Gå til innhold

Omtale av Superman Returns (X360)


Anbefalte innlegg

Nåvel, gameplay og historie er viktige elementer ja, men disse to alene gjør ikke et spill. I tillegg kan et spill være særdeles godt med bare ett av disse elementene.

 

Metal Gear Solid står vel fremdeles spm det beste konsollspillet jeg har rotet meg borti (derav navnet mitt også :) ) - ikke fordi gameplayet er så utrolig godt (spillet er altfor kort, og veldig gjentakende med unntak av bosser), men pga den fantastiske historien, måten historien blir fortalt på, karakterene som er med, relasjonene dem i mellomog et særdeles godt plott, med mange overraskelser. MGS hadde på mange måter vært en bedre film enn et spill, men det blir stående som noe av det ypperste i min bok fordi det var en rett og slett minnerik opplevelse. Men, som sagt, gamplay? Jeg har spilt bedre spill, ingen tvil om det :)

 

Så har man jo selvsagt spill som kun går for gameplay, og historien er underodnet, om den i det hele tatt finnes. Mario-spillene er jo flotte eksempler på dette. Eller enhvert simulator av ymse slag. Nei, gi meg et spill med flott grafikk, som man ser at de har brukt mye tid på å gjøre fin og særegen, med flott lyd, god historie, fortreffelig gameplay og som utfordrer både deg og konkurranseinnstinktet ditt, gjerne med en god dash multiplayer, så sitter dere på et gullegg. Det kan vel ikke være så vanskelig, kjære utviklere? :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener at et spill trenger ikke være bugget for å få bun score. Om et spill har god grafikk, brukbar lyd og ok lydeffekter, så gjør de ingen ting mot totalscore vis alt er syd sammen av en blind skredder med parkinson.

 

Selvfølgelig, det burde komme bedre frem i omtalene hva som er positivt og hva som er negativt, derfor liker jeg det mye bedre når sidene bruker +- system, som viser hva som er bra og hva som er negativt, mye lettere da å skjønne hvorfor spillet blir slakta av millioner.

 

I mine øyne kan et spill være en grafisk pærle av et spill med en fint lydspor og god musikk, men det teller lite om gameplayet suger jetmotor, storyen er like interesang som malingstørking og lengden er kortere enn en gjennomsnitlig sekund. Da er ikke spillet verd fem flate øre og i mine øyne fortjener 0. Det artistiske kan være så fint som det går ann, men som sagt, om det er syd sammen i helheten av en blind skredder med parkinson kan det være det samme.

 

Spill består av flere elementer enn det artistiske. Gameplay og historie er 2 komponenter som teller mye mer enn noe annet i et spill, min mening da. Jeg kan godt spille et spill med "last gen" grafikk og "last gen" lydspor, så lenge gameplayet er gjennomført til de tusener og storyen er så interesang at du tenker "bare litt til".

7505197[/snapback]

 

Fair enough, men jeg forstår fortsatt ikke 1/10 karakteren, siden det ikke virker helt katastrofalt, ikke bra kan jeg forstå, men ikke katastrofalt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...