Gå til innhold

Hvordan setter man opp en webside?


Sio

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen ide om hvordan man lager en webside. Men jeg har macromedia studio 8. Der følger det med et progam som heter Dreamwaver hvor du kan lage din egen internett side. Visst noen klarer å bruke dette programmet ville jeg likt om de sa ifra fordi jeg klarer det ikke.

 

En annen ting er om noen kan fortelle meg hvordan jeg kan legge en SWF fil på internett. En SWF fil e omtrent som en film (det er en flash fil) som jeg vil at skal dekke hele siden min.

 

Til siste har jeg ikke noe domene, utenom flash kunnskaper kan jeg faktisk nesten ingenting! Visst noen kan hjelpe meg med en av tingene ville det bli satt pris på, kanskje jeg lærer å lage en side innen 16. januar! (De som vet hva som skjer da vet hva jeg skal med siden :p)

 

P.S Det er mange emne og tema på diskusjon.no. Jeg tror dette emnet er plassert rett, det går litt i surr.

 

skulle gjerne ha lagt til en SWF fil men jeg har ikke tilatelse.

Edit: Her er et eksempel på SWF fil

Edit: stygg skrivefeil rettet opp.

Endret av Sio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tråden passer nok best inn her :)

 

 

w3schools er et bra sted å begynne!

7511058[/snapback]

 

Konge side :D Klarte å legge noe ut på en side med HTML. Det eneste jeg ser etter nå er et sted hvor man kan kjøpe et domene, de er mulig å bruke sin egen som ruter som "plass" slik at man slipper å kjøpe te sammen med et domene?

 

PS: Hvordan flytter man en post?

Lenke til kommentar

skal du lære deg å lage hjemmeside må du begynne med å velge hvilket programeringsspråk du vil bruke eller om du satser på wysiwg editor.

Skal du lære deg programmerings språk ifra start av kan jeg anbefale deg å lese boka: Innføring i PHP. Den fant jeg på biblioteket, det er iallefall en start.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke trenger så mye plass enda, kan du registrere en http://www.start.no -konto, da får du 30MB lagringsplass, det er ikke helt gratis, for du må nemlig sende en melding med mobiltelefonen noe som koster deg 10 kroner, men etter dette er det helt gratis å bruke.

 

Du kan ikke ha databaser der, men det er støtte for php, html, css (det mest grunnleggende) og sikkert litt flere ting.

Lenke til kommentar

Er du ute etter domene og webhotel kan jeg anbefale deg web10.no, jeg har brukt det det i et år nå ca og det er danskt. Veldig bra greier og billig webhotel, 1 gb lagring til 9 kroner i måneden.

Ellers er det jo også b-one.net som også skal fungere bra med greie priser.

Må bare legge til at du får uendlig og gratis sub-domener på web10.nu vis du er ute etter domene.

Lenke til kommentar
Er du ute etter domene og webhotel kan jeg anbefale deg web10.no, jeg har brukt det det i et år nå ca og det er danskt. Veldig bra greier og billig webhotel, 1 gb lagring til 9 kroner i måneden.

Ellers er det jo også b-one.net som også skal fungere bra med greie priser.

Må bare legge til at du får uendlig og gratis sub-domener på web10.nu vis du er ute etter domene.

7534922[/snapback]

 

 

Kan du linke siden din?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis du trenger en plass for å teste litt html-koding og slikt, ville jeg begynt med en gratis side, ala home.no eller start.no. Er tullette å betale for webhotel hvis du ikke har noe bruk for det... Men på den annen side er jo webhotell såpass billig at det ikke spiller mye rolle heller.. :p

 

Selv har jeg plass hos http://www.one.com, og må si meg meget fornøyd med det!

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Er enig med qualbeen. Jeg synes det er verd å bruke 108kr i året ( 9 x 12 )

for et webhotel. Minusene med å bruke et gratis webhotel som foreksempel start.no eller home.no kan være at webhotelet ikke støtter foreksempel php porgrammering noe som jeg synes kan være dumt. Er ikke sikker på om du kan chmode filene dine heller. Så gå for et ok, billig webhotel.

Lenke til kommentar

Tusen takk for all støtte, jeg har funnet en utvei som passer meg best. Jeg bruker HTML og legger til et objekt som er en .fla fil. Når jeg gjør dette lager jeg en internett side med Macromedia flash ukkurat som om det va et spill eller en film. Tar tid å laste ned siden men til gjengjeld trenger man heller ikke å starte ny lasting uansett hvor på siden man skal. (med unntak av forum)

Lenke til kommentar

Det er en mulighet ja. Men bare vit det at du får en litt mindre brukergruppe i og med at ikke alle har oppdaterte flash spillere i sin nettleser.

Vil anbefale deg å kikke litt på ferdige portalsystemer, de er lette å innstalere og fungerer kjempe bra i tillegg har de allslags muligheter.

Du kan jo ta en kikk innom E107.org som er et ferdig gratis portalsystem som du ikke finner noen slags reklame i.

Lett å innstalere men krever at du har mulighet for database på webhotellet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...