kjøpe pc hos Elkjøp i det hele tatt og i hvertfall ikke over disk da man mister angreretten på 14 dager "fin og ha" samt de er klart dyrer en mange andre nettbutikker...

7512980[/snapback]

 

Høh? Klart man mister angreretten på 14 dager, men akkurat Elkjøp har jo hele 30 dagers full returrett.

7513186[/snapback]

 

Du vet tydelig ikke hvordan angrerett kontra returrett fungerer.... Angrerett får du ubetinget pengene tilbake med en gang... returrett sendes maskinen inn til reperasjon. Lykke til

7514235[/snapback]

Elkjøp tar inn "tingen" (om det er en pc, en tv eller hva som helst) uten grunn. Husker en gang jeg kjøpte utstillings-modellen av en bærbar dvd-spiller, for de fikk ikke spilleren på lager før om 2-3 uker. Brukte dvd-spilleren, som fungerte utmerket, og når de fikk den inn igjen på lager, gikk jeg rett til butikk og leverte den inn igjen. Damen i kassen så bare dumt på meg, og hun ville ha en forklaring på hvorfor jeg ville levere den inn igjen, men jeg svarte bare enkelt og greit "Jeg vil ikke ha den mer". Jeg fikk pengene tilbake, og kjøpte meg en helt splitter ny dvd-spiller 2 min senere, som faktisk hadde sunket i pris 200 kroner.

 

Så, den eneste ulempen med å kjøpe over disk er vel prisen, som noen ganger er lavere på nett enn i butikk.

Lenke til kommentar

Om trådstarter får gavekort, så vil du jo uansett tape på å kjøpe lapotp på elkjøp ettersom det er en del dyrere. Du kan jo heller bruke gavekortet på noe annet du trenger der.

 

Men btw. Er 30 dager returett på laptoper der og, med få unntak der det følger med annet en oem programvare.

Lenke til kommentar

Takker for alle gode svar. Det er mange av de her.

 

Vil bare si det at jeg ikke bryr meg så veldig om at elkjøp er dyrere siden jeg kan utsette betalingen i 6 måneder. Og jeg vil ha bærbar pc nå, hehe. Siden den pcen jeg har nå blir mer og mer ustabil. Men jeg takker for svar og tips angående priser :)

 

Nå har jeg sett på 2 pcer som virker veldig fine:

 

hp pavilion padv9038a

Og

 

Toshiba satellite SATA100998

 

Noen som kan si meg hva som ville vært det beste valget for meg?

 

Som sagt skal den brukes til å spille wow og se på filmer med :)

 

Edit: Hmm.. jeg lener mer og mer mot HP pavilionen, siden det eneste den andre ser ut til å ha bedre er en dårlig(?) DVDbrenner med 80giga mer lagringsplass. Mens den HP'en har masse annet morro og Større og bedre skjerm. Har jeg rett eller?

Edit: haha, HP'en har jo DVD brenner den også :p Da trur jeg det blir en HP Pavilion padv9038a ;)

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

 

For de av dere som synger frem og tilbake om El-kjøp og returrett. El-kjøp er underlagt den norske lov. Det er uforbeholden retur og angrerett på alle kjøp gitt at gjenstand man har kjøpt kan returneres i tilnærmet lik forfatning man kjøpte det. Datamaskiner er blant disse gjenstandene.

 

 

Ja elkjøp er som alle andre underlagt norsk lov. Slik jeg tolker det du sier så mener du at man pr lov har uforbeholden retur og angrerett på gjenstander. Dette er feil! Alt man kjøper over disk har man i utgangspunktet INGEN angrerett på.

Har man derimot kjøpt noe over internett har man 14 dagers angrerett. Varen må da være i tilnærmet lik forfatning man kjøpte det, og kjøper må da selv dekke returkostnader. Følger det ikke med et angrerettskjema blir denne angrefristen utvidet til 3 månder.

 

Elkjøp sin angrerett gjelder alle produkter, utenom mobiler eller varer solgt med abonement.

Kjøper man en PC-pakke med antivirus (med lisenskoder og slikt) og man levere hele denne pakken inn, så får man pengene tilbake.

Har man derimot kjøpt et spill eller antivirus separat og forsegling og slikt er brutt, så sliter man nokk litt mere.

Lenke til kommentar
For de av dere som synger frem og tilbake om El-kjøp og returrett. El-kjøp er underlagt den norske lov. Det er uforbeholden retur og angrerett på alle kjøp gitt at gjenstand man har kjøpt kan returneres i tilnærmet lik forfatning man kjøpte det. Datamaskiner er blant disse gjenstandene.

7523127[/snapback]

Siden du er så sikker i din sak, kan du helt sikkert vise til hvilken paragraf i hvilken lov som gir deg en uforbeholden retur- og angrerett på kjøp over disk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...