Gå til innhold

Modde X360: Fordel/Ulemper


Goliath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å være helt ærlig ser jeg ikke poenget med å drive med det dritet der. Man kjøper vel ikke en Xbox 360 for å modde den? Da må man skaffe seg en jobb. Eller 2 hvsi man allerede har en.

7498968[/snapback]

Din ignoranse er helt utrolig.

Jeg er enig i at å modde ROM-en sjelden har noe lovlig for seg, for ærlig talt, jeg tror ikke så mange kopierer sine EGNE spill, men jeg har lyst til å modde 360-en når det blir mulig, for å få den til å fungere enda mer som et media center. Med Bedre avspillingsmuligheter, muligheter for å legge inn widgets som vær og tv-program osv.

Derfor avskriver jeg definitivt ikke modding av 360-en, fordi det åpnr for mange muligheter som ikke nødvendig vis skal brukes til ulovligheter.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig ser jeg ikke poenget med å drive med det dritet der. Man kjøper vel ikke en Xbox 360 for å modde den? Da må man skaffe seg en jobb. Eller 2 hvsi man allerede har en.

7498968[/snapback]

Din ignoranse er helt utrolig.

Jeg er enig i at å modde ROM-en sjelden har noe lovlig for seg, for ærlig talt, jeg tror ikke så mange kopierer sine EGNE spill, men jeg har lyst til å modde 360-en når det blir mulig, for å få den til å fungere enda mer som et media center. Med Bedre avspillingsmuligheter, muligheter for å legge inn widgets som vær og tv-program osv.

Derfor avskriver jeg definitivt ikke modding av 360-en, fordi det åpnr for mange muligheter som ikke nødvendig vis skal brukes til ulovligheter.

7498986[/snapback]

 

På en PC kan man da spille av alle mulig musikk-filer og film-filmer, så da trenger man ikke den muligheten på en 360. Men men. Jeg chippa min PlayStation 1 en gang, og det angrer jeg så sterkt på, for den ble helt spedalsk etter det.

Lenke til kommentar
På en PC kan man da spille av alle mulig musikk-filer og film-filmer, så da trenger man ikke den muligheten på en 360. Men men. Jeg chippa min PlayStation 1 en gang, og det angrer jeg så sterkt på, for den ble helt spedalsk etter det.

7499006[/snapback]

Ikke alle er som deg, vet du.

Bare fordi du vil ha pc-en stående ved tv-en betyr ikke at jeg vil det. Akkurat noe av det jeg liker med 360 er at man kan streame fra pc-en til 360, slik at jeg kan se serier jeg har tatt opp på tv-en istedenfor på pc-en. Problemet er bare at 360-en støtter veldig få formater sånn sett, noe jeg gjerne skulle fikset på uten å bruke transcode 360 e.l.

Lenke til kommentar
På en PC kan man da spille av alle mulig musikk-filer og film-filmer, så da trenger man ikke den muligheten på en 360. Men men. Jeg chippa min PlayStation 1 en gang, og det angrer jeg så sterkt på, for den ble helt spedalsk etter det.

7499006[/snapback]

Ikke alle er som deg, vet du.

Bare fordi du vil ha pc-en stående ved tv-en betyr ikke at jeg vil det. Akkurat noe av det jeg liker med 360 er at man kan streame fra pc-en til 360, slik at jeg kan se serier jeg har tatt opp på tv-en istedenfor på pc-en. Problemet er bare at 360-en støtter veldig få formater sånn sett, noe jeg gjerne skulle fikset på uten å bruke transcode 360 e.l.

7499024[/snapback]

 

Det vet jeg.

Jeg har ikke PCen stående vet TVn. Faktisk så bruker jeg en PC-monitor til 360n... Men men. Jeg skjønner jo at folk vil modde 360n osv, men jeg ville ikke gjort det. Mye pga at hvis den ryker da, så MÅ jeg kjøpe en ny, og det er jeg ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Om XMC kommer til 360 så modder jeg definitivt 360'en min. XMC ble/blir flittig brukt på Xbox'en min. Det er rett å slett et genialt program. Uten det ser jeg ikke helt den store grunnen til å bryte garantien(med untak av diverse ulovlige aktiviteter, men det er ikke verdt å miste garantien pga.)

7499056[/snapback]

 

Hva gjør XMC?

Lenke til kommentar
Hva med å bruke Windows Media Center? Eller får du kun spilt av .wmv der?

 

Sjekk her: HOWTO: Divx Streaming & Transoding on Xbox 360

7499231[/snapback]

360 støtter ikke streaming av mange formater, selv om WMC støtter å spille en del av dem. Prosesseringen skjer på xboxen og ikke på WMC, så da hjelper det lite av WMC støtter dem.

Og den linken din er akkurat det jeg snakket om at jeg ville unngå. Transcode 360 konverterer direkte til wmv, men det er tungvindt. Mye bedre å få native støtte.

For all del, det funker, men det er langt ifra optimalt.

Lenke til kommentar
Hva med å bruke Windows Media Center? Eller får du kun spilt av .wmv der?

 

Sjekk her: HOWTO: Divx Streaming & Transoding on Xbox 360

7499231[/snapback]

XBMC tar ALT, og du trenger ikke streame og ordne alt det der. Bare FTPer filmen over til xboxen. .avi. .ogg og MASSE ^^

 

Du som modda PS1 og fikk problemer, det er din egen skyld. Har sikkert ikke fått det gjort ordentlig/fyren som modda den gjorde det feil

Lenke til kommentar
Hva med å bruke Windows Media Center? Eller får du kun spilt av .wmv der?

 

Sjekk her: HOWTO: Divx Streaming & Transoding on Xbox 360

7499231[/snapback]

XBMC tar ALT, og du trenger ikke streame og ordne alt det der. Bare FTPer filmen over til xboxen. .avi. .ogg og MASSE ^^

 

Du som modda PS1 og fikk problemer, det er din egen skyld. Har sikkert ikke fått det gjort ordentlig/fyren som modda den gjorde det feil

7499855[/snapback]

 

PS1 funka, den, men ble "sliten". Men men. Finnes sikkert ikke så mange friske PS1 der ut uansett :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Eg lurar på kvifor du skal spele backup av dine eigne spel?

Eg har eigd sikkert over 100 spel på DVD, og ikkje eit einaste eit har nokon gong blitt øydelagt.

Er berre til å behandla platene fint, så slepp du spele BACKUPS av dine EIGNE SPEL.

 

Slike trådar er så idiotiske, då det er 110% klart at du skal leeche nokre raw dumps frå nettet, for så å svi dei på ei DL plate.

7498899[/snapback]

 

Har vel muuuligens noe med at folk vil laste ned spill ulovlig for å spille disse ;)

Lenke til kommentar
Eg lurar på kvifor du skal spele backup av dine eigne spel?

Eg har eigd sikkert over 100 spel på DVD, og ikkje eit einaste eit har nokon gong blitt øydelagt.

Er berre til å behandla platene fint, så slepp du spele BACKUPS av dine EIGNE SPEL.

 

Slike trådar er så idiotiske, då det er 110% klart at du skal leeche nokre raw dumps frå nettet, for så å svi dei på ei DL plate.

7498899[/snapback]

 

Har vel muuuligens noe med at folk vil laste ned spill ulovlig for å spille disse ;)

7962257[/snapback]

 

Det var nå akkurat det han sa da.

Lenke til kommentar
Eg lurar på kvifor du skal spele backup av dine eigne spel?

Eg har eigd sikkert over 100 spel på DVD, og ikkje eit einaste eit har nokon gong blitt øydelagt.

Er berre til å behandla platene fint, så slepp du spele BACKUPS av dine EIGNE SPEL.

 

Slike trådar er så idiotiske, då det er 110% klart at du skal leeche nokre raw dumps frå nettet, for så å svi dei på ei DL plate.

7498899[/snapback]

 

Det er nå sånn reglene er da. Og trenger man svar må man skrive det som må skrives.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...