Gå til innhold

Tallene fra Nexgenwars.com


Echeron

Anbefalte innlegg

Er disse tallene oppdatert av mennesker eller er det ett automatisk tellesystem? Jeg har kikka innom den siden nå den siste timen, og tallene har gått jevnt oppover med godt over tusen wii maskiner :hmm:

 

Ett til spørsmål, er de til å stole på i det hele tatt? Kanskje ta tallene med en klype salt, eller avfeie dem totalt?

 

http://nexgenwars.com/

Endret av Echeron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De blir ikke oppdatert av mennesker nei. De følger en algoritme hvor eieren har lagt inn salgsmønstre etc. fra forskjellige regioner, selgere samt tid på året osv. I tillegg oppdateres de manuelt når offisielle salgstall blir annonsert.

 

Tallene til 360 har vist seg å være temmelig nøyaktige så langt - da MS bekreftet at 360 nr. 8.000.000 var solgt, lå vel nexgenwars.com like over (eller under) det tallet.

Om de viser seg å stemme like godt for Wii og PS3, samt 360 i det neste året, får vi bare vente og se :)

Lenke til kommentar

Jeg venter i spenning! Håper så inderlig at Wii skal slå an mainstream også. Har aldri brydd meg om en konsoll før, men jeg har virkelig lyst at dette hjertebarnet skal nå ut til folk :p

 

Pluss må jeg si at båndene fra barndommen gjør at jeg har et nokså nostalgisk forhold til nintendo må jeg innrømme :)

Lenke til kommentar

Har stemt forbløffende bra så langt. Den dagen Nintendo annonserte 1 million solgte hadde counteren passert 1 million dagen før. Men ta det som omtrentlige estimater. Siden er ingen fasit.

 

Forøvrig for tidlig å se noen tendenser utfra tallene da Nintendo og særlig Sony ikke har greid å produsere nok enheter. Jeg tipper at til våren/sommeren vil vi se antydning til utfallet av denne generasjonens "krig" og høsten neste år blir generasjonens viktigste kamp hvor mye kan bli avgjort.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Tallene blir oppdatert innimellom, ja. Fulgte med etter Wii launchen, og rett etter at tallet hadde passert 700K, ble det redusert til 350K-ish. Etter det har det tasset opp igjen, men igår var det 1,3 mill. Idag er det 1,7 mill. Så det er nok en algoritme som gjør at tallet endrer seg mellom hver gang du trykker F5, og så justeres tallene etter som det kommer offesielle uttalelser.

 

Dessuten hørte jeg at det skal være antall konsoller sendt ut, ikke direkte solgt. Men det gir uansett en relativt god pekepinn.

Lenke til kommentar
Nei, det er antall solgte, ikke shipped. MS uttalte nå nylig at de har shippet 10 millioner konsoller, men de snart 8,5 millionene på nexgenwars.com stemmer med antall solgte.

 

Mye frem og tilbake rundt disse tallene til 360, noen sider hevder det ligger på rundt 6,5 andre 8,5.. vil ikke det si de ligger et sted rundt 7 og 7,5 :p

 

 

MS bekreftet 6 mill sales i september.. personlig tviler jeg på de har solgt 2,5 mill siden da. Selv med hjelp av stortitler som gears of war.

 

Uansett virker alle disse tallene litt frem og tilbake på alle konsoller. Det er vanskelig å få tak i offisielle tall.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
At de faktisk opperer med tall helt ned i 1rn. Forteller jo alt.

 

OT: Hvorfor er salgstall så viktig? Min X360 blir ikke noe bedre, selv om Wii eller PS3 har mindre eller større salgstall.

7498789[/snapback]

 

Høyest salgstall = mest support fra utviklere. Dessuten er det interresant å se bl.a. hvilke spill som slår ann blant massemarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...