Gå til innhold

Nintendo benekter tilbakekalling (Wii)


Anbefalte innlegg

Med tanke på hvor mange advarsler om faren ved bruk av wiimoten når man starter opp Wii eller starter opp ett spill eller bare SER på konsollen, så skal det mer til en det å innrømme at stroppen er litt tynn for at Nintendo skal gi erstatning for eventuelle skader som har skjedd.

 

Stroppen er blitt kvalitetsikret av Nintendo, men med tanke på de enorme kreftene som folk faktisk kan legge i bevegelsene sine når de spiller f.eks Wii Sports, så ville det heller vært et mirakel om den ikke røk ett eneste sted i verden. Om jeg noen gang kommer til å skade meg selv, andre eller gjenstander grunnet wiimoten så har jeg bare meg selv å skylde.

 

Hvorfor blir ikke dette problemet sammenlignet med ulykker relatert til fysisk lek, som f.eks dødball med balltre. Hvor mange barn opp igjennom årene har vel ikke fått seg utallige blåveiser fordi en eller annen unge kastet balltreet igjennom luften? Skal vi kreve at balltrær blir levert med en stropp? Allmenn fornuftig bruk av alt burde gjelde, vel alt egentlig. Om du veiver med en gjenstand som har en betydelig vekt, så risikerer du at noen kan bli skadet av den gjenstanden om man glipper den Sjokkerende kunnskap som noen kanskje burde ha fått med seg når de begynte på livets skole.

 

Alt i alt vil jeg si det er positivt av Nintendo å forsterke stroppen, bra initiativ som tilsier at de hører på hva folk sier, selv om de kanskje er en smule dumme.

Endret av Rangor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De bæsjer litt på leggen og motsier seg selv litt...:

 

x) Reimen er ikke for tynn

x) Alle nye utgaver vil komme med tykkere reim

 

:roll:

7509490[/snapback]

 

Vil jeg ikke si. Reimene er ikke for tynne under normalt bruk, men siden noen reimer har slitt, bytter de ut med litt sterke reimer i neste omgang.

 

Min reim har nå ikke slitt ennu, til tross for at jeg har veivet armen mer i løpet av 1 times spilling enn jeg har gjort noen gang i et spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Det er med andre ord ikke anbefalt å hoppe rundt på gulvet og veive med armene, slik folkene på Wii-reklamene gjør når de spiller.

 

Jeg har ikke sett noen flyvende wiimotes i reklamene.

Lenke til kommentar
Det er med andre ord ikke anbefalt å hoppe rundt på gulvet og veive med armene, slik folkene på Wii-reklamene gjør når de spiller.

 

Jeg har ikke sett noen flyvende wiimotes i reklamene.

7512930[/snapback]

Ikke jeg heller, men hva med CoD 3 reklamen. Fyren er ikke akkurat rolig, men jaja folk bør passe bedre på. Deres skyld at de er uforsikige, ikke Nintendos...

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor mange advarsler om faren ved bruk av wiimoten når man starter opp Wii eller starter opp ett spill eller bare SER på konsollen, så skal det mer til en det å innrømme at stroppen er litt tynn for at Nintendo skal gi erstatning for eventuelle skader som har skjedd.

 

Stroppen er blitt kvalitetsikret av Nintendo, men med tanke på de enorme kreftene som folk faktisk kan legge i bevegelsene sine når de spiller f.eks Wii Sports, så ville det heller vært et mirakel om den ikke røk ett eneste sted i verden. Om jeg noen gang kommer til å skade meg selv, andre eller gjenstander grunnet wiimoten så har jeg bare meg selv å skylde.

 

Hvorfor blir ikke dette problemet  sammenlignet med ulykker relatert til fysisk lek, som f.eks dødball med balltre. Hvor mange barn opp igjennom årene har vel ikke fått seg utallige blåveiser fordi en eller annen unge kastet balltreet igjennom luften? Skal vi kreve at balltrær blir levert med en stropp? Allmenn fornuftig bruk av alt burde gjelde, vel alt egentlig. Om du veiver med en gjenstand som har en betydelig vekt, så risikerer du at noen kan bli skadet av den gjenstanden om man glipper den Sjokkerende kunnskap som noen kanskje burde ha fått med seg når de begynte på livets skole.

 

Alt i alt vil jeg si det er positivt av Nintendo å forsterke stroppen, bra initiativ som tilsier at de hører på hva folk sier, selv om de kanskje er en smule dumme.

7511477[/snapback]

 

Hvorfor skal dette sammenliknes med ulykker relatert til fysisk lek? Nintendo har lagtved en reim som tydligvis ikke har god nok fysisk kvalitet. Og det har blitt påpekt, og nå er det rettet. (riktignok etter at de påsto at det ikke var et problem(?) for ikke så lenge siden,men det er jo det vanlig, slike selskaper innrømmer jo aldri at det er noe problem før de absolutt må).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er med andre ord ikke anbefalt å hoppe rundt på gulvet og veive med armene, slik folkene på Wii-reklamene gjør når de spiller.

 

Jeg har ikke sett noen flyvende wiimotes i reklamene.

7512930[/snapback]

Ikke jeg heller, men hva med CoD 3 reklamen. Fyren er ikke akkurat rolig, men jaja folk bør passe bedre på. Deres skyld at de er uforsikige, ikke Nintendos...

7513045[/snapback]

 

Jeg er ikke akkurat rolig når jeg kjemper mot stygge bosser i TP, er glad jeg er alene i mils omkrets ellers hadde de fleste i nærheten fått mer vondt enn hva de har godt av.

 

Men enig, folk er uforsiktige i mange tilfeller når de spiller, noe som resulterer i en ødelagt TV. Om du er redd for at reimen skal ryke, er det bare å forsterke den selv, med litt fiskesnøre.

Lenke til kommentar

Helt enig med Nintendo. Og det er bare positivt at de faktisk tilbyr å kunne bytte strapen sin mote en litt tykkere en.

 

1) Kjøper meg den rå mobilen til 4000 flis.

2) Kommer hjem og blir så overrasket over lydkvaliteten at jeg begynner å hoppe rundt og danse

3) Mister den i bakken så den knuser

4) Saksøker Sony Ericsson.

 

Det blir jo helt feil. :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Helt enig med Nintendo. Og det er bare positivt at de faktisk tilbyr å kunne bytte strapen sin mote en litt tykkere en.

 

1) Kjøper meg den rå mobilen til 4000 flis.

2) Kommer hjem og blir så overrasket over lydkvaliteten at jeg begynner å hoppe rundt og danse

3) Mister den i bakken så den knuser

4) Saksøker Sony Ericsson.

 

Det blir jo helt feil. :)

7514873[/snapback]

 

Nintendo har med en håndtråd for å hindre at kontrolleren flyr ut, kjøper man denne så forventer man at den er solid nok. Er den ikke det, så er det nintendos "feil". Om du kjøper en bil for å kjøre rundt på åkeren, med et bilbelte, så forventer du at bilbelte ikke ryker,selv om du har airbag i tillegg og synes det er unødvendig slurvete åkollidere. (uten sammenlikning forøvrig)

 

Har du med en funksjon på et produkt,så bør man kunen forvente at den delen fungerer som den skal.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Har du med en funksjon på et produkt,så bør man kunen forvente at den delen fungerer som den skal.

7514904[/snapback]

Den fungerer da som den skal. Om en luring er smart nok til å plante wiimoten i den nye tven sin så får de noe annet å skylde på enn seg selv, likt de fleste søksmål i amerika forøvrig.

Lenke til kommentar
Har du med en funksjon på et produkt,så bør man kunen forvente at den delen fungerer som den skal.

7514904[/snapback]

Den fungerer da som den skal. Om en luring er smart nok til å plante wiimoten i den nye tven sin så får de noe annet å skylde på enn seg selv, likt de fleste søksmål i amerika forøvrig.

7515036[/snapback]

 

Gjør den? Er ikke den håndleddssaken for å hindre at den flyr avgårde om du glipper den? Om den ikke klarer det,gjør den da jobben?

 

AtW

Lenke til kommentar
De bæsjer litt på leggen og motsier seg selv litt...:

 

x) Reimen er ikke for tynn

x) Alle nye utgaver vil komme med tykkere reim

 

:roll:

7509490[/snapback]

 

Vil jeg ikke si. Reimene er ikke for tynne under normalt bruk, men siden noen reimer har slitt, bytter de ut med litt sterke reimer i neste omgang.

 

Min reim har nå ikke slitt ennu, til tross for at jeg har veivet armen mer i løpet av 1 times spilling enn jeg har gjort noen gang i et spill.

7512891[/snapback]

 

Som ATW påpeker, så er dette et sikkerhetsutstyr som ikke fungerer, og dette skaper en falsk trygghet. Det hadde faktisk vært bedre uten "strap-on". Ved normal bruk kaster man heller ikke kontrollen.

 

Hadde Nintendo først innrømmet at reima var for svak, hadde de vært erstatningspliktige. Når de nå nekter, må det nok en rettsak til for å avgjøre dette (kan jo godt hende i USA :p).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Gjør den? Er ikke den håndleddssaken for å hindre at den flyr avgårde om du glipper den? Om den ikke klarer det,gjør den da jobben?

 

AtW

7515048[/snapback]

Den forhindrer det ikke, men den gir folk noe annet å skylde på enn seg selv når de ser det for godt å slippe wiimoten sin!

 

Jeg spøkte for det meste, jeg er jo enig i at produktet ikke virker som det skal, men samtidig så blir det for dumt å praktisk talt skylde på nintendo når de kaster fra seg den der, det står jo i sånn info fra nintendo at man skal holde tak i tingen, og det klarer nok de fleste.

Det er jo fint at Nintendo har lagd tjukkere reim for de som føler de trenger det, da har de gått folk i møte. Synes også det er fint at de fleste som skader seg selv og ting med wiimoten ikke har prøvd å legge skylda på andre enn seg selv. Det er fint at de møtes halvveis i dette, så det ikke blir like patetisk som de episodene der folk saksøkte mikrobølgeovnprodusenter for at kjæledyr smelta i mikroen!

 

Hadde Nintendo først innrømmet at reima var for svak, hadde de vært erstatningspliktige. Når de nå nekter, må det nok en rettsak til for å avgjøre dette (kan jo godt hende i USA :p).

Da er det jo like greit at de ikke innrømmer det :D

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Gjør den? Er ikke den håndleddssaken for å hindre at den flyr avgårde om du glipper den? Om den ikke klarer det,gjør den da jobben?

 

AtW

7515048[/snapback]

Ut frå artikkelen tolkar eg det som den fungerer som den skal under normalt bruk. Blir den utsett for påkjenningar ut over dette og ikkje tåler dette, er det vel ikkje Nintendo sin feil. Nintendo har gitt retningslinjer for korleis produktet skal brukast, og bruk ut over dette skjer vel på forbrukers ansvar. :)

Lenke til kommentar
Gjør den? Er ikke den håndleddssaken for å hindre at den flyr avgårde om du glipper den? Om den ikke klarer det,gjør den da jobben?

 

AtW

7515048[/snapback]

Ut frå artikkelen tolkar eg det som den fungerer som den skal under normalt bruk. Blir den utsett for påkjenningar ut over dette og ikkje tåler dette, er det vel ikkje Nintendo sin feil. Nintendo har gitt retningslinjer for korleis produktet skal brukast, og bruk ut over dette skjer vel på forbrukers ansvar. :)

7515740[/snapback]

 

Hva er "normal bruk"? Er ikke den håndleddssaken der for at den ikke skal fly avgårde når man glipper den?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er "normal bruk"?

Det kan sikkert definerast på mange måter. Men eg vil tru at desse kriteria bør vere oppfylt: Du bør følgje dei retningslinjene Nintendo gir, og kontrollen bør brukast sånn den er tiltenkt for å spele spelet (td. du treng ikkje slå med full styrke for å spele tennis).

 

Er ikke den håndleddssaken der for at den ikke skal fly avgårde når man glipper den?

Så vidt eg veit gjer den dette. I alle fall viss den «brukes fornuftig og slik de forklarer i retningslinjene» til Nintendo.

 

Eg har ingen personlege erfaringer med kontrollen. Så eg tek utgangspunkt i det som står i artikkelen og mitt inntrykk av kva som skal til for å spele med den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...